un interviu cu Andreia Valter (General Manager Family UCB, Stem-Health Unirea SA)
Absolventa a Facultatii de Medicina si Farmacie din Bucuresti, Andreia Valter si-a inceput cariera ca asistent si apoi doctor si reprezentant medical, pentru ca in 1996 sa devina Product Manager la Schering AG. Au urmat apoi functiile de Business Unit Manager Ginecologie si Dermatologie si Marketing Manager in cadrul aceleiasi companii. Au urmat functii de conducere la Ozone Laboratories si Medico Uno Pharmaceutical. In prezent este General Manager Family UCB stem cell bank la Stem-Health Unirea SA. De-a lungul carierei a beneficiat de numeroase traininguri in marketing online, value selling, Relationship Phenomena – Efficiency and progress and Motivated Coaching, Leadership Management and Skill in Professional Selling, etc. Andreia Valter ne ajuta sa intelegem mai bine cum functioneaza promovarea in cadrul clinicilor medicale private.
Romanita Oprea: Care sunt cele mai mari provocari in conducerea unei clinici medicale in Romania acum?
Andreia Valter: In primul rand as face referire la inovatia pe care o aduce terapia in sine - transplantul de celule stem din sangele cordonului ombilical, ceea ce se traduce prin echiparea unui laborator de procesare si stocare a acestor celule stem. O alta provocare o reprezinta acordul parintilor de a achizitiona un produs pe 20 de ani pentru bebelusul lor; este vorba de schimbarea mentalitatilor, de a investi bani intr-un produs pe care nu dorim sa il folosim, dar este bine sa il avem depozitat.
Romanita Oprea: La ce suma ati estima dumneavoastra ca se ridica piata de clinici private in acest moment?
Andreia Valter: Piata este de 8.000 unitati/an. Exista doar 2 banci care detin laboratoare de procesare si stocare, restul reprezinta firme de import export. Stem-Health Unirea si-a dorit sa aiba laboratorul de procesare si stocare in Romania pentru a putea procesa sangele cat mai rapid comparativ cu momentul nasterii (se lucreaza 7 zile din 7). Astfel, putem sa asiguram un numar cat mai mare si o viabilitate crescuta a celulelor stem, lucru deosebit de important pentru reusita unui transplant. Investitia in laboratorul nostru se va ridica la 2 milioane euro.
Romanita Oprea: Ati fost afectati de criza? Cum?
Andreia Valter: Relativ, deoarece in Romania se nasc in continuare copii, iar parintii doresc tot ceea ce este mai bun si frumos pentru pruncii lor. Evident, oferim un raport optim calitate/pret pentru serviciile noastre. Nu trebuie sa uitam, insa, ca rata somajului va creste in urmatoarele luni.
Implicarea bancilor in investitii a durat mai mult, dar proiectul fiind foarte ambitios, provocator si inovator am reusit sa gasim resursele necesare.
Romanita Oprea: La ce suma se ridica bugetul de marketing al companiei pentru anul viitor si ce planuri aveti de promovare? Cat de importante sunt activitatile de marketing pentru clinica pe care o reprezentati?
Andreia Valter: Este important mai ales sa ne facem cunoscut serviciul pe care il oferim, asigurand informatii complete si corecte; ne concentram si in directia promovarii laboratorului, datorita tehnologiei de ultima ora oferite de New England Cord Blood Bank, SUA si a echipamentelor performante. Bugetul de marketing se imparte intre educatie si publicitate in egala masura, directie pe care o vom continua si anul viitor, pe mai multe canale de comunicare cu viitorii parinti.
Romanita Oprea: Ce cota de piata detineti in acest moment?
Andreia Valter: Ne-am propus sa cucerim 10% din piata pana la sfarsitul anului - un obiectiv ambitios, dar realizabil.
Romanita Oprea: Care sunt principalii concurenti din piata si cum faceti sa va mentineti pozitia obtinuta?
Andreia Valter: Singura banca care are laborator doar in Romania este Stem-Health Unirea, Cord Blood Bank detine laborator in Romania, dar are si activitate de import-export. In plus, mai sunt alte 4 companii pe piata, dar au banca de procesare si stocare in afara tarii.
Romanita Oprea: Ati lucrat multi ani si in industria farmaceutica. In ce fel credeti ca v-a pregatit pentru functia pe care o detineti astazi?
Andreia Valter: Am lucrat 12 ani in cadrul companiei Schering (actual Bayer Schering) si am coordonat 8 ani departamentul de ginecologie (controlul fertilitatii si terapia de menopauza la femei). De aceea am avut o preocupare speciala in ceea ce priveste sanatatea femeii, fapt pe care l-am completat prin tema de doctorat: Beneficii noncontraceptive ale contraceptiei hormonale la adolescente. Aceasta activitate este in acelasi domeniu medical, de ocrotire a sanatatii.
Romanita Oprea: Care au fost cele mai dificile momente din cariera dumneavoastra si cum le-ati depasit?
Andreia Valter: Cateva momente dificile au fost determinate de faptul ca m-am despartit partial de medicina si mutarea in marketing si vanzari. Cariera mea spune, totusi, ca am depasit momentul!
Romanita Oprea: Care ar fi insa cele mai mari realizari si de ce?
Andreia Valter: In ordine cronologica: absolvirea faculatii de Medicina si implicarea in primul program national de planificare familiala , nasterea copilului meu, coordonarea departamentului de ginecologie – lansarea a 2 contraceptive de success pe piata romaneasca, campania de educatie contraceptiva si sexual demarata, acreditarea laboratorului bancii Stem-Health Unirea SA
Romanita Oprea: Aveti vreun model in cariera? Daca da, cine este si de ce este modelul dvs?
Andreia Valter: Da. Philip Kolter:” …Marketingul nu este arta depasirii unor moduri ingenioase de a scapa de ceea ce produci. Marketingul este arta crearii unei valori veritabile pentru client… Cuvintele de ordine ale specialistului in marketing sunt: calitate, serviciu si valoare.”
Romanita Oprea: Daca ar fi sa schimbati ceva din parcursul dvs. profesional de pana acum care ar fi acest lucru?
Andreia Valter: Cred ca pana in momentul de fata am obtinut destul de mult din punct de vedere profesional. Totusi, as completa cu o certificare in domeniul marketing si o implicare mai mare in programe sociale.