"Inspiratia vine din lucrurile simple, de zi cu zi"

un interviu cu Camelia Dejeu, Marketing Representative, Chrysler, Jeep si Dodge

Camelia Dejeu este omul responsabil cu partea de marketing pentru brandurile Chrysler, Jeep si Dodge. Am intalnit o persoana cu un spirit liber, activa, care are acel “joie de vivre” si careia ii place sa experimenteze cat mai mult. Acestea sunt atributele care o aseamana si o fac sa relationeze foarte bine cu brandurile pe care le gestioneaza, dupa cum ei insasi ii place sa spuna.

Maria Musuroia: Cum ai ajuns in functia de Marketing Representative pentru Chrysler, Jeep si Dodge?

Camelia Dejeu: Cum am ajuns eu aici? Simplu. Am inceput in publicitate, am lucrat 4 ani si jumatate la o agentie micuta, 100% romaneasca, unde ma ocupam de alt cont de auto – automobilele Bavaria - cu tot ce includea el, atat mini, cat si partea de autovehicule comerciale. Pe langa acest cont mai aveam si un lant de discounteri si diferite alte proiecte punctuale cum ar fi: BTL pentru Avene si Galenic, iar in office buildinguri, Le Grande Electric. Dupa aceasta perioada am trecut de la acea agentie micuta la The Group, respectiv, Brandstalk. Acolo am ramas doi ani si jumatate, la inceput am fost Account Executive si, dupa o perioada, Senior Account Executive. Am lucrat pe conturi foarte frumoase si ofertante incepand de la radio, cum ar fi: Europa FM, hoteluri (Howard Johnson), pana la cele tehnice, de exemplu, Bosch. Mi-a placut sa lucrez pentru Bosch pentru ca aveau si o componenta in limba germana, iar eu cum sunt din Sibiu si am invatat germana ca limba materna, pentru mine era o asociere foarte buna. Un alt cont care mi-era foarte drag a fost pe broadcasting si telecomunicatii cu campanii pe TV, dar si pe radio. Hotararea mea de a trece de cealalta parte a baricadei, cum se zice in publicitate, a venit din faptul ca voiam sa fac ceva mai aplicat pe germana pentru ca simteam ca nu exersez sau ca nu ma folosesc la capacitate maxima de cunostiintele mele de germana. Mi s-a oferit oportunitatea de a lucra la Mercedes, lucru pe care l-am acceptat.

Maria Musuroia: Ce studii ai finalizat?

Camelia Dejeu: Am terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul Universitatii Bucuresti, pe atunci department de Comunicare si Relatii Publice care, intre timp, a devenit facultate si are 11-12 ani in prezent. La facultate era accentuata mai mult partea umana, de exemplu, stiintele comunicarii, relatii publice, comunicare culturala si organizationala. Aceasta facultate iti ofera un spectru destul de larg de posibile job-uri. Eu am pornit in publicitate, dar am vrut sa vad ce mai este si “dincolo” si, intr-un final, am decis unde sa raman.

Maria Musuroia: Povesteste-mi despre ceea ce faci la job.

Camelia Dejeu: Este clar o diferenta pe care o simti, dar la care te adaptezi usor, mai ales ca, lucrand in comunicare, acest lucru este o cerinta de baza. Diferentele sunt in mare parte de proceduri, adica, daca in agentie este mai antrenant si mai agitat si faci in fiecare zi ceva nou, intrigant si interesant, aici trebuie sa-ti lasi o marja de timp ca sa-ti acoperi si partea procedurala pe care le implica toate actiunile astea. Ceea ce imi place cel mai mult si este un lucru cu care ma mandresc este faptul ca, in sfarsit, ai ocazia sa implementezi campaniile acelea care, de regula, nu obtineau OK-ul de la client si ajungeau cumva in sertar, uitate acolo. Nu pot spune ca este mult mai usor, ci doar ca tine de decizia noastra sa putem merge mult mai departe sau sa mai domolim anumite campanii si, in special, sa le adaptam la publicul nostru. Este de datoria noastra sa mai temperam din elanul creativilor din agentie care isi doresc sa faca proiecte cat mai inovatoare si “out-of –the –box”, cat mai memorabile. Ca si activitati pe care le intreprind, pot spune ca lucrez de la planul de marketing pentru fiecare an, pana la situatii de genul, “de vazut” cum impaci trei branduri americane sub aceeasi umbrela care sunt foarte diferite unul fata de celalalt: Jeep este clar off-road, aventura, tot ce tine de partea de activitati outdoor si nu numai; merge pe oameni activi care stiu sa se bucure de viata si de mediul in care traiesc. Brandul Dodge impaca mai bine latura de distractie, Nitro, de exemplu, ajuta la pozitionarea brandului pe acest segment de party. Chrysler joaca in liga premium, se adreseaza unui public matur, elevat, select, axat mai mult pe partea culturala, de accea am fost parteneri si la festivalul de jazz de la Sibiu.

