Romanii prefera mai degraba programele live decat animatiile

un interviu cu Maciej Bral, Vicepresedinte&Manager General al Disney Channel&Jetix in Europa Centrala si de Est

Maciej Bral, vicepresedintele si directorul general al Disney Channel in Europa Centrala si de Est, vorbeste intr-un interviu acordat Smark, despre motivele lansarii postului TV in Romania si care au fost consecintele crizei economice la nivelul companiei.

Anca Zaharia: Care a fost motivul schimbarii numelui din Jetix in Disney?

Maciej Bral: Jetix este inca foarte popular in Romania, dar a fost vorba de o schimbare la nivel global. Lucrurile nu s-au intamplat dintr-o data, depinzand de fiecare piata in parte. S-a studiat situatia si Jetix a fost inglobata in compania Disney la un moment oportun. Asadar, cu doi ani in urma, am lansat blogul de programe Disney pe canalul Jetix. Am studiat problema, am vazut ca dupa ce a difuzat aceste programe, Disney a ocupat din locul doi pe care il avea inainte, locul intai. Si dumneavoastra, daca ati fi in locul proprietarului Jetix, ce ati face daca ati vedea ca aveti programe care au un asemenea succes si vi se propune sa deveniti Disney? V-ati gandi de doua ori? Presupun ca nu. Insa noi am programat si am studiat foarte mult momentul in care s-a intamplat aceasta trecere de la Jetix la Disney Channel. Nu este o coincidenta, nu am facut asta nici mai tarziu nici mai devreme decat trebuia.

Anca Zaharia: De ce ati ales acest moment al lansarii Disney Channel in Romania?

Maciej Bral: Momentul a fost ales cu mult timp inainte si nu are nicio legatura cu oscilatiile crizei economice. De ce? Pentru ca atunci cand te uiti la Disney poti observa instrumentul perfect care se poate construi pe baza succesului inregistrat de Jetix in Romania. In ultima perioada, serii importante din Disney care au fost transmise pe Jetix, au fost esentiale in intarirea pozitiei postului in aceasta regiune.

Anca Zaharia: Care a fost bugetul investitiei si promovarii canalului TV pe piata romaneasca?

Maciej Bral: Nu pot discuta despre finantele companiei. Ce pot sa va spun este ca vom lansa un canal special adaptat pentru piata din Romania si care are anumite valori, obiective si principii.

Anca Zaharia: Va referiti aici la evenimentul Hannah Montana sau la lansarea canalului TV?

Maciej Bral: Este acelasi lucru. Toate sunt inglobate in aceasta intentie. Dar vorbim despre Hannah Montana ca program TV nu si despre evenimentul care va avea loc in cele cinci orase diferite din Romania. Sigur ca va fi inserat aici in realitatea romaneasca, juriul va fi din Romania, copiii vor fi din Romania. Asta este ceea ce vroiam sa va spun in legatura cu investitia, in asta vom investi. Si ca sa va raspund in continuare la intrebare, daca ne intoarcem cu doi ani in urma, am avut motive sa includem niste blocuri de programe in Jetix, am avut motive sa studiem aceasta piata vibranta, puternica si ne-am gandit ca este momentul sa mergem mai departe, sa ajungem intr-un punct mult mai avansat.

Anca Zaharia: Prin ce va diferentiati de celelalte canale TV destinate exclusiv copiilor? Cu ce veniti nou in intampinarea lor?

Maciej Bral: Prin valorile sale fundamentale, generice, pentru ca noi celebram ideea de familie. E foarte important pentru noi ca acele planuri sa fie aprobate de parinti. Ii incurajam pe copii sa-si urmeze visele, sa creada in ei, sa isi exprime ideile. Sunt valori universale, au fost valabile si acum 80 de ani, sunt valabile si in aceste timpuri. Si mai este acea magie Disney care face ca acest canal sa ocupe locul intai in preferintele copiilor din toata lumea. Este de fapt ideea de universal.

Anca Zaharia: Din ce ati observat, care sunt diferentele de comportament intre consumatorii romani si consumatorii din celelalte tari din Sud-Estul Europei, pe acest segment?

Maciej Bral: Toti consumatorii vor umor, vor sa se identifice cu acea magie care te face sa plangi, sa razi; toti cauta aceste lucruri. Nu are importanta unde difuzezi continutul Disney in lume. Dar pentru ca Romania are un specific latin, aici merg foarte bine show-urile live tip Hanah Montana, Magicienii din Waverly Place, Phineas and Ferb - acestea sunt mult mai populare decat filmele tip Finding Nemo. Ce ar diferentia Romania de celelalte tari europene este apetitul pentru aceste programe live mai mult decat pentru animatie in sine.

Anca Zaharia: Care sunt obiectivele Disney Channel pentru viitorul apropiat?

Maciej Bral: Este unul singur: acela de a ajunge sa ocupam primul loc.

Anca Zaharia: Care este tara in care aveti cele mai mari audiente? In acest sens, cum credeti ca se va dezvolta aceasta nisa in Romania?

Maciej Bral: Tarile in care avem o audienta foarte mare sunt Ungaria, Republica Ceha, Polonia. Pentru Romania, pana acum, Jetix era pe prima pozitie pentru publicul urban intre 4 si 15 ani. Este adevarat ca publicul nostru tinta, fundamental, ar fi intre 6 si 14 ani, dar noi tindem sa incorporam si alt tip de public. Vrem sa aducem in fata televizorului, impreuna cu copiii, si familia. Ca atare, probabil ca vom creste aceste cifre pe care le inregistram pana acum, datorita acestui target.

Anca Zaharia: Cat de mult v-a influentat criza economica actuala, strategiile de marketing la nivel de companie?

Maciej Bral: Ne-a facut mai puternici, mai destepti si ne-a facut sa avem si mai multa experienta. Este adevarat ca nu este un moment foarte bun pentru economie, dar avem o experienta de 80 de ani si am incercat mereu sa nu facem compromisuri la calitatea continutului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related