un interviu cu Makis Kosmatos, General Manager Johnson&Johnson Consumer Romania
In fiecare an, pe 8 iulie, Johnson's baby sarbatoreste lansarea formulei "fara lacrimi". In acest an, brandul aniverseaza 50 ani "fara lacrimi" si, in semn de recunostinta pentru consumatorii din Romania, Jonhson&Johnson a lansat o campanie pentru nou-nascuti. Strategie de marketing in perioada de criza sau pur si simplu coincidenta? Makis Kosmatos, General Manager Johnson&Johnson Consumer Romania va raspunde la aceasta intrebare.
Anca Zaharia: Cum sarbatoriti implinirea a 50 de ani a brandului Johnson’s Baby?
Makis Kosmatos: Suntem mandri sa fim in Romania la aniversarea a 50 de ani. Ne dorim sa avem in continuare o relatie de incredere cu consumatorii romani si sa le oferim produse la un ridicat nivel calitativ. De aceea, ne-am gandit cum am putea rasplati consumatorii romani pentru increderea si loialitatea acordate brandului nostru. Asadar, vom oferii un pachet de produse pentru nou-nascutii de astazi, 8 iulie 2009, care sa le ajunga pentru tot anul.
Anca Zaharia: Care sunt previziunile financiare pentru perioada 2009-2010?
Makis Kosmatos: Ne asteptam sa crestem foarte mult, in acest an. Nu va pot spune o cifra exacta a vanzarilor, insa preconizam o crestere cu 10% fata de anul treut. Vom aduce mai multe produse in magazine si vom oferi consumatorului mai mult volum la acelasi pret. Una dintre principalele strategii de marketing din acest an va consta in promotii. Vom pune foarte mult accentul pe acestea.
Anca Zaharia: Cat de mult v-a influentat criza globala strategiile de marketing?
Makis Kosmatos: Aceasta criza este pentru toata lumea. Este o criza a banilor Practic nu mai sunt bani pentru business. Responsabilii de marketing din majoritatea companiilor prefera sa taie din bugetele de marketing decat sa amane sau sa renunte complet la unele activitati, pe fondul crizei economice. Cred ca o companie trebuie sa-si manageruiasca foarte bine banii in aceasta perioada. Noi avem de gand sa investim mai mult in produse si in promovarea lor. Consumatorii sunt cei mai importanti, deci nu trebuie sa uitam de ei.
Anca Zaharia: Care va fi bugetul de marketing pentru acest an?
Makis Kosmatos: Bugetul se va ridica la nivelul celui de anul trecut, sau chiar mai mult, pentru ca asa cum am mentionat, nu avem de gand sa taiem din bugetul alocat promovarii produselor noastre.
Anca Zaharia: Odata cu aniversarea a 50 de ani v-ati gandit sa va extindeti portofoliul de produse?
Makis Kosmatos: Pregatim lansarea pe piata a unor noi produse atat pentru copii cat si pentru mamici. Acestea vor fi lansate pe piata incepand cu anul 2010. Vom avea noi sampoane, lotiuni de corp si creme. In plus, vom crea produse speciale pentru adulti.
Anca Zaharia: Care sunt elementele care fac din Johnson&Johnson o poveste de succes?
Makis Kosmatos: Succesul de care Johnson&Johnson se bucura astazi este rezultatul a 120 de ani de munca si devotament depuse de angajati in scopul perfectionarii produselor si serviciilor oferite consumatorilor. Progresul remarcabil se datoreaza in primul rand profesionalismului de care dau dovada fiecare angajat in parte. Responsabilitatea fata de consumator este luata ca obligatie fundamentala a companiei. Meritul Johnson este acela de a reusi de-a lungul anilor sa ofere produse si servicii inovatoare care au contribuit semnificativ la imbunatatirea calitatii vietii. Cred ca ne-am aratat respectul fata de oameni, si am inovat in produsele noastre. Acesta este secretul si fara toate acestea nu am avea succes. Iar consumatorii au observat lucrul acesta si sunt foarte loiali brandului nostru.
Anca Zaharia: Care este profilul consumatorilor vostri?
Makis Kosmatos: Consumatorii romani sunt foarte inteligenti. Stiu foarte bine cum sa cumpere si ce sa cumpere. In plus, sunt interesati foarte mult de calitatile produsului pe care urmeaza sa-l achizitioneze si sunt influentati de brand. Romanii cauta branduri.
Anca Zaharia: Ati observat vreo schimbare in comportamentul lor in aceasta perioada?
Makis Kosmatos: Sunt mult mai atenti pe ce dau banii. Inainte toata lumea mergea la cumparaturi si punea in cos o multime de lucruri. Acum merg si pun in cos numai ce au pe lista de cumparaturi. Dar in Romania economia va incepe sa creasca pentru ca este o tara cu potential si atrage multi investitori din afara.
Anca Zaharia: Care va fi ponderea canalelor de promovare anul acesta?
Makis Kosmatos: Vom investi mai mult in promovarea pe TV, in magazine si apoi in promotii. Promotiile au scopul de a-l ajuta pe consumator sa cumpere un produs. Nu omitem nici comunicarea online. Se afla, de asemenea, pe lista noastra. Comunicarea devine pe zi ce trece mai complexa si mai rapida, de aceea internetul are o foarte mare importanta in campaniile de promovare. Vom crea site-uri pentru fiecare produs pentru copii, pe care il avem in portofoliu.