Maria Musuroia: Care este relatia ta cu brandurile si cat de mult te implici?

Camelia Dejeu: Fiind trei branduri foarte puternice sub aceeasi umbrela americana reprezentativa pentru piata auto, nu as spune preferatul, dar cel mai aproape de sufletul meu este marca Jeep. Il vad cumva ca un hipiot printre masini pentru ca are o istorie si a crescut foarte mult in ultimul timp. Relationez bine cu acest brand pentru ca ma aseman lui, am acel spirit liber, am acea bucurie de a trai momentul la maximum, imi place sa fiu pus in diferite situatii si sa experimentez cat mai mult.

Maria Musuroia: Descrie-mi o zi de lucru.

Camelia Dejeu: Chiar daca este impotriva disclaimerului companiei, imi place sa-mi incep ziua cu o tigara dupa care intru “direct in paine”: mailuri, telefoane. Ma trezesc dimineata si in timp ce imi adun diverse lucruri pe care le indes in geanta imi fac un program de lucru, un fel de “plan de bataie” de aceea nu imi ia mult timp sa intru in ritmul de zi cu zi de lucru.

Maria Musuroia: Cum te-ai integrat in aceasta lume considerata mai mult “a barbatilor”?

Camelia Dejeu: M-am adaptat si cred ca aceasta este partea cea mai distractiva pentru ca interactionezi cu tot felul de persoane cu experienta care, la inceput, sunt reticente sau nu-ti acorda incredere, iar provocarea este sa demonstrezi ca poti. Este cu atat mai mare si mai frumoasa recompensa cand vezi ca ai reusit sa-ti faci propria imagine in cadrul unui intreg si sa stii ca in cazul in care cineva are nevoie de vreo parere, poti sa te consulti. Orice inceput este greu, dar odata ce oamenii s-au convins ca esti capabil, te asimileaza.

Maria Musuroia: Ai avut esecuri din care ai invatat? Cum crezi ca te-au ajutat ele?

Camelia Dejeu: Nu le-as denumi esecuri, dar unele experiente negative, sa zicem, cred ca sunt necesare. Pana la urma, din greseli invatam. Cu siguranta ca am avut niste situatii care nu mi-au placut si in care nu m-am simtit in largul meu si atunci mi-am dat seama ca mai am de lucrat. La inceput fiind in functia de Account pe un cont destul de important, nu aveam “acea chimie” cu brandul respectiv si am fost retrasa de pe cont. Partea buna si memorabila a fost ca sefa mea de atunci mi-a explicat astfel incat sa inteleg ca eram potrivita pentru alt cont si ca nu relationam potrivit cerintelor clientului cu brandul respectiv. Nu a fost un esec, dar m-a facut sa inteleg si m-a ajutat pe viitor.

Maria Musuroia: Care sunt calitatile care te ajuta la job?

Camelia Dejeu: Peisajul de ansamblu, adica prin firea mea deschisa si activa tot timpul caut sa descopar, fie locuri, carti noi, iar Internetul este o sursa ne-secata de inspiratie.

Maria Musuroia: Ce anume te inspira, gasesti inspiratia in anumite motto-uri sau in carti?

Camelia Dejeu: Nu am un singur motto dupa care sa ma ghidez pentru ca tot ce este in jurul meu ma inspira si ma influenteaza. Incerc “sa fur” cat mai mult de la toti oamenii cu care interactionez. Munca in agentie te face mult mai deschis la tot ce inseamna nou si te ajuta practic sa gandesti neconventional. Am fost norocoasa si am participat la niste cursuri foarte interesante despre cursul ideilor, cum apar ele si cum ar trebui sa le pastrezi. Idea Management din Germania se ocupau de aceste cursuri care erau structurate in trei parti: de la “ how to get the great idea”, la cum s-o pastrezi, iar ultima parte era ceva mai practica, adica trainerul venea in agentie si vedea cum se aplica cunostiintele invatate la curs. Pe langa cartile specializate pe care le citim cu totii despre marketing sau despre publicitate, cred ca aplicatiile practice sunt cele mai valoroase.
Mi-am propus si un obiectiv ca, in fiecare luna, sa citesc o carte beletristica, fun, shopping, moda si una aplicata pe ceea ce fac, specializata. Inspiratia o gasesti in lucrurile simple, de zi cu zi. Avem tendinta sa pierdem din vedere faptul ca ne adresam acestor tipuri de oameni care isi iau bucuriile dintr-o zi insorita sau din faptul ca nu au prins trafic aglomerat. Mi se pare foarte importanta partea umana, orice lucru nou cu care intri in contact te influenteaza, fie ca o constientizezi sau nu la inceput, cumva tot isi lasa amprenta asupra ta, iar dupa ceva timp te ajuta facand conexiunile intre lucruri.

