un interviu cu Nina Borcila (General Manager, Hard Rock Cafe Bucharest)
Multi ani, Romania a dus lipsa unor branduri de cafenele si cluburi importante, dar 2007 si 2008 au tinut sa schimbe situatia. Incet, dar sigur, a intrat in peisajul bucurestean si Hard Rock Cafe, unul dintre cele mai cunoscute lanturi de restaurante din lume. Nina Borcila, General Manager Hard Rock Cafe Bucharest, ne povesteste despre cum s-au ales locatia si brandurile partenere, pozitionarea brandului pe teritoriu mioritic, dar si despre planurile de extindere in tara.
Romanita Oprea: Cat de dificila a fost intrarea brandului Hard Rock Cafe in Romania?
Nina Borcila: A fost simplu sa aducem Hard Rock Cafe in Romania intrucat brandul era cunoscut pe piata locala si foarte asteptat de catre publicul cunoscator. Pentru cei care nu stiau, insa, de existenta acestuia, aparitia in peisajul romanesc a unui restaurant ce apartine poate celei mai cunoscute retele internationale de acest gen a constituit o surpriza binevenita. Este un local unic ca si concept, care ofera, dincolo de o experienta culinara si muzicala desavarsita, si bucuria de a admira piese de memorabilia apartinand marilor legende ale muzicii. Acesta a fost, cu siguranta, unul dintre motivele pentru care atat cunoscatorii brandului, cat si cei care l-au descoperit imediat dupa lansare, au facilitat „word-of-mouth”-ul si intrarea pe piata a celui mai mare restaurant al retelei in Europa de Est – cel de aici, din Bucuresti.
Romanita Oprea: Cum ati ales locatia?
Nina Borcila: Orice locatie Hard Rock Cafe este aleasa in urma evaluarii catorva aspecte obligatorii, stabilite la nivel de retea. Aceasta trebuie sa fie cea mai buna dintr-o serie de perspective, iar locatia aleasa de noi le intrunea pe toate – este cea mai buna ca asezare, este bine pozitionata pe harta, in zona de nord a orasului, este imprejmuita de un frumos parc, este aproape de aeroport, de marile hoteluri, are parcare, s.a.m.d. Asadar, in urma unui elaborat proces de evaluare, locatia actuala a fost aprobata de Hard Rock International iar apoi renovata si reamenajata la standardele internationale impuse de retea.
Romanita Oprea: Ce restrictii impune reteaua internationala?
Nina Borcila: Exista un set de coordonate pe care fiecare Hard Rock Cafe din lume trebuie sa le respecte. In principiu Hard Rock International are grija ca imaginea brandului sa fie aceeasi in toate locatiile retelei si ca nimic sa nu se petreaca in afara standardelor.
Romanita Oprea: Cat ati investit in lansare si la cat s-a ridicat bugetul de marketing al brandului pentru primul an in Romania?
Nina Borcila: Investitia totala in lansarea brandului in Romania s-a ridicat la mai mult de 4 milioane de Euro, din care un procent semnificativ a fost folosit in campania de marketing.
Romanita Oprea: Care sunt valorile brandului pe care va propuneti sa le promovati cel mai mult si cum faceti acest lucru?
Nina Borcila: Intr-adevar, Hard Rock Cafe are un puternic set de valori pe care fiecare angajat al retelei are datoria de a le promova: sa fie un brand care suprinde prin creativitate si inovatie, sa aiba o servire ireprosabila, sa ii incurajeze pe toti cei care impartasesc experienta brandului sa isi maximizeze potentialul si, poate cel mai important, sa fie onesti, integri si profesionisti. Mai mult decat atat, printre motto-urile Hard Rock Cafe sunt binecunoscutele „Love All, Serve All” si „Take Time to Be Kind”.
Romanita Oprea: Care este pozitionarea Hard Rock Cafe pe piata din Romania? Care considerati ca este concurenta lui si cu ce arme "luptati" sa va impuneti?
Nina Borcila: Un restaurant „casual dinner”, din categoria Premium, si un loc primitor in care toata lumea este binevenita, indiferent de varsta sau clasa sociala. Fiind un concept unic world-wide, nu consideram ca avem concurenta.
Romanita Oprea: Cum alegeti evenimentele si brandurile cu care va asociati?
Nina Borcila: Suntem inclinati catre diversitate, dovada fiind evenimentele pe care le organizam cu regularitate: Blue Monday – concerte de blues si jazz, evenimente pentru copii, concerte saptamanale cu artisti de prima clasa din segmentul pop-rock, concerte de folk, evenimente caritabile, seri de karaoke, petreceri tematice, s.a.m.d. Ne plac manifestarile de calitate si ne cautam parteneri care sa impartaseasca viziunea brandului nostru si alaturi de care sa organizam cele mai bune evenimente.
Romanita Oprea: Din cine este format targetul Hard Rock Cafe Bucuresti? Difera in vreun fel de targetul din alte tari?
Nina Borcila: Targetul Hard Rock Cafe, in general, este reprezentat de iubitorii de muzica buna, de atmosfera de calitate, care apreciaza un meniu bun si o experienta unica, oameni care stiu sa valorizeze marile legende ale muzicii si pe care ii leaga simpatia pentru brandul nostru. In rest, pot veni din orice colt al lumii, pot avea orice varsta sau statut social. „We love all and we serve all”.
Romanita Oprea: Va afecteaza criza? Explicati.
Nina Borcila: Criza s-a facut simtita in toate domeniile, dar lumea iubeste muzica indiferent de fluctuatiile economice iar dovada este faptul ca la evenimentele noastre sala este plina. Ne-a afectat schimbarea cursului valutar, intrucat noi cumparam absolut tot din strainatate, pentru a putea respecta standardele Hard Rock International. Dar acesta nu este un motiv suficient pentru a spune ca suntem afectati de criza.
Romanita Oprea: La ce sperati sa se gandeasca lumea cand aude numele Hard Rock Cafe Bucuresti?
Nina Borcila: La atmosfera placuta, la distractie, la muzica buna, la meniul delicios, la evenimentele atent alese, la valoarea obiectelor expuse pe pereti...cu alte cuvinte, la experienta unica pe care Hard Rock Cafe le-o pune la dispozitie.
Romanita Oprea: Planuiti pentru anul viitor lansarea si in alte locatii din Bucuresti sau din tara?
Nina Borcila: Intr-adevar, planuim in viitor sa lansam si alte locatii. Detaliile vor veni la momentul potrivit..
Comentarii