Multinationala si telecomul, necesare pentru traseul unui marketer de succes

un interviu cu Adriana Ionescu, Marketing Director Tnuva

Am stat de vorba cu un marketer care a inteles ca e important ca brandul sa livreze valoarea promisa. Nu stiu daca experienta profesionala este elementul cheie in ecuatia asta sau poate pur si simplu e o abordare de bun-simt, dar cert e ca Adriana Ionescu, in prezent Marketing Director Tnuva, chiar are un background notabil in domeniu. A ocupat timp de mai bine de 10 ani functia de Brand Manager pe segmentul produselor de beauty, in cadrul P&G. Iar in ultimul an a acumulat experienta pe piata telecom, in cadrul Telemobil (operatorul Zapp). Recent numita Marketing Director Tnuva, Adriana s-a intors la FMCG. Ce a determinat-o sa ia aceasta decizie, ce urmeaza sa se intample cu Tnuva sub aripa ei si care e proportia dintre adevar si paranoia cand vine vorba de criza economica, aflati in cele ce urmeaza.

Alina Galeriu: Dupa o lunga perioada in care ati lucrat in cadrul P&G ati ales telecom-ul, dar ati renuntat dupa numai un an. De ce ati hotarat sa va reintoarceti pe piata de FMCG? Parasirea pozitiei de director de marketing in cadrul Telemobil (operatorul Zapp) este in vreun fel legata de faptul ca acesta a fost achizitionat de Cosmote?

Adriana Ionescu: Prezenta mea la Zapp nu a mai fost oportuna in conditiile deciziei de vanzare a companiei Telemobil S.A. Fiecare industrie / domeniu de activitate imi ofera noi provocari si posibilitatea de a ma dezvolta profesional si personal. Iau fiecare experienta profesionala ca pe o sansa de a face diferenta pentru consumator, pentru compania si organizatia respectiva, si pentru mine personal.

Alina Galeriu: Avand in vedere experienta pe care o aveti in domeniu, care credeti ca este factorul care primeaza in alegerea produselor de ingrijire personala, cand vine vorba de consumatorii romani, comparativ cu cei de pe pietele din afara? (pret, brand, calitate etc.)

Adriana Ionescu: Experienta mea in Beautycare este de 10 ani, deoarece am lucrat pe branduri de Beauty pe tot parcursul carierei mele in P&G (ca Assistant Brand Manager pe Head&Shoulders, Brand Manager pe Haircare si apoi Associate Marketing Director / Business Unit Leader pe Beautycare). In toti acesti ani am realizat ca, pentru consumatorul roman, conteaza foarte mult calitatea si valorile din spatele brandului. Pentru femeia romanca e important ca brandul sa livreze intr-adevar beneficiul promis, si sa stie sa o asculte, sa-i fie aproape. Sa stie sa combine avantajele unui brand global cu particularitatile generate de preferinte si nevoi locale. Toate acestea fac ca, in ciuda unei puteri de cumparare mai mici decat pe pietele dezvoltate, segmental de piata premium sa fie relativ dezvoltat in Romania, atat pe piata de beautycare, cat si pe alte piete.

Alina Galeriu: Ca marketer cu experienta, cum vi se pare aceasta “criza economica”? Este ea mai mut o psihoza fabricata sau are impact real? Cum pot fi contracarate efectele ei?

Adriana Ionescu: Criza economica globala (deci si in Romania) e reala, si parerea mea este ca germenii ei au “incoltit” demult, desi manifestarea este mai vizibila doar de un an si jumatate. Eu cred ca sursa acestei crize este de fapt o criza a valorilor in societate, o criza a omului la nivel interior. De aceea, eu cred ca o iesire reala din criza sociala, inclusiv economica, va veni numai cu o reasezare a valorilor, atat la nivel individual, cat si al societatii in ansamblu. Desigur ca, peste criza reala, s-a suprapus efectul mediatic care, in opinia mea, a generat intr-adevar un efect psihologic de exacerbare si uneori disperare. Din pacate, acest lucru “paralizeaza” efectiv unele organizatii sau indivizi, care in loc sa se concentreze pe solutii, apeleaza la actiuni uneori nejustificate sau ne-necesare. Eu cred ca in orice criza exista un semnal de alarma si o sansa de schimare in bine in acelasi timp, sansa de a construi pe alte baze, si depinde doar de fiecare dintre noi, la nivel individual si social, sa valorificam aceasta sansa.

Alina Galeriu: Care este strategia Tnuva in viitorul apropiat?

Adriana Ionescu: Strategia Tnuva ramane centrata pe consumator, in mod autentic: brandul va continua sa ofere, ca si pana acum, calitatea asteptata de consumator, la standarde europene. Va continua sa combine experienta de 80 de ani a companiei-mama cu intelegerea consumatorului local pentru a oferi produse pe gustul romanilor, si nu va face compromisuri de nici un fel, chiar daca pentru aceasta pretul produselor noastre este ceva mai mare. Dupa cum mentionam insa mai sus, stiu ca romanii apreciaza calitatea autentica, prefera sa se poata baza de fiecare data pe produsul ales. Relatia intre Tnuva si consumator va continua sa fie una de incredere reciproca.

Alina Galeriu: Dar sa privim si putin in urma, spre bagajul cu care vine Tnuva. De exemplu, care sunt rezultatele asocierii de imagine dintre Tnuva si Vel Pitar din primavara acestui an? Veti continua colaborarea?

Adriana Ionescu: Si Tnuva si Vel Pitar sunt branduri ce ofera produse de calitate, si de aceea asocierea celor doua branduri a fost oportuna si benefica. Vom lua in considerare si pe viitor diverse colaborari cu branduri care impartasesc aceleasi valori in mod autentic.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related