Singuratatea antreprenorului de cursa lunga

un editorial de Stefan Liute, Strategy Director, Grapefruit

„And there is a Catskill eagle in some souls that can alike dive down into the blackest gorges, and soar out of them again and become invisible in the sunny spaces. And even if he for ever flies within the gorge, that gorge is in the mountains; so that even in his lowest swoop the mountain eagle is still higher than other birds upon the plain, even though they soar” Herman Melville, Moby Dick

Multi dintre antreprenorii pe care ii stiu isi idolatrizeaza afacerile. Ei cred cu tarie ca produsele sau serviciile pe care le ofera sunt in mod evident superioare, iar lumea (imensa ei majoritate, cel putin) si-a dat seama de asta. Cum meseria mea ma obliga sa ma asigur ca asa stau lucrurile, vorbesc cu interlocutori ai afacerilor respective (consumatori, clienti, parteneri, furnizori), iar relatarile lor au adesea culori mai atenuate. Doar unele puncte forte rezista unui asemenea test si adevarul se ascunde intre cele doua perspective (rareori la mijloc, de multe ori in vreo extrema), ceea ce, pana la urma, e in firea lucrurilor.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Oameni

Sectiune


Comentarii

Luminita Serban
acum 15 ani
foarte adevarat;

sunt in aceeasi situatie; am avut insa enorma sansa de a avea o familie unita (frati si parinti) impreuna cu care urmam acest vis minunat si muncim impreuna, fiecare in locul care i s-a potrivit.

mult succes tuturor.

Simona Straut
acum 15 ani
Ce bine ar fii ca randurile de mai sus sa fie citite si de cei care se regasesc in aceste situatii...comentariul de mai sus o dovedeste (daca e veridic)ca nu e imposibil insa:-) Capacitatea de a impartasi nu este genetica din pacate, tine mult de educatie, de deschidere, de acel "open minded" pe care putini antreprenori romani il dovedesc. As vrea sa intalnesc un antreprenor roman care nu se "aprinde" de suparare cand un pusti de 20 si un pic de ani ii da sugestii de cum ar trebui sa isi conduca/adapteze afacerea...dar mai este cale lunga pana acolo ....si de aceea oameni ca noi care intra in contact cu astfel de antreprenori e bine sa nu se dea batuti si sa continue sa isi sustina opinia. Succes ambelor tabere!
mariuca macoveri
acum 15 ani
Ca sa nu incep cu un stereotip de genul "parerea mea este ca..." voi fi extrem de rezumativa. Singurul mod in care vad ca realizabila situatia descrisa in editorial este printr-o maturizare a angajatorului insusi. Atunci cand manageri intelepti/antreprenori de cursa lunga vor gasi mecanismele de a lasa liberi secunzii din subordine, liberi pentru ca acestia sa gaseasca resorturile automotivatiei dincolo de linia generala a business plan-ului inerent, ei bine, atunci se va intampla ca mult mai multe idei sa razbeasca pana la suprafata. Iar sansele ca ele sa fie ascultate, nu doar auzite, si mai apoi implementate macar, pentru a trata cu importanta si seriozitate mintea care le-a elaborat, vor creste semnificativ. Una peste alta, responsabilizarea nu se face "asignand" sarcini si asteptand rapoarte, din punctul meu de vedere. Asta e un fel de manifest "Give power to the people". Cu toate acestea mi se pare viabil./


Branded


Related