Maciej Bral: Vrem sa devenim lideri pe piata TV pentru copii

un interviu cu Maciej Bral, Vice Presedinte si General Manager, Disney Channels Europa Centrala si de Est

Maciej Bral lucreaza de zece ani pentru un singur brand, pe care l-a prins, insa, sub diferite forme: la inceput a fost Fox Kids, apoi s-a transformat in Jetix, iar de anul acesta, devine Disney Channel. Tot din 2009, Bral este noul Vice Presedinte si General Manager Disney Channels Europa Centrala si de Est, Africa de Sud, Orientul Mijlociu. Obiectivelul principal in primele zile de la preluarea jobului: leadership pe piata TV pentru copii.

Sorina Iordan: Ce alte schimbari vor avea loc in afara de schimbarea de nume si logo?

Maciej Bral: Continutul Disney Channel va contribui la extinderea publicului Jetix - alcatuit din baieti intre 4 si 10 ani - si la publicul de 6-14 ani si la familiile lor, ceea ce va duce la cresterea audientei. Puterea marcii Disney va ajuta la cresterea nivelului de cunoastere si perceptiei de valoare in randul telespectatorilor, iar acum vom putea valorifica sinergiile cu alte activitati Disney. Disney Channel se concentreaza pe crearea unui continut deosebit, adaptat special pentru publicul sau tinta – copii si preadolescenti. Disney Channel are o intelegere unica a acestui grup tinta si toate programele aduc la viata valori care ii atrag pe copiii si preadolescentii din intreaga lume (exprima-te liber, urmeaza-ti visele, celebreaza-ti familia, crede in tine). Portofoliul Disney Channel in Europa Centrala si de Est va include actiune live – cu seriale ca „Hannah Montana”, „The Suite Life on Deck” si „Wizards of Waverly Place”, animatie – cu show-uri hit ca „Phineas and Ferb” si filme originale Disney Channel – ca „High School Musical” si „Camp Rock”, care se bucura de un succes enorm. Canalul va avea de asemenea si un bloc dedicat Playhouse Disney, care va include o serie de programe de divertisment, bazate pe invatare, menite sa incurajeze imaginatia copiilor intre 2 si 5 ani. In doar doua luni, show-uri ca "Hannah Montana" si "Phineas and Ferb" au castigat 413,000 de privitori si au propulsatr Jetix de pe locul al doilea, pe primul loc in clasamentul posturilor TV pentru copii din Romania.


Sorina Iordan: Care sunt rezultatele pe care le asteptati in urma acestui proces de rebranding?

Maciej Bral: Credem ca Disney Channel este vehiculul perfect pentru a valorifica succesul Jetix in Europa Centrala si de Est. In ultimul an, seriale majore de pe Disney Channel au fost difuzate pe Jetix in tarile din Europa Centrala si de Est si au fost esentiale pentru intarirea pozitiei canalului in regiune. De exemplu, in Ungaria, in doar doua luni, show-uri precum „Hannah Montana” si „Phineas and Ferb” au atras in plus 391.000 de telespectatori si au propulsat Jetix de pe locul 3 pe locul 1 in topul canalelor pentru copii. In plus, de la lansarea Disney Channel in Polonia in 2006, canalul si-a dublat audienta si a devenit canalul nr. 1 pentru copii.

Sorina Iordan: Care este prima tara unde Jetix a devenit Disney Channel? Ce tari au urmat?

Maciej Bral: Romania, Ungaria, Bulgaria, Cehia si Slovacia sunt primele tari unde am anuntat procesul de rebranding al Jetix in Disney Channel. Evaluam toate pietele de la caz la caz, astfel ca a parut firesc sa lansam Disney Channel in Romania.

Sorina Iordan: Mai sunt canale Jetix? Cand vor fi si acestea supuse rebranding-ului?

Maciej Bral: Cum spuneam, evaluam in prezent toate teritoriile Jetix de la caz la caz, ceea ce include si restul tarilor din Europa Centrala si de Est, Regatul Unit, tarile scandinave, Olanda, Spania, Germania, Italia, Israel, Orientul Mijlocul si Emiratele Arabe Unite.

Sorina Iordan: De ce se intampla acest lucru in timpul unei crize financiare?

Maciej Bral: Nu credem ca este o decizie riscanta ci mai degraba o oportunitate foarte mare de a schimba lucrurile acum. Impactul urias al programelor Disney Channel de pe Jetix in Europa Centrala si de Est a demonstrat cererea pentru continutul sau determinat de copii, care include si familiile. Asteptam cu interes sa valorificam aceasta cerere, puterea marcii Disney si sinergiile cu alte activitati Disney pentru a deveni lider pe piata TV pentru copii.

Sorina Iordan: Ce tara din Europa Centrala si de Est aduce cei mai multi bani? Care este cea mai profitabila?

Maciej Bral: Nu putem dezvalui aceste cifre, insa regiunea Europei Centrale si de Est in ansamblul sau este o piata prioritara pentru The Walt Disney Company, mai ales ca Disney Channel va ajunge acum in 12 milioane de camine din regiune.

Sorina Iordan: Care este tara unde procesul de rebranding a adus cele mai mari rezultate?

Maciej Bral: Inca urmeaza sa lansam Disney Channel in teritoriile Jetix la nivel global, asa ca trebuie sa vedem.

Sorina Iordan: Ce alte planuri mai aveti pentru canal?

Maciej Bral: Asa cum facem in toate pietele Disney Channel din lume, inovam in mod constant si cream continuturi noi pentru publicul nostru tinta. Telespectatorii ar trebui sa se astepte la o combinatie extraordinara de actiune live, animatie si filme originale Disney Channel in 2009, 2010 si dincolo de aceasta perioada.

Sorina Iordan: Aveti acum un nou job. Cum s-a schimbat rolul dumneavoastra?

Maciej Bral: Lucrez la Jetix de peste zece ani. In acest timp, am contribuit la succesul portofoliului Jetix in regiune, cu programe care au inregistrat audiente mari, trafic mare pe web si cea mai mare distributie din toate canalele pentru copii. Sunt incantat sa imi asum aceasta noua provocare si responsabilitate care decurg din una din cele mai valoroase marci din lume.

Sorina Iordan: Cum ati defini strategia de dezvoltare a Disney Channel? Cum difera aceasta de cea a Jetix?

Maciej Bral: Strategia de dezvoltare a Disney Channel se concentreaza foarte mult pe publicul tinta. Pre-adolescentii sunt la varsta intre copii si adolescenti, la care invata sa se exprime si sa isi celebreze familia. Ei au varsta intre 8 si 12 ani, au valori unice, reflectate de marca Disney Channel, iar toate programele, activitatile de marketing si comunicare sunt determinate de ei. Cercetam in continuare si incercam sa intelegem cat mai mult stilul lor de viata si lucrurile care sunt importante pentru ei, pentru a le furniza un continut atragator.

Sorina Iordan: Brandul Jetix va disparea pentru totdeauna?

Maciej Bral: Inca evaluam toate pietele Jetix de la caz la caz.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related