Madalina Dubiczki: „Cu fiecare pas inainte, vad mai departe si mai sus”

un interviu cu Madalina Dubiczki, Director de Marketing, Citibank

Primii pasi in cariera i-a facut acum noua ani cand a intrat in echipa Citibank. Dupa cum spune Madalina Dubiczi, inceputul a fost „socant” insa hotararea, curajul si perseverenta au ajutat-o mult in cariera iar acum ocupa functia de Director de Marketing in cadrul acestei banci. Schimbarile din plan economic i-au determinat si viziunea privind rolul pe care marketerii il au la nivel de business. A invatat sa-si dezvolte constant aptitudinile de a gandi strategic astfel incat, impreuna cu echipa pe care si-a format-o, sa treaca cu bine peste criza economica.

Anca Zaharia: Care au fost pasii pe care i-ai urmat in cariera? Cum ai ajuns in pozitia de Director de Marketing in cadrul Citibank?

Madalina Dubiczki: Cariera mea a inceput la Citibank, in iunie 2000, cand am fost acceptata ca intern in departamentul de Trezorerie. Inceputul a fost socant, deoarece avand excesiv de multa pregatire academica si absolut nicio pregatira practica, eram nepregatita pentru a face fata unui job intr-o companie americana si mai ales in departamentul cheie al unei banci. Dupa un an dificil, in care am invatat foarte mult, am realizat trecerea catre zona de business in care consider si acum ca pot sa imi pun cel mai bine in valoare calitatile si experienta: marketing si vanzari. Am inceput ca Junior Product Manager, evoluand in timp spre Product Head pentru divizia de credite. In paralel am coordonat si comunicarea acestor produse si a celor noi, pe masura lansarii lor (carduri, conturi, depozite, etc.). In 2006 am preluat rolul de director de marketing. In prezent, am responsabilitatea de business development pe anumite produse si de publicitatea tuturor produselor si serviciilor bancii.

Anca Zaharia: Care au fost oamenii care te-au influentat in cariera?

Madalina Dubiczki: Trei persoane au avut o influenta deosebita in cariera mea: Dan Sandu (in prezent director general adjunct - Millennium Bank, Romania), director de Trezorerie la Citibank in 2000, care mi-a deschis portile catre cunoastere atat in ceea ce priveste specificul unei insitutii financiare cat si in ceea ce priveste un mediu de lucru extrem de dinamic, in care spontaneitatea este cheie, iar cea mai mica greseala te costa foarte scump. Ioana Curtali (director Wealth Management, Citibank Romania) - alaturi de care am facut primii pasi in marketing (mai exact in zona de comunicare). Wade Robison (CEO GE Money Czech Republic) - cel care pentru mine a ramas Liderul - cu viziune si curaj, care are atat experienta cat si harul de a o impartasi echipei, care e capabil sa puna bazele unei afaceri si sa o duca spre sucess din toate punctele de vedere.

Anca Zaharia: Care sunt calitatile de care ai nevoie pentru a face performanta in cariera si ce te reprezinta cel mai bine?

Madalina Dubiczki: A face performanta pe termen lung e dificil, e necesar un mix armonios de calitati innascute si de abilitati dezvoltate. Principalele calitati de care consider ca ai nevoie ca lider sunt viziunea, curajul, hotararea/perseverenta si diplomatia. Bineinteles, toate acestea presupun un nivel ridicat de inteligenta, abilitati sociale si, in general, o latura practica dezvoltata. Ma reprezinta la un oarecare nivel toate acestea, dar pentru a ajunge la acele abilitati care iti asigura adevaratul succes, e nevoie de timp si efort sustinut.

Anca Zaharia: Care sunt realizarile pe care le-ai avut pana in momentul de fata si de care esti cel mai mandra?

Madalina Dubiczki: Realizarea cea mai recenta si de care sunt foarte mandra este legata de auto-cunoastere. Am ajuns la un nivel la care, in urma a multe proiecte profesionale si personale, unele reusite, altele mai putin, am puterea de a afirma cu convingere ca sunt constienta de propria-mi valoare si de aspectele care trebuie sa le imbunatatesc. Pe plan profesional, cea mai mare realizare a fost sa formez o echipa care sa functioneze eficient si armonios, alaturi de care am realizat proiecte frumoase, dintre care cele mai recente: lansarea cardurilor de credit Citi Cards (care a fost premiata anul acesta la gala No cash), lansarea programului de parteneriate Citipartener, etc.

Anca Zaharia: Care ar fi compromisurile pe care nu le-ai face niciodata din punct de vedere profesional?

Madalina Dubiczki: Faptul ca am lucrat intr-o companie americana ca Citi, in care standardele de etica sunt de multe ori mai inalte decat nivelul din Romania, m-a invatat sa accept putine compromisuri. Nu as accepta minciunea si lipsa de responsabilitate, lipsa de curaj managerial, prostia.
As accepta ore de munca in plus, insa, de exemplu, daca proiectul e destul de interesant sau important.

Anca Zaharia: Consideri ca obiectivele de performanta pe care le-ai vizat la Citi Bank au fost atinse pana acum?

