o analiza de Sorina Iordan
In Romania, promovarea produselor de carte se face mai mult prin PR si BTL, campaniile de comunicare neavand, mereu, un impact sesizabil asupra vanzarilor. In general, piata romaneasca de carte e descrisa de oamenii din industrie ca fiind foarte imprevizibila, mai ales pentru ca anumite titluri care, in alte tari devin bestseller, la noi trec neobservate, iar unele carti obscure au vanzari neasteptate.
Ca regula, promovarea se face, pe de o parte, de catre edituri, iar pe de alta parte, de catre librarii. Un editor investeste in promovare o parte din banii obtinuti din vanzarea de carte, iar cum Romania nu este o tara unde industria de carte sa vanda nici macar la jumatate fata de tarile occidentale, fondurile care revin promovarii sunt, de regula, destul de mici. Pe de alta parte, cele cateva librarii care organizeaza campanii de promovare pentru cartile pe care le au pe raft, se lovesc, uneori, de lipsa de cooperare a editurilor.
Comentarii
unde sunt librariile Humanitas, CLB-urile(caci trebuie amintite si ele) cele 65 Diverta, Alexandria... aici se intampla restul de 10% din evenimente?...
si restul de jucatori de pe piata de carte. TOP 5 edituri?
piata de carte are o alta definitie:)
cele cateva librarii...care mama?: 65 Diverta, nu stiu cate Humanitas, nu stiu cate Carturesti...etc
extrem de nedocumentat acest articol... pacat! s-ar fi putut scrie niste lucruri foarte frumoase despre piata de carte si mai ales despre cele cateva concept store-uri care au fost deschise de curand...