un interviu cu Costin Uzun, Brand Manager, Gillette Romania
Pentru Costin Uzun, Brand Manager Gillette Romania, inovatia este foarte importanta pentru un business. De acest lucru va tine cont si la evaluarea cazurile inscrise in competitia Effie de anul acesta, unde este membru al juriului.
Anca Zaharia: Care este reteta pentru a castiga un Effie?
Costin Uzun: Concursul Effie premiaza eficienta. Prin urmare pentru a castiga trebuie sa existe o idee creativa care sa vanda produsul mai bine decat concurenta; care sa poata demonstra rezultate foarte bune.
Anca Zaharia: Care sunt criteriile care fac anumite branduri castigatoare?
Costin Uzun: In primul rand sunt importante rezultatele obtinute fata de obiectivele de marketing propuse. Cu cat mai mult sunt depasite obiectivele propuse, cu cat mai dificile sunt conditiile de piata ale categoriei de produse respective, cu atat mai valoroase sunt rezultatele. Acesta este "biletul de intrare" in finala. Iar in cadrul finalei, conteaza foarte mult creatia, advertisingul care a condus la rezultatele de business.
Anca Zaharia: Care credeti ca este nivelul competitiei Effie?
Costin Uzun: De la an la an sunt tot mai multe proiecte care sunt inscrise la Effie si astfel, nivelul competitiei creste. Spre binele tuturor.
Anca Zaharia: Ca membru al juriului ati puncta mai mult pe relevanta brandului sau pe volumul vanzarilor?
Costin Uzun: Rezultatele sunt cele care conteaza, care de cele mai multe ori inseamna volumul vanzarilor sau cota de piata. Dar aceste rezultate se obtin in urma unor proiecte care trebuie sa fie relevante pentru consumatorul final.
Anca Zaharia: Unul dintre punctele urmarite in jurizare sunt indicatorii de brand. Ce urmariti la un caz de Effie, din punctul acesta de vedere si de ce?
Costin Uzun: Cred ca sunt foarte importanti indicatorii de brand care fac legatura intre creatie si rezultate, care dovedesc faptul ca ideea creativa a “vandut”.
Anca Zaharia: Festivalul are efecte negative asupra brand-urilor care se plaseaza pe ultimele locuri?
Costin Uzun: Nu cred ca putem vorbi de ultimele locuri la Effie. Putem vorbi de campanii excelente care castiga Gold, Silver sau Bronz. Este un concurs care premiaza performanta in advertising.
Anca Zaharia: Care au fost criteriile de selectie ale juriului Effie?
Costin Uzun: Pentru jurizare, cred ca este important sa existe membri atat din partea clientilor, cat si a agentiilor (de creatie, dar si de cercetare), membri care au vazut si au experimentat numeroase cazuri, atat de succes, cat si de esec.
Anca Zaharia: Este bine-cunoscuta rigurozitatea P&G legata de demersurile de marketing. Din experienta interna pe care o aveti, sfatuiti clientii sa fie prudenti sau sa inoveze cat mai mult?
Costin Uzun: Inovatia este la baza modelului de afacere in P&G. De-a lungul anilor, P&G a reusit sa fie cel care sa ofere pentru prima data consumatorilor diverse produse in industria bunurilor de larg consum (de exemplu : prima pasta de dinti cu fluor care previne formarea cariilor, primul scutec de unica folosinta, primul detergent sintetic pentru utilizare casnica, primul produs 2in1 sampon+balsam, primul sampon usor de folosit impotriva matretii, etc.). In ceea ce priveste agentiile, lor le doresc sa inoveze cat mai eficient.
Anca Zaharia: Care dintre aceste abordari are mai multe sanse la un premiu Effie?
Costin Uzun: Am invatat ca abordarile de succes sunt cele care raspund nevoilor consumatorilor.