Maria Gavrilescu, un marketer boem

un interviu cu Maria Gavrilescu (Junior Off Trade Channel Manager, Sabmilller)

Si-a inceput cariera ca PR Assistent la Citygroup in 2005, pentru ca in 2006 sa devina PR Manager la Modus Production. In februarie 2007 avea sa faca insa trecerea definitiva spre marketing, la Snack Attack. Din august 2009 a devenit Junior Off Trade Channel Manager la Sabmilller. Maria Gavrilescu are doar 26 de ani si o cariera frumoasa in spate, dublata de multe traininguri si intershipuri. Este absolventa a Facultatii de Litere din Bucuresti, detine un Master in Consultanta si expertiza in publicitate la aceeasi universitate si Professional Diploma in Marketing obtinuta la Chartered Institute of Marketing Londra.

Romanita Oprea: Cum ti-ai dat seama ca vrei sa faci marketing? Stiu ca intai ai activat in PR. Ti s-a parut o trecere usoara, fireasca sau mai dificila?

Maria Gavrilescu: Drumul parcurs de la pasiunea pentru comunicare la dragostea pentru marketing a pornit odata cu anii studentiei, timp in care am inceput sa ma definesc ca individ si sa ma croiesc ca profesionist. Am ales sa urmez facultatea de comunicare din dorinta de a le oferi celorlati o parte cat de mica din sufletul meu dornic sa ajute, sa contribuie la schimbarea in bine a lumii in care traim, sa evidentieze acea parte frumoasa a vietii pe care multi o ignora.

Romanita Oprea: Cum ai facut primii pasi si care consideri ca au fost pana acum cele mai importante momente pe care le-ai trait din punct de vedere profesional?

Maria Gavrilescu: Si pentru ca sunt de fel un burete gata sa absoarba tot ce are nevoie, nu mi-a fost imposibil sa ajung in echipele Saatchi & Saatchi, Icon Advertising, Muzeul Taranului Roman, chiar si la Casa nNato, Orange si nu in ultimul rand la Citibank, ca Trainee. Ultimele doua, respectiv Orange si Citibank au reprezentat punctul de cotitura de la PR, la brand comunication si marketing. Aneta Bogdan m-a invitat intr-o lumea vasta a brandurilor, iar Mirela Loghin mi-a ghidat primii pasi in corporate & marketing communication. Insa dincolo de cunostinte, ceea ce am primit de la Mirela si Aneta au fost increderea in mine insami dar si curajul de a-mi urmari visele. Norocul nu mi-a suras de indata ce am terminat facultatea, insa asteptarea a meritat pe deplin caci asa am ajuns la Snack Attack, in departamentul de marketing. Eu eram coordonatorul, si tot eu departamentul. Si nu stiam mare lucru. Acesta a fost momentul in care m-am "despartit de codite" . Dar am inteles ca nu e suficient sa inveti bine la scoala sau sa iti urmezi modelelor, ci este nevoie sa iti asumi responsabilitatea actiunilor tale. Si cand dupa un timp constati ca ideile tale, planurile tale au reusit sa creasca vanzarile unei companii sau sa ii intareasca brand awarness-ul si pozitia pe piata, nu exista bucurie mai mare. Si asa am acceptat si cererea in casatorie cu marketingul.

Romanita Oprea: Cat de greu este sa incepi aceasta meserie in acesti ani in Romania?

Maria Gavrilescu: Sincer? Foarte greu! In primul rand trebuie sa fii sigur ca asta iti doresti. Eu recunosc ca nu am stiut dintodeauna ca aici este locul unde vreau sa ajung, ba mai mult am incercat la inceput sa fug de marketing considerand, la momentul acela, ca este mult prea 'sintetic" in dezacord cu firea mea boema. Cu alte cuvinte depinde cat de bun iti doresti sa fii in ceea ce faci, de cat de exigent, sincer si competititiv esti cu tine insuti. Si nu in ultimul rand de oamenii pe care ii ai alaturi pentru a te inspira si sustine, de cartile care iti trec prin mana si ti se opresc pentru a le citi, si mai ales de sansa pe care ti-o ofera viata. In cazul meu as zice ca a fost o conjunctura favorabila, o intamplare care mi-a stabilit cursul drumului profesional.

