De la jurnalist la director de marketing in trei pasi

un interviu cu Ana-Maria Gate, Marketing Manager La Fantana

Sa nu spui niciodata - “niciodata”, este moto-ul dupa care se ghideaza Ana-Maria Gate, directorul de marketing La Fantana. Cu baza “celor sapte ani” in companie, Ana are doua familii: cea de acasa si cea de la serviciu. Si, ca sa ajunga la acest nivel, spune ca in proiecte nu trebuie doar sa te implici, ci trebuie sa le traiesti cu adevarat.

Anca Zaharia: Care au fost pasii pe care i-ai urmat in cariera? Cum ai ajuns in pozitia de Marketing Manager La Fantana Romania?

Ana-Maria Gate: Eu am terminat facultatea de Jurnalism, cu specializarea in Comunicare Publica - ceea ce pot spune ca ma caracterizeaza. Mi-am dorit mult sa urmez aceasta facultate si m-am simtit foarte bine in aceasta bransa, de aceea m-am angajat chiar din anul intai, ca reporter. Cand esti proaspat student, meseria de reporter este ca o enciclopedie. Inveti din mers sa te adaptezi in orice situatie si acumulezi foarte multe informatii. Insa, spre sfarsitul facultatii am simtit nevoia de stabilitate. Am inceput sa simt nevoia de un plan de viitor, pe care nu mi-l puteam contura, cand nu stiam exact ce voi face maine. Am decis sa ma alatur unei multinationale, insa nu aveam nici o experienta clara. Am pornit in La Fantana ca Asistent Manager si am incercat sa acumulez cat mai multe lucruri. Dupa o perioada mi s-a oferit oportunitatea de a ma focaliza pe singurul domeniu apropiat mie - cel de Marketing. Experienta mea de reporter, m-a ajutat de nenumarate ori, pentru ca am stiut sa pun intrebarile potrivite, pentru a primi cat mai multe informatii. Am invatat ca informatia pe care o ai si pe care o exploatezi corect si repede te ajuta in viata. In momentul in care toata lumea are aceleasi informatii ca ale tale, nu te mai diferentiezi si nu mai poti fi competitiv.

Acum doi ani, mi s-a acordat increderea de a decide organizarea Departamentului de Marketing din Romania, ca Marketing Manager. A fost ca si o dovada de maturizare. Ca atunci cand parintii au incredere in tine ca poti decide corect si iti dau mai multa libertate. Am simtit ca familia La Fantana m-a crescut si acum trebuie sa le dovedesc ca se pot mandri cu mine, ca orice parinti.

 

Anca Zaharia: De cati ani lucrezi in cadrul acestui grup si care au fost cele mai frumoase proiecte in care te-ai implicat, pana acum?

Ana-Maria Gate: Deja pot spune ca am “cei 7 ani de acasa” in La Fantana. De-a lungul acestor ani, au fost nenumarate proiecte frumoase, iar eu m-am implicat in ele. Le-am trait alaturi de colegii mei. Si totusi, am doua proiecte pe care le simt ca si pe copiii mei. Primul este proiectul de schimbare de key visual La Fantana, dintr-un val de apa, intr-un fluture din apa prietenos si zglobiu, care spune despre compania La Fantana ca si-a adaptat toata activitatea astfel incat sa fim nu doar parteneri pentru clientii nostri, ci si prietenii care se dau “peste cap” ca sa livreze apa in timp, oriunde. Acest proiect a fost ca o oglinda pentru personalitatea mea - nu doar seriosa, ci si prietenoasa si zglobie.

Al doilea “copil” nu este doar proiectul meu, ci al intregii companii. Watercooler-ul special dezvoltat de noi. Nu se mai foloseste bidonul ca sursa de alimentare cu apa, ci o cutie, bag-in-box, de unica folosinta pentru care noi am creat abonamentul Family. Acest watercooler este creat in spiritul La Fantana adica prietenos si adaptabil si cred ca isi poate gasi cu usurinta loc in orice familie, care isi doreste un serviciu de livrare a apei acasa.

