un interviu cu Shachar Shaine, presedinte URBB
Este Presedintele URBB incepand cu mai 2004. A venit pentru prima oara in Romania in 1999 si a ocupat functia de Vice-Presedinte de Marketing al Tuborg Romania. Primul loc de munca al lui Shachar Shaine in marketing a fost la Coca-Cola Israel. Inainte de a profesa in marketing, marea sa pasiune, a lucrat in domeniul planificarii industriale. A absolvit Universitatea Technion din Haifa, dupa care si-a aprofundat cunostintele prin Executive MBA, la Bredford University. Este unul dintre cei mai apreciati marketeri care activeaza in Romania. SMARK.ro l-a provocat la un interviu mai neconventional, care incearca sa mearga in spatele imaginii deja create, aratandu-vi-l pe omul Shachar Shaine.
Romanita Oprea: Cum a venit oferta de a lucra in Romania pentru Tuborg si ce v-a determinat sa o acceptati?
Shachar Shaine: In momentul in care se cauta Vice-Presedinte de marketing pentru Tuborg Romania, eu am fost primul la care s-au gandit, in primul rand datorita “radacinilor” mele. Pe langa experienta in marketing si profesionalism, a contat si faptul ca eu aveam deja cunostinte despre Romania si ma legau mai multe lucruri de aceasta tara. Este important sa ai o baza, sa cunosti cultura si obiceiuri locale, lucruri care stau la baza construirii unei strategii de marketing.
Romanita Oprea: Care a fost cea mai mare provocare profesionala din intreaga cariera si de ce? Ce va motiveaza zi de zi profesional?
Shachar Shaine: Provocarile au fost multe, iar in jobul meu din Romania am avut ocazia sa iau decizii si sa fac parte din echipa care a adus multe inovatii si noutati pe piata bauturilor din Romania. Poate ca cea mai importanta provocare a fost intrarea companiei noastre pe piata bauturilor racoritoare, o piata noua pentru noi. Am facut parte din acest proiect inca de la inceput, din faza de cercetare si planificare si am fost cel mai mare sustinator al lui.
Romanita Oprea: Care credeti ca este cheia succesului pe piata berii in Romania?
Shachar Shaine: Sa fii aproape de consumator si de clienti, sa mergi pe piata, sa simti pulsul si sa actionezi rapid astfel incat sa te mentii permanent in atentia consumatorilor. Pe langa aceasta sunt extrem de importante si calitatea si inovatia. Calitatea trebuie sa se reflecte atat in produs in sine cat si in activitatile adiacente care tin de acesta – ambalaj, comunicare. Inovatia este cea care iti mentine marca mereu tanara si in atentia publicului tau tinta. Daca un produs / marca nu inoveaza, astfel incat sa aduca permanent valoare adaugata, consumatorul incet-incet va migra catre un alt brand.
Romanita Oprea: Sunteti un om extrem de ocupat si activati pe una dintre cele mai dinamice piete locale, cum va pastrati mereu spiritul competitiv si puterea de munca?
Shachar Shaine: Sunt o persoana care isi face meseria cu foarte mare placere, iar acest lucru ma face ca si in timpul liber sa fiu in “alerta”. De exemplu, se intampla sa ies cu familia mea la masa in oras, iar eu sa ma uit dupa noi locatii deschise sau ce produse noi au aparut.Consider ca pasiunea pentru ceea ce faci si dorinta de a reusi, de a iti atinge obiectivele profesionale te motiveaza sa fii in fiecare zi mai bun, sa tii armele sus si sa lupti pana ajungi acolo unde ti-ai propus.
Romanita Oprea: De unde va inspirati pentru a inova mereu?
Shachar Shaine: In cadrul companiei exista persoane specializate care trebuie sa vina cu idei noi in materie de inovatii la nivel de produs, ambalaj, tehnologii, comunicare, mod de prezentare la raft si asa mai departe. Eu incerc doar sa transmit tuturor aceasta valoare – inovatia – si sa incurajez sa se vina cu idei noi, sa se caute mereu noi solutii si sa analizeze permanent piata, produsele, consumatorii, noile tehnologii. Consider ca am reusit sa transmitem consumatorilor nostri aceasta valoare – inovatia, fiind o companie care a reusit sa aduce multe inovatii marcilor noastre, cum ar fi capacul “easy-open” la Tuborg, prima bere imbuteliata la doza in Romania, butoiul de 5L de bere, promotiile inovative pe eticheta de bere si multe altele.
Romanita Oprea: Ce reprezinta pentru dvs confortul din viata de dupa orele de munca, atunci cand lasati in urma orele agitate?
Shachar Shaine: Confort as traduce in primul rand prin familie si liniste. Dupa orele de munca nimic nu este mai reconfortant decat timpul petrecut impreuna cu sotia si fetele mele. De asemenea, sunt foarte importanti prietenii si restul familiei, incercam sa mentinem un echilibru si sa ne intalnim periodic cu cei dragi, lucru care “detensioneaza”.
Romanita Oprea: Aveti hobby-uri sau pasiuni care va scot din rutina zilnica si pe care le cultivati? Cum va place sa va petreceti timpul liber?
Shachar Shaine: Eu sunt un mare iubitor de schi, de aceea fug in weekend la munte imediat ce apare prima zapada si se poate schia. Joc baschet ori de cate ori am ocazia, imi place sa calatoresc si de cate ori este posibil plec cu masina sa descopar cat mai multe zone din Romania.
Romanita Oprea: Cat de important este pentru dvs sa aveti un loc de detasare unde sa nu va ganditi la activitatea de zi cu zi?
Shachar Shaine: Nu cred ca reusesc niciodata sa ma rup de serviciu 100%, deci inca nu am descoperit un astfel de loc in care sa ma pot detasa de activitatea de zi cu zi. Insa este important sa ai locuri dragi, unde sa revii de fiecare data cu placere, locuri in care te poti relaxa si poti petrece momente placute.
Romanita Oprea: Acordati o importanta mare locatiei in care va petreceti vacantele (preferati locurile istorice sau exotice)?
Shachar Shaine: Vacantele sunt foarte importante, fiind unele din acele putine momente in care te poti detasa putin de problemele care tin de serviciu. De aceea, in fiecare an incercam sa alegem destinatii de vacanta in care sa putem imbina relaxarea cu distractia. De obicei alegem sa petrecem cateva zile intr-un loc special pentru copii, sau o destinatie pe care ei o prefera si unde au mai multe atractii pentru ei, iar alte cateva zile sa mergem intr-o zona unde putem descoperi fragmente de istorie, putem vizita monumente istorice sau culturale, insa unde putem si sa ne relaxam.
Romanita Oprea: Cat de diferit este omul Shachar Shaine de business man-ul Shachar Shaine?
Shachar Shaine: Eu as spune ca nu exista mari diferente, insa de obicei in afaceri nu iti poti permite sa te comporti ca in viata de zi cu zi. Exista mai multe puncte comune, cum ar fi increderea pe care o am in oameni, dorinta de reusita, entuziasmul, gandirea pozitiva, optimismul. Insa exista si cateva diferente, si anume omul de afaceri Shachar Shaine cred ca este mai exigent, aplic planificarea riguroasa a timpului astfel incat sa am o cat mai mare eficienta, ma provoc sa depasesc obiectivele.