un editorial de Mihai Barsan, Marketing Manager, SABMiller Europa
"OK, lucrezi pentru un brand P&G si timp de 4 ani imbunatatesti vietile consumatorilor. Brandul tau aduce o mare gramada de bani si curata de pe piata toti producatorii mici si medii. Competitorii mari sunt si ei in genunchi, iar consumatorii in culmea fericirii iti aduc tot mai multe vanzari si profituri."
As vrea sa ating doua concepte fundamentale in branding:
(1) Viziunea / misiunea brandului.
(2) Gesturi marete.
Doua concepte care nu vin dinspre comunicare, ceea ce le face de multe ori ignorate sau luate la repezeala de catre marketeri. Si totusi, ele conteaza cel mai mult pentru succesul si longevitatea tarilor, liderilor, companiilor, marcilor. Sa le luam pe rand:
Comentarii
Aproape uitasem razboiul declaratiilor de misiune dintre producatorii niponi de motociclete, alea cu "kill, crush and destroy competition".
Timisoreana a avut grija de obiectivele istorice din Timisoara, a ajutat la redesccoperirea oraselor de alta data! Acum a ajuns la momentul in care gestul trebuie sa fie unul cu mult mai mare! Care ar putea fi urmatorul gest pentru Timisoreana? Poate reconditionarea intregului Bucuresti Vechi?
Indraznesc sa iau mai departe ideea ta si sa dechid o linie noua spre "brand ambasadorship". Cred ca daca proprii angajati nu pot fi ambasadorii brandului tau atunci de ce are fi comnsumatorii? Ca atare, in opinia mea cresterea unui brand incepe cu crearea in randul echipei al acestui sentiment de reprezentare a brandului/de catre brand. Bafta in Europa.;-)
Un fost coleg. Catalin B