Cateva idei pentru tinerii care vor sa se apuce de marketing

un editorial de Stefan Teodorescu, Director de Marketing, Fabryo

Marketingul este un job la moda. Din pacate, foarte multi dintre tinerii aspiranti fac greseala de a crede ca un job in marketing inseamna sa faci toata ziua spoturi tv. E ca si cum ai presupune ca a fi fotbalist inseamna numai sa dai goluri. Haideti sa nu uitam partea de cantonamente, pregatire fizica si tehnica, taiat de pe lista cluburi-alcool-femei etc. Si aici e cu munca, doar ca ai voie in cluburi :).

Ca atare, primul lucru pe care un candidat trebuie sa il faca este sa inteleaga la ce se inhama. Oricat de multa teorie ai fi studiat in facultate, realitatea este ca si asta este o meserie care se fura. Ca atare, au un mare avantaj candidatii care s-au implicat in timpul facultatii in proiecte legate de marketing. De fapt, orice presupune project management: organizarea unui eveniment de binefacere, adunarea de fonduri pentru petrecerea bobocilor, voluntariat de orice fel. Vestea buna este ca in ziua de azi sunt multe oportunitati de a te antrena: ong-uri, asociatii studentesti, stagii de internship pe la diverse companii. Totul e sa fii dispus sa pui osul – iata un prim aspect cheie pentru un candidat.

La fel de importanta mi se pare pasiunea sincera pentru lumea marcilor si felul in care ea se construieste. Un test simplu este sa intrebi oamenii care le este marca favorita si de ce. E o intrebare care deschide natural o discutie despre public tinta, pozitionare, diferentiere, actiuni de promovare. Cand eram mai tanar, m-am trezit vorbind jumatate de ora intr-un interviu la o multinationala despre Jack Daniels (si culmea, am luat jobul!). Macar pentru marca ta favorita ar trebui sa poti sustine o conversatie coerenta.


Jobul in marketing este partial schizoid. Trebuie sa iti placa analiza datelor si sa fii bine organizat, dar in acelasi timp sa fii imaginativ si un bun comunicator. Daca esti doar una sau cealalta, poti functiona, dar va fi mai greu. Mult mai greu :)


Si la final, testul suprem: sa nu te iei prea in serios! Si asa lumea de business ne considera niste ingamfati si cheltuitori, nu ar trebui sa le dam apa la moara…

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune


Comentarii

Ioana Bilav
acum 15 ani
Mi se pare foarte coerent si realist articolul, in special ultima parte!


Branded


Related