un interviu cu Cristina Bold, Head of Corporate Communications, Millennium Bank
Oare exista o “reteta generala de succes” pentru a ajunge cat mai sus pe plan profesional? Cristina Bold, Head of Corporate Communication in cadrul Millennium Bank si-a facut propria reteta, imbinand placerea, pasiunea pentru ceea ce face si determinarea extrema de a reusi. Astfel, dupa 12 ani in domeniul comunicarii este multumita pentru ca a reusit sa-si traseze drumul cu multe experiente care au ajutat-o pe plan profesional.
Anca Zaharia: Care au fost pasii pe care i-ai urmat in cariera? Cum ai ajuns Head of Corporate Communication in cadrul Millennium Bank?
Cristina Bold: Cred ca, intr-un fel, sunt povestea clasica a managerului tanar din vremea noastra. Am inceput sa lucrez cand eram inca foarte verde - din adolescenta, in cazul meu - am continuat in anii de facultate si, in timp, am promovat pas cu pas, crescand normal, dar poate mult mai accelerat decat ar fi fost posibil intr-o alta tara, intr-un alt context.
Prima oara am calcat intr-o redactie cand aveam 17 ani. A fost prima experienta si, cu siguranta, una dintre cele mai importante, pentru ca m-a convins ca aveam neaparat sa devin jurnalist. Odata decizia luata, in paralel cu facultatea, am trecut prin scoala MediaPro – reporter special pentru reviste, ziare locale si scriitor de reportaje si materiale-poveste la ProSport - si am invatat mult, enorm, de la colegii de acolo.
Ogilvy, Rompetrol, HVB Bank, Citi au urmat apoi, pe rand, ca noi trepte in experienta mea. Am avut marele noroc ca in fiecare loc sa intalnesc echipe si oameni care mi-au facut daruri extrem de pretioase, de la prietenie, sustinere si cunostinte, pana la viziune, mod de a privi si de a decide asupra lucrurilor. Acum, dupa mai bine de 12 ani in acest domeniu al comunicarii, ma simt extrem de bogata si norocoasa tocmai datorita acestor oameni care m-au ajutat sa-mi definesc drumul. Sa ma formez profesional si nu numai.
Anca Zaharia: Care au fost oamenii care te-au influentat in cariera?
Cristina Bold: Peste tot pe unde am trecut a existat macar o persoana care sa-mi sustina si sa-mi marcheze parcurgerea acelei experiente. Evident, de la unii colegi am primit mai mult, de la altii nu chiar atat dar, intr-o anume masura, cred ca le sunt datoare tuturor.
Anca Zaharia: Care sunt calitatile de care ai nevoie pentru a face performanta in cariera si ce te reprezinta cel mai bine?
Cristina Bold: Nu stiu care sunt aceste calitati, la modul general. Cred ca fiecare poate atinge performanta in stil propriu, fara a urma neaparat o reteta anume. In ceea ce ma priveste, cred ca importante au fost placerea, pasiunea pentru ceea ce fac si, nu in ultimul rand, determinarea extrema de a reusi. Experienta mi-a aratat insa ca relaxarea este mult mai eficienta decat o incrancenare nebuneasca, chiar si in atingerea performantei. Si, asa s-a definit pentru mine un nou reper: perseverenta calma.
Anca Zaharia: Care sunt realizarile pe care le-ai avut pana in momentul de fata si de care esti cea mai mandra?
Cristina Bold: Fiecare experienta mi-a adus cate o implinire, altfel nu as mai fi continuat. Cred insa ca satisfactia cea mai mare am simtit-o in momente precum cel cand mi-a fost publicat primul articol in ziarul local la care am colaborat ca adolescenta; cand am terminat cateva dintre reportajele scrise pentru ProSport; cand, la 23 de ani, am ajuns cu bine la capatul unei prezentari despre comunicare facute in fata a 300 de manageri Rompetrol stransi in aceeasi sala pentru a asculta ceea ce pregatisem eu... sau cand, la finalul fuziunii HVB Bank / Banca Tiriac, am realizat amploarea proiectului de PR implementat.
Anca Zaharia: Care ar fi compromisurile pe care nu le-ai face niciodata din punct de vedere profesional?
Cristina Bold: Intotdeauna m-am luptat pentru ceea ce mi-a dictat bunul simt profesional. Atunci cand am considerat ca pierd inacceptabil pe acest plan, m-am retras definitiv din echipa respectiva. Dar, din fericire, acest gen de situatii a reprezentat o exceptie punctuala.
Anca Zaharia: Consideri ca obiectivele de performanta pe care le-ai vizat la Millennium au fost atinse pana acum?
Cristina Bold: Sunt in echipa Millennium Bank de un an, timp in care lumea s-a schimbat. Noi toti, prin modul in care gandim, actionam si evoluam ne-am schimbat radical. Este foarte greu sa evaluam acum obiectivele definite inainte de inceputul acestei noi lumi…
Anca Zaharia: Ce inseamna pentru tine sa lucrezi la Millennium Bank?