Madalina Dubiczki: Evolutia mea in cariera este o dovada ca performantele mi-au fost apreciate. Obiectivele mele de performanta se schimba pe masura ce evoluez - cu fiecare pas inainte, vad mai departe si mai sus.

Anca Zaharia: Ce inseamna pentru tine sa lucrezi la Citi Bank?

Madalina Dubiczki: Citibank este pentru mine mai mult decat o scoala a muncii, este o scoala a vietii. Aici m-am format ca profesionist si aici mi-am cunoscut multi prieteni, atat in Romania cat si in lume. Este un mediu dinamic, ametitor chiar cateodata, un mediu cate te solicita la maxim, atat intelectual cat si emotional, dar unde rasplata e pe masura eforturilor. Nu consider insa ca locul de munca te defineste, deci, am incercat pe cat este posibil sa-mi largesc aria de interese in diverse alte domenii si sa-mi dezvolt cateva hobby-uri care nu au legatura cu zona serviciilor financiare sau chiar cu marketingul.

Anca Zaharia: Cum iti faci branding personal? Ai profiluri facute pe retelele sociale?

Madalina Dubiczki: Sincer, nu prea am timp de branding personal. Am profiluri pe Linkedin si Facebook, dar le folosesc mai putin pentru branding, cat pentru scopuri profesionale (networking) si respectiv personale (pastrez legatura cu prietenii, etc.)

Anca Zaharia: Cat de mult conteaza networkingul in domeniul tau?

Madalina Dubiczki: Networkingul este util atat vreme cat este organizat, planificat, strategic. In marketing, networkingul este foarte important si, de aici si cerintele de mai sus trebuie respectate cu cat mai multa atentie. Se impune o selectie atenta a celor cu care impartasesti datele de contact personale si profesionale, astfel incat beneficiul sa fie comun.

Anca Zaharia: Cat de mult se schimba domeniul tau de activitate, dar si perspectiva ta, in acest context, de la an la an?

Madalina Dubiczki: Marketingul este unul dintre domeniile in care schimbarile sunt ametitoare de la un an la altul. Mai ales in ultima perioada, schimbarile din plan economic au determinat si consolidarea schimbarii viziunii privind rolul pe care marketerii il au la nivel de business. Abordarea strategiilor noi de marketing, care pornesc de la client si nu de la produs, ca centru si determinant al oricarei decizii de business isi gasesc in sfarsit rolul meritat. Segmentarea pietei si concentrarea pe acele segmente care aduc eficienta si profitabiliate, descoperirea si comunicarea avantajelor competitive, diferentierea sunt elementele care vor avea un rol major in iesirea din criza.


Anca Zaharia: La inceputul anului Citi Bank s-a repozitionat pe piata serviciilor bancare. Care sunt obiectivele acestei actiuni?

Madalina Dubiczki: Repozitionarea a inceput in a doua jumatate a lui 2008, in urma succesului pe care Citi l-a inregistrat prin divizia de credite de nevoi personale. Am considerat ca infrastructura existenta este o baza de pornire potrivita pentru extinderea ofertei de produse si servicii. In acest fel, putem veni in intampinarea majoritatii nevoilor clientului in sfera serviciilor financiare.

Anca Zaharia: Este o strategie de marketing in aceasta perioada de criza?

Madalina Dubiczki: Repozitionarea a inceput inainte de perioada de criza, considerentele strategice fiind, dupa cum am mentionat mai sus, orientarea catre client, precum si realizarea faptului ca un model de business single-product nu este sustenabil pe termen lung.
Si, pentru ca nu putem fi totul pentru toata lumea, ne-am orientat catre un segment restrans de clienti, angajati in companii mari, liber profesionisti si intreprinzatori privati cu venituri medii si mari.

Anca Zaharia: Citibank a decis sa intrerupa colaborarea cu FC Steaua. Acest lucru face parte din strategia de repozitionare a bancii?

Madalina Dubiczki: Da, intreruperea colaborarii in forma existenta anterior este o actiune in stransa legatura cu noua strategie.

Anca Zaharia: Din luna martie, colaborati cu Astra si Coris Romania. Care sunt obiectivele acestui parteneriat?

Madalina Dubiczki: Conform acestui parteneriat, toti utilizatorii Citi Card sunt inrolati, la activarea cardului, in cadrul Programului de asigurare si asistenta pentru calatorii in strainatate, avand astfel acces permanent la o serie de beneficii: asigurarea si asistenta medicala pe parcursul calatoriei, asistenta pe parcursul calatoriei (in caz de intarziere a zborului, a bagajelor, pierderea bagajelor, a documentelor de calatorie, a telefonului mobil etc), asigurare de viata din accident si asigurare de invaliditate din accident. Acest serviciu mixt, cel mai complex de acest tip in momentul de fata in Romania, vine in intampinarea unor nevoi reale ale clientilor nostri, care evita astfel procedurile de asigurare necesare inainte de o calatorie in strainatate. Preocuparea noastra continua este de a largi gama de servicii de calitate de care se bucura clientii nostri de carduri, aceasta initiativa facand parte dintr-o serie de lunga de parteneriate pe care Citibank le-a stabilit cu companii din diverse domenii, prin programul Citipartener.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related