 

Anca Zaharia: Care au fost oamenii care te-au influentat in cariera?

Ana-Maria Gate: Ca in orice familie, aici in La Fantana, am avut si inca mai am oameni care m-au crescut, au avut intredere in mine si mi-au dat aripi. Pe plan profesional, parintii mei sunt Cristian Amza (CEO La Fantana) si Alina Kish (fost Marketing Manager La Fantana). De la ei am invatat in acesti sapte ani, pas cu pas, ceea ce inseamna un business si cat de important e sa lupti pentru ceea ce simti si crezi. Pentru ca business-ul ca si viata, nu este usor si trebuie sa lupti, cu armele potrivite, pentru a fi cel care castiga.

 

Anca Zaharia: Care sunt calitatile de care ai nevoie pentru a face performanta in cariera si ce te reprezinta cel mai bine?

Ana-Maria Gate: Performanta in cariera depinde de adaptarea rapida la situatiile pe care le intalnesti, experienta profesionala care de cele mai multe ori te ghideaza pe drumul ascendent si, evident, comunicarea care le leaga pe toate. Iar dintre acestea, pe mine ma caracterizeaza comunicarea deschisa, sincera si la momentul potrivit, iar la celeltate capitole - cred ca mai am de lucrat toata viata, pentru ca niciodata nu poti spune ca ai acumulat destula experienta profesionala sau de viata si ca ai trecut prin toate situatiile. Acum sunt in momentul in care ma bucur de drumul meu si inca nu ma gandesc la concluzii de final.

 

Anca Zaharia: Care ar fi compromisurile pe care nu le-ai face niciodata din punct de vedere profesional?

Ana-Maria Gate: In popor exista vorba: sa nu spui niciodata “niciodata!”. Este cat se poate de adevarata, atat pe plan profesional cat si personal. Depinde totul de adaptarea rapida, astfel incat sa nu ajungi la a face compromisuri. Muncesc permanent sa-mi dezvolt capacitatile de a sesiza situatiile compromitatoare si de a le evita de la bun inceput.

 

Anca Zaharia: Consideri ca obiectivele de performanta pe care le-ai vizat la La Fantana au fost atinse pana acum?

Ana-Maria Gate: Cred ca da. De accea, ma aflu inca in acest post si in aceasta companie si daca aceste performante au fost atinse pana acum, perfectionarea mea nu a luat inca sfarsit. Mai am multe de realizat alaturi de La Fantana. Abia acum mi-au dat aripile.

 

Anca Zaharia: Care sunt planurile de viitor in ceea ce priveste Ana Gate – omul de marketing?

Ana-Maria Gate: Am datoria de a merge inainte si a-mi creste “copiii”, proiectele mele de marketing. Voi asculta, privi, invata, decide si voi comunica tuturor proiectele mele realizate.

 

Anca Zaharia: La Fantana este lider de piata in furnizarea serviciilor de aprovizionare cu apa in sistem water cooler. Ce inseamna pentru tine sa lucrezi cu acest brand?

Ana-Maria Gate: La Fantana nu este doar un brand pentru care lucrez. Ma identific, ca si majoritatea colegilor mei, cu personaliatea si valorile La Fantana. Suntem prietenosi, onesti si ne respectam promisiunea ca La Fantana vine la tine cu apa si servicii de incredere prin tot ceea ce facem.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Sectiune


Comentarii

Emilia Ungur
acum 15 ani
Cam multe, din pacate. Cateva exemple: clientii nostrii, este creeat.

Mai multa atentie din partea redactorului/a corectorului n-ar strica. Nu se intampla nimic daca trimiteti newsletter-ul cu 5 minute mai tarziu, nu? O corectura nu dureaza mai mult.



Branded


Related