Pentru a fi un bun marketer trebuie sa analizezi fiecare punct de contact al publicului tau cu business-ul

un interviu cu Luciana Patrascu, Director Marketing Cardinal Motors

Sunt norocoasa!, exclama Luciana Patrascu – marketing manager la Cardinal Motors. In cariera, a apasat pe acceleratie de la assistent manager pana la pozitia actuala. Chiar si Mos Craciun, un personaj important in viata ei, ar putea sa fie mandru de modul cum jongleaza cu brandurile din portofoliu: ba optimista, vesela si inovatoare pentru Volkswagen, ba independenta, sigura pe sine si sofisticata pentru Audi si, nu in ultimul rand - eficienta si puternica, cand comunica pentru brandul Cardinal Motors.

Anca Zaharia: Luciana, descrie-te putin pentru cititorii Smark. De unde esti? Ce-ti place sa faci in timpul liber? Ce citesti?

Luciana Patrascu: Cred ca asta este una dintre intrebarile cu care te intalnesti cel mai des la interviuri. Si de fiecare data imi este atat de greu sa raspund. De fiecare data ma gandesc la auditoriu. Cum sa raspund ca sa ma ridic la nivelul asteptarilor celor cu care intru in dialog? Acum, ca trebuie sa astern pe hartie, imi dau seama ca mama mea a avut dreptate: suntem speciali. Fiecare dintre noi, in marea majoritate a timpului. M-am nascut in Ploiesti acum 29 de ani si am avut norocul sa beneficiez inca de la nastere de cel mai puternic branding personal - sunt roscata natural, asa ca lumea ma uita destul de greu. N-am putut niciodata sa chiulesc fara sa se observe. Nu am o poveste extraordinar de interesanta, insa pot spune ca am fost un copil hotarat, cu vise normale, o adolescenta nonconformista si vesela si am devenit o femeie la fel de hotarata si cu aspiratii mari. Imi place sa citesc - in special beletristica. Ma relaxez facand puzzle, mi-am dorit dintotdeauna sa fiu ochelarista - nu s-a intamplat. Imi plac conspiratiile si filmele politiste. Mi-as fi dorit sa locuiesc in SUA si sa lucrez ca Forensic Detective. A! si inca ceva - am intalnit barbatul vietii mele. Bineanteles ca m-am casatorit cu el.

Anca Zaharia: Care este cea mai veche amintire pe care o ai? De la ce varsta?

Luciana Patrascu: Intrebarea asta chiar imi place. Am multe amintiri, dar cred ca una pe care n-am s-o uit niciodata este atunci cand am aflat cine este Mos Craciun. Cred ca aveam cam patru ani si fratele meu impreuna cu verii mei, toti mai mari decat mine, m-au luat deoparte si mi-au spus ca Mos Craciun nu exista si ca parintii sunt cei care ne aduc daruri. Si ca sa fie si mai convingatori, mi-au aratat si cadoul pe care urma sa-l primesc. Am plans langa bradutul meu drag in ziua de Craciun, cand am vazut ca aveau dreptate. Ce gaselnita de marketing si acest Mos! Si stiti ca pana in anul 1809, Mos Craciun era un cardinal?

Anca Zaharia: Ai permis auto? Care a fost limita maxima de viteza pe care ai atins-o?

Luciana Patrascu: Am permis de cinci ani. N-as fi crezut ca sunt in stare pana nu m-am angajat la Cardinal Motors. Ma gandeam ca ar fi mult mai simplu ca o masina sa aiba doar acceleratie si frana. Si culmea, am aflat pana la urma ca exista si m-am indragostit de ea - cutia de viteze automata DSG. O recomand tuturor doamnelor.
Limita maxima de viteza a fost de 200 km/h, dar intr-un spatiu special amenajat pentru teste auto la Wolfsburg si insotita de un pilot de incercare. Cred ca viata este si asa destul de scurta incat nu e nevoie sa o punem la incercare. Prefer sa adopt un comportament responsabil fata de mine si fata de toti ceilalti. Nu sunt un sofer asa de bun.

Anca Zaharia: Care au fost pasii pe care i-ai urmat in cariera? Cum ai ajuns in pozitia de Director de Marketing?