Romanita Oprea: Care este telul tau profesional?

Maria Gavrilescu: Sa ma autodescopar ca individ, ca profesionist si sa imi urmez drumul. Sa fiu foarte buna in ceea ce fac, sa ma dezvolt atat pe orizontala cat si pe verticala si nu in ultimul rand sa pot forma echipe valoroase -imi doresc sa intorc gestul celor care m-au mentorat, si sa dau mai departe si altora ceea ce eu am dobandit.

Romanita Oprea: Ce nu ai face pentru cariera/in cariera?

Maria Gavrilescu: As vrea sa nu imi alterez vreodata scara de valori si respectiv principiile morale. Cu siguranta ca nu as putea sa imi asum meritele altcuiva si tot ce as construi ar fi impreuna cu colegii mei. Si sa nu renunt niciodata la ideile in care cred.

Romanita Oprea: Ce a reprezentat pentru tine experetienta Snack Attack?

Maria Gavrilescu: Prima iubire...si rampa mea de lansare in marketing! Este locul care mi-a aratat ca pot fi un marketer, dincolo de curiozitatea mea, de dinamismul meu sau placerea de a comunica. M-a ajutat sa ma definesc si autodefinesc si sa constientizez importanta jobului meu in dezvoltarea companiei. Aici am avut primele succese profesionale dar si insucces, si implicit multe lectii de invatat. Imi amintesc cand mi s-a spus ca intr-o luna de zile trebuie sa deschid un nou magazin.Aveam doar cateva zile de Snack Attack. Am respirat adanc, caci aveam senzatia ca nu stiu de unde sa o apuc. Dar, am reusit si e mare lucru sa incepi cu un succes, caci iti creste increderea de sine dar si sustinerea echipei.

Romanita Oprea: Cum este trecerea de la sectorul alimentar la cel al bauturilor alcoolice?

Maria Gavrilescu: Este prea devreme sa ma pronunt obiectiv, sunt mai putin de 3 luni de cand sunt aici. Dar sa zicem ca alaturi de un sandwich proaspat si gustos merge si o bere rece si buna:). E provocator si creativ. Dar mai intrebati-ma peste 6 luni. Ce pot sa va spun este ca am ales sa fac aceasta mutare, deoarece am simtit nevoia de a-mi creste nivelul cunostintelor si a largi experienta in marketing, a da o noua perspectiva dezvoltarii mele profesionale.

Romanita Oprea: Care sunt provocarile pietei de off trade in Romania zilelor noastre?

Maria Gavrilescu: Sa castigi batalia chiar din punctul de vanzare, sa ai o strategie inovativa, sa poti fi mereu cu un pas inaintea competitiei, sa intelegi informatiile pe care ti le transmite in realitate consumatorul, asa surprinzi consumatorul, piata dar si pe tine.

Romanita Oprea: Ce sfaturi ai da un tanar de-abia iesit de pe bancile facultatii care vrea sa lucreze in marketing?

Maria Gavrilescu: Avem o piata inca tanara in ceea ce priveste trade marketingul, insa are forta si mare sansa de crestere, mai ales in contextul actual cand bugetele se ajusteaza sau redirectioneaza. Iar ponderea bugetara este in favoarea comunicarii la raft. Impactul pe care il are o campanie la raft, depaseste chiar ATL-ul pe TV. intrucat decizia de cumparare se ia pe loc, si evident este una emotionala. In Romania, doar hipermaketurile pot dezvolta in adevaratul sens al cuvantului astfel de proiecte, datorita spatiilor generoase. Din pacate spatiile magazinelor de cartier sunt mai putin ofertante. Insa acestea sunt provocarile industriei; si alaturi de cele ale competitiei sau planurilor de vanzari, fac din Trade Marketing o componenta esentiala a Marketingului, obligata la inovatie, creativitate, flexibilitate si aproape de inima consumatorului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related