Maria Musuroia: Imbini viata profesionala cu cea personala?

Camelia Dejeu: Cred ca trebuie sa fie o armonie intre viata profesionala si cea personala. Sunt genul de om care, in momentul in care apar diverse situatii mai tensionate sau care par sa nu aiba rezolvare, nu pot sa ies pe usa, sa plec si sa uit tot. Ma implic si cred ca acest lucru demonstreaza ca te intereseaza sa-ti faci treaba bine si sa obtii rezultate. Viata personala mi se pare foarte importanata si nu cred ca ar trebui sa se ajunga la punctul in care raportul este cumva dezechilibrat. Sunt perioade si perioade.

Maria Musuroia: Cum iti petreci concediile si timpul liber?

Camelia Dejeu: Sunt o persoana activa si, in general, nu prea petrec weekend-urile acasa. Nu planific un concediu si dupa aceea stau si astept cu nerabdare sa se faca august sau ianuarie sau decembrie pentru a profita de timpul liber. In general incerc sa-mi pastrez o continuitate, fie ca ma duc acasa la Sibiu, fie vara merg la mare sau la munte. Impreuna cu grupul de prieteni mergem la concerte, ne planificam weekend-urile astfel incat sa ne relaxam si sa venim bine-dispusi la birou, sa nu ne lasam doborati de munca.
Impreuna cu prietena mea cea mai buna de la fostul job am hotarat sa imbinam utilul cu placutul si sa facem “scouting” de locatii in fiecare saptamana, fie ca este vorba despre o cafenea sau de un restaurant, concert, piesa de teatru. Incercam sa fim conectate la tot ce se intampla in Bucuresti privind viata sociala.

Maria Musuroia: Ce hobby-uri ai?

Camelia Dejeu: Iarna fac snowboarding si, de regula, merg in Austria pentru partiile bune pe care le au acolo. Imi place sa inot si imi place foarte mult marea. Cand merg acasa mai fac drumetii cu prietenii, imi place sa citesc si sa calatoresc. Mi-am propus sa fiu “la zi”, cum se zice, cu tot ce se intampla pe partea de viata culturala, mondena, party-uri. Ador sa ma intalnesc cu prietenii la o cafenea si sa povestim. O mare pasiune a mea este moda pentru ca mi-am cultivat-o singura citind reviste sau diverse site-uri. Filmele imi plac foarte mult si le consider o alta mare pasiune a mea.

Maria Musuroia: Daca nu ar mai exista Jeep, Chrysler si Dodge pentru ce brand ti-ar placea sa lucrezi?

Camelia Dejeu: Mi-ar placea sa lucrez pe branduri de tutun pentru ca, in ciuda restrictiilor pe care le implica fiind un produs daunator sanatatii, cred ca acest lucru constituie o provocare. Pe partea de BTL poti sa faci proiecte foarte interesante. Berea la fel, este un produs foarte ofertant care iti pune provocari mari si de la care poti sa inveti foarte multe.

Maria Musuroia: La ce proiecte ai participat pana acum in cadrul celor trei branduri?

Camelia Dejeu: Suntem foarte mandri de campania noastra pentru Dodge Nitro. Pentru prima oara am reusit sa facem o campanie interactiva parcand o masina in Bucuresti si lasand-o sa fie filmata si supravegheata non-stop. Tot ce trebuia sa faci era sa intrii pe site si sa ghicesti locul unde era parcata. Dupa aceea intrai automat in tragerea la sorti avand posibilitatea sa castigi premiul cel mare. A fost un fel de “live - streaming” timp de doua saptamani si a prins foarte bine pe web: facebook, you tube, messenger. Focusul a fost sa avem o campanie out-of-the-box care sa fie potrivita caracterului masinii. Dodge este in general pentru oamenii indrazneti care vor sa se diferentieze si sa iasa in evidenta. Am avut doar comunicate de presa, bannere de internet, ad words, iar restul a fost efectul bulgarelui de zapada. Noi am continuat practic comunicarea inceputa acum doi ani cu aceasta campanie care a prins foarte bine, iar rezultatele vorbesc de la sine: 56.376 vizitatori unici, 88.175 vizite si 11.553 de participanti la concurs.

Maria Musuroia: Ce planuri ai pentru viitor?

Camelia Dejeu: Lucram la diverse proiecte, unele strict ale noastre, dar suntem deschisi, atat la parteneriate, cat si la asocieri. Anul acesta cuvantul magic este “return on investments”, adica fiecare banut cheltuit trebuie sa se reflecte in rezultate, respective, in vanzari si incercam sa eficientizam bugetul astfel incat, dupa ce tragem linia, sa fie pe plus.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune


Comentarii

Tudor Agheonoaiei
acum 15 ani
O fi el cu "", dar e live streaming.


Branded


Related