Luciana Patrascu: In marketing lucrez din 2004, cand m-am angajat la Cardinal Motors. Am parcurs un traseu normal, as zice eu, intr-o cariera. Am fost mai intai asistent de marketing si dupa doi ani am promovat in functia de director de marketing. Nu a fost usor, insa in compania noastra se pune mare accent pe oameni, ti se acorda multa incredere si pot spune ca trecerea la management a fost destul de naturala.


Anca Zaharia: De cati ani lucrezi in cadrul Cardinal Motors si care au fost cele mai frumoase proiecte in care te-ai implicat, pana acum?

Luciana Patrascu: Anul acesta, in noiembrie, se implinesc cinci ani de cand lucrez in echipa Cardinal Motors si sunt aici de cand s-a deschis sucursala din Ploiesti. Cele mai frumoase proiecte au fost de departe cele de responsabilitate sociala, pentru ca iti ofera ocazia sa te descoperi, sa daruiesti, sa faci o schimbare. Avem o colaborare stransa cu Scoala Speciala de la Filipestii de Targ, unde avem 100 de prieteni - toti copii cu nevoi speciale. Anul acesta am devenit partener logistic al Asociatiei Mai Mult Verde, careia i-am pus la dispozitie un autoturism Volkswagen Transporter pentru transportul voluntarilor.
Dar cel mai mare proiect pe care l-am coordonat a fost cel de rebranding Cardinal Motors, proiect ce a coincis cu semnarea contractului de imagine cu fotbalistul Adrian Mutu. Proiectul a facut multa valva in presa locala si nationala cu toate ca noi suntem un dealer regional cu o piata de adresabilitate limitata la judetele: Prahova, Constanta, Tulcea si Slobozia.

Anca Zaharia: Care au fost oamenii care te-au influentat in cariera?

Luciana Patrascu: Nu am avut un mentor in cariera mea, insa pot spune ca dupa ce am participat la conferinta “The Disney Keys to Excellence” mi-am schimbat optica. Pentru a fi un bun marketer trebuie sa-ti cunosti foarte bine produsele, dar mai ales sa analizezi fiecare punct de contact al publicului tau cu businessul. Si asta m-a motivat sa aflu cat mai multe detalii despre procesul de vanzare si cel de service.

Anca Zaharia: Care sunt calitatile de care ai nevoie pentru a face performanta in cariera si ce te reprezinta cel mai bine?

Luciana Patrascu: Sunt convinsa ca pentru a face performanta ai nevoie de multa incredere in fortele proprii, trebuie sa fi foarte hotarat, vertical, sa iti asumi responsabilitati, sa ai aspiratii. Sa fi o voce in companie.

Anca Zaharia: Care ar fi compromisurile pe care nu le-ai face niciodata din punct de vedere profesional?

Luciana Patrascu: Cred ca n-as renunta niciodata la propriile convingeri si valori pentru mai multi bani. Si nicidecum n-as renunta la familie pentru un job.

Anca Zaharia: Consideri ca obiectivele de performanta pe care le-ai vizat la Cardinal Motors au fost atinse pana acum?

Luciana Patrascu: Pana acum mi-am atins cam toate obiectivele pe care mi le-am propus atunci cand m-am angajat. Oricum imi propun de fiecare data sa fiu cea mai buna asa ca voi avea in continuare multe obiective.

Anca Zaharia: Ce inseamna pentru tine sa lucrezi cu brandurile companiei?

Luciana Patrascu: Sunt norocoasa pentru ca la Cardinal Motors lucrez cu mai multe branduri: Volkswagen, Audi, Weltautosi, bineanteles, brandul nostru - Cardinal Motors. Fiecare dintre aceste branduri are o identitate proprie si ma simt ca un cameleon. Trebuie sa schimb optica foarte des si sa comunic pentru fiecare in parte, in mod diferit. Pot fi optimista, vesela, inovatoare (atunci cand comunic pentru brandul Volkswagen), independenta, sigura pe mine, sofisticata (atunci cand comunic pentru marca Audi) sau pot fi eficienta si puternica (atunci cand comunic pentru brandul creat de noi – Cardinal Motors). Deci, sunt norocoasa!

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related