"Strategia de calitate si creatia buna nu sunt proprietatea nimanui"

un interviu cu Victor Dobre, Director Executiv IAA si membru in Comitetul de organizare Effie

A trecut fix o saptamana de la editia din acest an a Festivalului Effie, dar premiantii inca mai sarbatoresc succesul. Multi dintre acestia sunt agentii mici sau agentii care si-au inscris pentru prima data campaniile, demonstrand astfel ca pot oricand concura cu marile agentii. Multe dintre brandurile puternice au absentat de la editia din acest an, iar cazurile inscrise in competitie au fost si ele mai putine. Cam astea au fost principalele modificari ale editiei din acest an a premiilor Effie. Cum vede toate aceste aspecte Victor Dobre, Presedintele Executiv IAA si membru in Comitetul de organizare Effie, aflam din interviul urmator.

Catalina Onu: Castigatorul Grand Effie de anul acesta, Papaya Advertising, si-au inscris pentru prima data lucrari in competitie. La fel si Scala JWT, Proximity sau Brands&Bears, agentii mici aflate si ele printre premianti. Este acesta un indicator ca ierarhiile se schimba?

Victor Dobre: Nu cred ca in industria de marketing si publicitate se poate vorbi de vreo ierarhie clara si stabila. Practic toata lumea e intr-o continua miscare. Surprize pot aparea din orice directie - asa cum s-a si intamplat. In plus, strategia de calitate si creatia buna nu sunt proprietatea nimanui. Oricine poate ajunge sa faca lucruri premiabile atata timp cat isi doreste si munceste pentru asta.

Catalina Onu: Foarte multe campanii castigatoare sunt pentru clienti mici sau clienti nou-intrati pe piata. Care este motivul pentru care in acest an s-au inscris in competitie mai putine branduri mari? Se tem acestia de expunerea campaniilor lor in fata juratilor, in conditiile unui an economic nefavorabil, in care nu si-au putut respecta obiectivele stabilite initial?

Victor Dobre: Este la latitudinea agentiilor/ clientilor daca vor sa intre sau nu in concurs. Fiecare decide pentru campania/ brandul sau.

Catalina Onu: Anul acesta au fost inscrise 70 de de lucrari, fata de peste 90, anul trecut. De ce credeti ca a scazut numarul de inscrieri? E un semn al cresterii sau al scaderii nivelului competitiei? Sau este efectul direct al crizei economice in care se afla piata?

Victor Dobre: Efectele crizei se vor vedea in 2010. Campaniile de anul acesta au rulat anul trecut cand nu era nicio criza. Probabil (din nou nu sunt sigur) ca rezultatele au determinat o reticenta la inscrieri.

Catalina Onu: Membrii juriului au participat, anul acesta, la un training pentru jurati, organizat de APG. De ce credeti ca a fost nevoie de un asemenea demers? Care este motivul pentru care ati acceptat acesta propunere? Exista dubii asupra obiectivitatii juratilor sau nu s-a format inca o comunitate de profesionisti care sa analizeze cazurile inscrise?

Victor Dobre: Nu. Trainingul nu a fost organizat de APG. Ca in fiecare an, trainingul juratilor cade in sarcina comitetului de organizare EFFIE. APG a dorit sa aiba ocazia de a-si expune un punct de vedere si a avut-o. Nimic mai mult. Cat despre onestitatea si probitatea profesionala a juratilor - asta este dincolo de orice suspiciune.

Catalina Onu: Cum se vede piata de marcomm in functie de case-urile inscrise la Effie in acest an? Sunt obiectivele campaniilor mai putin ambitioase? Se reflecta acestea in piata?

Victor Dobre: Nu am cum sa stiu ce obiective au fost prezentate pentru ca nu am vazut cazurile in continutul lor. Dar existenta atator premii (pondere egala cu anii precedenti vizavi de numarul inscrierilor) ma duce cu gandul ca atat obiectivele, cat si rezultatele au justificat rezultatele. Nu e treaba comitetului sa compare cazurile intre ele, nici pe cele de anul acesta, dar nici pe cele inscrise de la un an la altul. Rolul comitetului este unul pur tehnic de gardian al festivalului si nu de evaluare a campaniilor/cazurilor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related