un editorial de Elena Cernatescu, Account Manager, Business Results
Figurile geometrice ii pot inspira diferit pe oameni. Cei care au creionul tocit vor desena pe langa laturile principale, sperand ca va iesi ceva artistic la final. In schimb, cei cu creioanele ascutite vor trasa unghiurile si vor efectua calculele intocmai pentru a obtine exact spatiul pe care si l-au imaginat initial.
In felul nostru, toti suntem arhitecti in marketing, insa putini sunt cei care au creioanele ascutite. Si mai putini sunt cei capabili sa transforme brieful intr-un spatiu perfect pentru campania clientului. De multe ori, zugravim peretii inainte sa inaltam primele etaje.
De curand, am participat la cursurile de master organizate de Institutul de Marketing Direct din Londra (IDM). O excelenta oportunitate pentru a-mi ascuti creioanele. Acest articol este, prin urmare, doar o modalitate prin care pasez ascutitoarea mai departe, catre cei care incearca sa deseneze o schita geometrica perfecta pentru urmatoarea campanie.
Cum poti avea un creion cu varful ascutit?
Comunica direct cu prospectii si clientii tai! Cand comunici cu ei, spune-le pe nume si arata-le ca stii lucruri despre ei!
Stabileste-ti costul permis pe achizitie/cumparare (poate impreuna cu Directorul financiar) si vei afla bugetul total pe care poti miza in campanie!
Transmite catre agentie obiectivele campaniei tale in termen de „cost permis pe raspuns” si lasa-i pe ei sa faca matematica din spate!
Daca vrei sa incerci doua mesaje diferite, testeaza-le si lasa targetul sa-ti spuna care a functionat mai bine! Nu exista „intuitie de marketer”! Stiu la
ce te gandesti, dar...si cercetarea da gres de multe ori.
Daca te-ai decis sa testezi, nu uita sa-ti stabilesti grupul de control, acel esantion reprezentativ pentru targetul pe care vrei sa-l atingi cu mesajul tau!
Gaseste un model de atribuire a raspunsurilor, specific activitatii tale! Daca ai campanii si in mediul online (si e foarte probabil sa ai!), iti va fi foarte greu sa stii unde s-a declansat decizia de cumparare. De aceea, mai important e sa stii traseul prin care a trecut consumatorul pentru a deveni clientul tau.
Spatiul destinat marketerilor din Romania, care acum un an parea un infinit de campanii, s-a ingustat in prezent. E bine, deci, sa-ti pastrezi creioanele ascutite. Mai ales daca desenezi o schita intr-un spatiu de criza economica...