Champions League cu Duckadam si Unicredit

un interviu cu Anca Nuta, Manager Events, CSR & Cultural Sponsorship la UniCredit Tiriac Bank

Un gol marcat in cadrul celei mai importante competitii fotbalistice din Europa: UniCredit Group a devenit sponsor oficial al UEFA Champions League pentru urmatoarele trei sezoane. Anca Nuta, Manager Events, CSR & Cultural Sponsorship la UniCredit Tiriac Bank este convinsa ca, la final, cu totii vor iesi invingatori: atat UniCredit si partenerii UEFA, dar mai ales publicul si clientii Grupului. Anca ne-a povestit, printre altele, cum l-a cunoscut pe renumitul portar Helmuth Duckadam si ce legatura are acesta cu CSR-ul.

Anca Zaharia: La 1 iulie 2009, UniCredit Group a devenit sponsor oficial al UEFA Champions League pentru urmatoarele trei sezoane. Ce reprezinta pentru imaginea UniCredit, asocierea cu acest campionat de fotbal?

Anca Nuta: Parteneriatul dintre Grupul UniCredit si UEFA Champions League este unul strategic si asociaza doua branduri de valoare: UniCredit - una dintre cele mai importante institutii financiare din Europa si UEFA Champions League - cea mai prestigioasa competitie europeana de fotbal inter-cluburi. Vom juca impreuna in urmatoarele trei sezoane si chiar daca in fotbal nu este posibil, avem incredere ca la final vom fi cu totii castigatori, atat noi si partenerii nostri UEFA, dar mai ales publicul si clientii nostri.

Ce inseamna pentru noi aceasta asociere? Inseamna profesionalism, competitie, respect, valori si, nu in ultimul rand, multa munca in dorinta de a deveni cel mai bun.

Anca Zaharia: Esti microbista? Ai o echipa favorita? Si daca da, cum o sustii?

Anca Nuta: Pot sa spun ca microbul vine din familie: tatal si fratele meu sunt fani ai echipei Steaua, iar eu a trebuit sa ma alatur freneziei din timpul meciurilor, pentru ca altfel nu as fi avut liniste in casa nici macar la pauza. Imi amintesc si acum momentele de tensiune si apoi de bucurie pe care le-am trait alaturi de tatal meu in ’86 atunci cand Steaua a castigat cupa campionilor. Si am retrait aceste momente de emotie cu putin timp in urma cand mi-a fost dat sa-l cunosc pe Helmuth Duckadam, eroul de la Sevilla. Dupa cum stiti deja, el a fost ambasador al UFEA Champions League Trophy Tour, eveniment organizat recent de UniCredit in Romania. A fost extraordinar sa vad cat de multi fani are si cat de popular este si a fost o onoare pentru mine sa lucram impreuna in cadrul acestui proiect.

Anca Zaharia: UniCredit a fost implicata in mai multe proiecte, pe parcursul timpului. In care te-ai implicat cel mai mult? Care ti-a fost cel mai drag?

Anca Nuta: Este dificil de spus. Toate proiectele pe care le-am desfasurat de-a lungul timpului ocupa un loc special in inima mea pentru ca prin intermediul lor am avut ocazia sa cunosc oameni extraordinari, care pun mult suflet si cred cu adevarat in cauzele pe care le sustin. Daca ar fi totusi sa aleg un singur proiect, gandurile mele s-ar opri asupra “Gift Matching”, care a ajuns anul acesta la a cincea editie. Mecanismul programului este simplu – un numar de angajati ai UniCredit Tiriac Bank sustin in cadrul bancii, in calitate de Ambasadori Gift Matching, cauzele sociale ale unor organizatii non-guvernamentale si non-profit pe care le identifica singuri si de care se simt apropiati, folosindu-si apoi creativitatea pentru a-si antrena si colegii sa faca donatii in bani. Campania dureaza doua luni si este un adevarat maraton de eforturi de promovare rasplatite prin gesturi de solidaritate. Sunt foarte mandra ca am reusit in timp sa crestem acest proiect, sa sustinem cat mai multe cauze si cred in lucrul cel mai important: implicarea de la un an la altul a cat mai multor colegi in calitate de donatori. Este daca vreti, in acelasi timp, o campanie de educare a angajatilor companiei sa devina mai responsabili din punct de vedere social. Nu este suficient daca in proiectele de donatii se implica doar companiile; in viitor, o foarte mare diferenta in acest sens o vor face micile donatii ale cat mai multor oameni.

Anca Zaharia: Ce i-ai raspunde unei persoane care spune ca CSR-ul nu este nimic altceva decat un element ce da bine sa fie adaugat in lista de activitati ale companiei?