Cristina Bold: Personal, inseamna un nou pas ca si experienta manageriala – este prima oara cand coordonez o echipa extinsa. Cred ca acest gen de schimbare este semnificativ in evolutia oricarui profesionist, este incercarea de a trece de la a fi un bun specialist la a fi un lider. Este o provocare teribila, care necesita o mare educare de sine si, sincer vorbind, timp pentru exercitiu si acumulare de experienta.
Largind cadrul, am acceptat propunerea Millennium Bank deoarece vorbim despre un proiect special pentru piata noastra si, nu in ultimul rand, despre un brand bancar extrem de generos.
Anca Zaharia: Cum iti faci branding personal? Ai profiluri facute pe retelele sociale?
Cristina Bold: Una dintre convingerile pe care le-am pastrat de-a lungul anilor este aceea ca specialistul in PR este omul din umbra, care indreapta reflectoarele spre brandul pe care il serveste. Iar eu, personal, ma privesc mai degraba ca un om de PR.
Cu alte cuvinte, nu am fost niciodata adepta definirii sau promovarii active a propriului brand, considerand ca esenta profesiei noastre consta in cu totul alta filozofie a ego-ului. Lumina refectoarelor nu este pentru noi, oamenii de PR / comunicare, ci pentru brandurile pastorite.
In ce priveste retelele sociale, nu cred ca sunt neaparat un instrument de branding, ci unul de networking. Si, de ceva vreme, am inceput sa le utilizez si eu, deoarece devin mai mult decat o optiune – se constituie usor intr-o necesitate.
Anca Zaharia: Cat de mult conteaza networkingul in domeniul tau?
Cristina Bold: Cred ca, alaturi de bunul simt, networking-ul reprezinta unul dintre pilonii principali ai activitatii omului de comunicare in general si in special ai activitatii de PR. Evident, networking-ul este o conditie necesara, dar nu si suficienta.
Anca Zaharia: Cat de mult se schimba domeniul tau de activitate, dar si perspectiva ta, in acest context, de la an la an?
Cristina Bold: Cred ca, odata cu toate celelalte domenii, industrii, si comunicarea s-a schimbat foarte mult in ultima perioada. Cu totii aveam macar idee despre cum putem face fata unor crize punctuale, dar foarte putini erau cei pregatiti sa-si coordoneze activitatile in cadrul unei crize sistemice.
Aceasta experienta si modul in care s-au schimbat si se vor mai schimba inca, foarte mult, comportamentele publicului vor redefini cu totul domeniul comunicarii. Personal, cred ca PR-ul va continua sa castige in importanta, iar new media isi vor continua asaltul putin galagios, pe piata noastra, dar puternic si sigur.
Anca Zaharia: In doi ani de zile, brandul Millennium a urcat printre primele locuri la notorietate in randul bancilor. Care a fost contributia ta la imaginea brandului? Care au fost proiectele la care ai contribuit?
Cristina Bold: Am devenit parte a Millennium Bank acum un an. De atunci, toate proiectele de comunicare au fost dezvoltate de echipa pe care o coordonez. O echipa tanara, cu oameni dornici sa construiasca, sa impinga lucrurile tot mai departe, sa isi asume responsabilitati si sa creasca prin experienta impreuna si odata cu numarul proiectelor reusite.
Anca Zaharia: In prima parte a acestui an ati lansat prima campanie bancara in blogosfera. Care au fost rezultatele campaniei si ce inseamna sa fii “deschizator de drumuri” in acest sens pe nisa voastra?
Cristina Bold: Cred mult in viitorul new media. Si cred ca acest “viitor” a inceput deja, fara ca multi dintre noi sa ne dam seama. De aceea am considerat drept un pas firesc sa ne extindem comunicarea si spre blogosfera si site-uri de networking.
Nu as defini aceasta initiativa ca fiind cea a unui deschizator de drumuri, ci mai degraba o adaptare naturala la evolutia canalelor prin care putem ajunge la publicul care ne intereseaza.
In ceea ce priveste rezultatele, apreciem ca aceasta initiativa a fost una de succes – atat cantitativ, din punct de vedere al indicatorilor de performanta masurabili, cat si calitativ. Cum stiti, pe bloguri, timpul de expunere al unei creatii este mai mare, in medie, decat pe alte site-uri, cu atat mai mult cu cat cititorii de bloguri nu sunt neaparat obisnuiti sa vada reclama in aceste spatii si au disponibilitatea de a le oferi o mai mare atentie. Dincolo de toate acestea, fiind prima campanie de acest gen din domeniul bancar, proiectul a generat buzz – deci a atras si o componenta de PR, care a fost binevenita.