Un mesaj de speranta transmis prin arta

un interviu cu Andreea Catu, PR Specialist Avon Cosmetics Romania

Cea de-a treia editie a Festivalului International de Film Digital Kinofest, programata sa se desfasoare la sfarsitul lunii octombrie, va gazdui anul acesta o competitie speciala - "Movie for Life" - dedicata “Campaniei impotriva cancerului la san”, sustinuta de Avon.

Anca Zaharia: Cand ati demarat aceste campanii educationale si care au fost rezultatele obtinute?

Andreea Catu: Chiar de la inceputul sau, in anul 2002, campania Avon impotriva cancerului la san in Romania s-a bucurat de sustinerea a mii de femei, contributiile lor prin vanzarea produselor "cu fundita roz" facand posibile actiunile de sustinere care au loc in fiecare an. Anul 2006 marcheaza inceputul campaniei educative "1 din 8 femei - Afla ca esti bine", campanie desfasurata pe mai multe canale media ce a atins aproximativ 8 milioane de femei cu varsta intre 16-69 de ani. Campania continua si anul acesta. Rezultatele sunt spectaculoase, mai ales privind strangerea de fonduri prin produsele dedicate si awarenessul national. Numai anul trecut au fost cumparate produse reprezentand donatii de aproximativ 680.000 USD iar notorietatea nationala a campaniei este in acest moment de 70% inclusiv rural.

Anca Zaharia: Ce a stat la baza deciziei de a asocia brandul Avon cu campaniile impotriva cancerului la san?

Andreea Catu: Aceasta asociere este o consecinta fireasca a faptului ca Avon este “the company for women”. Asadar, era firesc sa ne preocupe principalele probleme care afecteaza calitatea vietii femeilor de pretutindeni. De aceea, in 1955 se infiinteaza Fundatia Avon, a carei misiune este imbunatatirea vietii femeilor si a familiilor lor. Activitatea Fundatiei Avon se concentreaza pe trei arii principale: lupta impotriva cancerului la san si a violentei domestice si asistenta in caz de dezastru. In lupta impotriva cancerului la san, din 1992 si pana in prezent, Avon a strans si donat peste 660 milioane de dolari, finantand in 50 de tari din intreaga lume programe specializate in prevenirea si tratarea acestei boli. Romania este una dintre tarile Avon in care aceasta campanie este foarte puternica si sprijinita de multi voluntari si oameni dedicati cauzei.

Anca Zaharia: Ce buget alocati, anual, sponsorizarii cauzelor sociale?

Andreea Catu: Nu exista un buget alocat. Campania se autofinanteaza prin vanzarea produselor dedicate. De aceea, stimularea strangerii de fonduri este o parte importanta a strategiei locale. Romania decide singura aceasta strategie, in functie de nevoile si oportunitatile locale. Fondurile stranse din vanzarea produselor campaniei impotriva cancerului la san sunt exclusiv folosite pentru a ajuta femeile din Romania, atat prin donarea de echipament medical performant folosit in diagnosticarea si tratarea cancerului la san cat si in derularea unei campanii educative la nivel national, pentru a determina cat mai multe femei sa faca pasii necesari in directia diagnosticarii la timp a cancerului la san.

Anca Zaharia: In ultima perioada, Avon desfasoara foarte multe campanii de succes in mass media, pe televiziune, pe alte suporturi media pe de o parte, iar pe de alta parte, prin asocieri cu creatori de parfumuri celebri s.a.m.d. Cum ati perceput in teritoriu toate lucrurile acestea, la nivel de contact direct cu oamenii?

Andreea Catu: Desigur, reactia a fost una foarte buna. Aceste aliante prestigioase au adus brandul Avon intr-o noua etapa a dezvoltarii sale din istoria sa de 124 de ani. A devenit unul modern, cosmopolit, fashionable, masstige. Reprezentantii nostri sunt incantati de aceste initiative, mai ales in contextul unui business global cum este Avon in care platformele de comunicare si produsele sunt aceleasi. Odata cu introducerea conceptului de “lux accesibil” clientii nostri beneficiaza de produse premium care incorporeaza tehnologie si inovatie la un nivel fara precedent. Suntem incantati ca le putem oferi acest lucru iar fidelitatea lor rasplateste acest efort de a veni in permanenta cu produse si servicii de ultima generatie.

Anca Zaharia: Cum reusiti sa aveti rezultate in conditiile economice actuale, cand fiecare isi reevalueaza obiceiurile de consum?

Andreea Catu: Daca ma intrebati in contextul campaniilor sociale din Romania, explicatia este aceea ca oamenii vad rezultatele contributiei lor in fiecare an. Nu este un efort care ramane fara ecou, dimpotriva. Strategia nationala include donatii medicale si campanii educative in toata tara. Aceasta este promisiunea pe care o facem pentru fiecare produs cumparat si pe care o onoram pe tot parcursul anului. Daca vorbim despre business in general, fidelitatea clientilor nostri se bazeaza pe credinta ca produsul pe care il cumpara de la noi este cea mai buna alegere in acel moment. Pentru reprezentant, este vorba despre oportunitatea de a avea propriul sau business. Iar in conditiile actuale, un venit suplimentar rezultand dintr-o activitate placuta este atragator pentru oricine.

Anca Zaharia: Care sunt prognozele economice ale companiei Avon pentru acest an: volumul vanzarilor, profitul la sfarsit de an? Care va fi situatia comparativ cu 2008?

Andreea Catu: Pana acum, rezultatele sunt satisfacatoare, in usoara crestere fata de anul trecut. Speram sa incheiem anul acesta in acelasi trend. Pentru ca Avon este companie publica listata la bursa din New York, date clare legate de proiectiile financiare de anul acesta sunt considerate confidentiale pana la publicarea lor pe site-ul Ministerului Finantelor in 2010.

Anca Zaharia: Pentru a avea rezultate excelente pe piata cosmeticelor, de ce este nevoie?

Andreea Catu: Este nevoie de o viziune clara, o strategie coerenta si de flexibilitate in realocarea resurselor. Si desigur, de produse si servicii competitive si satisfacatoare pentru clienti. Avon reprezinta o experienta in sine, nu doar o tranzactie comerciala. Este o relatie intre doi oameni care impartasesc valori si viziuni comune asupra frumusetii si sanatatii.

Anca Zaharia: Ce inseamna pentru Avon asocierea imaginii cu festivalul Kinofest? Care sunt beneficiile pe care festivalul le aduce pentru brandul pe care il reprezentati?

Andreea Catu: Este un pas inainte in strategia de implicare a comunitatii in aceasta campanie de suflet pentru Avon, ca o oportunitate extraordinara de a dialoga cu un public educat si deschis catre social intr-o maniera neconventionala, pornind chiar din mijlocul lor. Este un proiect viu care prinde contur si traieste prin oamenii care se implica si prin rodul imaginatiei si inspiratiei lor care va atinge alti oameni. Ce poate fi mai frumos decat un mesaj de speranta transmis prin arta?

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related