Anca Nuta: Cred ca mai degraba as incerca sa demonstrez ca nu este asa, dand exemple de rezultate pe care noi le-am obtinut prin proiectele pe care le desfasuram. De exemplu, l-as lua la o plimbare cu bicicleta si i-as arata cum am dat Bucurestiului Cicloteque - primul centru de inchirieri de biciclete si care numara, la un an de la deschidere, 2000 de utilizatori, din care 200 de abonati; l-as invita la o expozitie in Pavilion UniCredit -primul centru independent de arta si cultura contemporana din Romania care a avut in primele 6 luni de la deschidere 3500 de vizitiatori; i-as arata cum cei 600 de copiii si cei 500 de batrani afectati de fenomenul migratiei din Romania vor duce o viata mai buna datorita initiativei fundatiei grupului nostru – Unidea. Iar exemplele ar putea continua. Cred ca faptele sunt cel mai bun raspuns, nu-i asa? Si apoi, cand ne implicam in proiecte de CSR, nu urmarim sa obtinem profit ci vrem sa oferim ceva durabil in schimb societatii. De aceea, exista si proiecte in care ne implicam si pe care nu le comunicam, extern.
Pentru clientii nostri este important accesul la produse si servicii bancare de calitate, iar ratiunile pentru care aleg sa apeleze la banca nu credem ca au o legatura imediata cu activitatile de tip CSR. Insa, implicarea activa in proiectele de responsabilitate sociala ne ajuta sa ne formam o buna reputatie. Impartasirea unor principii si valori poate sa consolideze, in timp, relatia cu clientii nostri.

Anca Zaharia: Cum s-au modificat bugetele alocate acestor proiecte, in aceasta perioada de instabilitate economica?

Anca Nuta: Fondurile alocate proiectelor de CSR sunt in stransa legatura cu nivelul profitului fiecarei companii, deci este evident ca situatia economica generala a influentat negativ bugetele de CSR in acest an. Prin urmare, acest lucru a fost valabil si in cazul nostru, dar am facut eforturi pentru a pastra proiectele de lunga durata si ne-am implicat, nu doar financiar, si in altele noi. Din fericire, am inteles de mai multa vreme ca a face bine nu inseamna intotdeauna a face donatii in bani. De aceea, majoritatea proiectelor noastre importante au avut in mod traditional componente semnificative de voluntariat sau au implicat forme alternative de strangere de fonduri, asa incat am reusit sa le derulam in continuare, chiar in conditii mai restrictive din punct de vedere financiar. In situatii dificile, nevoile comunitatilor nu se sting, ci dimpotriva, devin mai acute, iar sprijinul e mai necesar si mai apreciat in asemenea vremuri - asa ca trebuie sa gasesti solutii si sa continui actiunile de CSR.

Anca Zaharia: Ce reprezinta pentru tine brandul UniCredit? De cat timp lucrezi in cadrul acestui grup?

Anca Nuta: V-as spune doar atat: mi-am inceput cariera in cadrul acestui grup in urma cu sapte ani prin lansarea oficiala pe piata din Romania a brandului UniCredit. In toti acesti ani, am invatat si continui sa invat ce inseamna incredere, transparenta, respect, libertate, reciprocitate si corectitudine si intr-un cuvant valori ale brandului UniCredit care mi-au fost de folos, nu doar la birou, ci si in viata de zi cu zi. Am evoluat impreuna cu UniCredit, am trecut prin multe experiente impreuna si aproape fara sa imi dau seama, dintr-un simplu job a devenit o relatie ”de suflet”.

Anca Zaharia: Care a fost cea mai mare provocare profesionala la UniCredit?

Anca Nuta: Sa activez parteneriatul cu UEFA Champions League, mai exact sa coordonez organizarea Trophy Tour pentru prima data in Romania. A fost un proiect amplu la care am muncit alaturi de colegii mei timp de sase luni. Rezultatul a fost extraordinar: 6 orase si 20000 de vizitatori fericiti de intalnirea cu acest simbol al victoriei, poate cel mai important din istoria sportului.

Anca Zaharia: Care crezi ca este secretul unei cariere de succes?

Anca Nuta: V-as impartasi ceea ce mi-a spus unul din mentorii mei, un om de succes, cu o cariera impresionanta: nu trebuie sa incetam sa invatam niciodata si intotdeauna trebuie sa stim ca totul depinde doar de noi.

Anca Zaharia: Ai un blog personal? Conturi pe retelele sociale?

Anca Nuta: Nu am un blog personal, dar am un cont pe facebook si linked in.

Anca Zaharia: Care este destinatia preferata pentru a-ti petrece concediile?

Anca Nuta: Iubesc marea si soarele, motiv pentru care in fiecare an incerc sa petrec cel putin o saptamana intr-un loc calduros. Imi plac multe locuri insorite, dar intotdeauna ma intorc cu placere in Italia, indiferent daca vreau sa petrec cateva zile linistite la malul marii sau intr-un oras romantic.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related