Money Express: revista despre oamenii din spatele cifrelor

un interviu cu Ionut Ancutescu, Redactor-Sef Adjunct, Money Express

Money Express a implinit o suta de editii saptamana aceasta. Despre focusul pe liderii care misca lucrurile in economia romaneasca si cum a ajutat aceasta abordare inedita la fidelizarea publicului si consolidarea revistei, ne povesteste Ionut Ancutescu, redactor-sef adjunct al publicatiei.

Anca Zaharia: Care este strategia de cucerire a pietei la Money Express?

Ionut Ancutescu: Strategia de cucerire a pietei a fost practic una si singura: cea cu care am plecat de la inceput, cand s-a lansat proiectul. La acel moment, am analizat piata si am vazut ce publicatii erau. Si la sfarsitul lui 2006 era destul de saturata piata. Am stat si ne-am gandit ce factor diferentiator sa gasim. Am hotarat sa ne adresam zonei de top-management: antreprenori si manageri. Ne-am ales aceasta nisa si ne-am propus sa ajungem lideri pe segmentul dorit Tot ca factor diferentiator a fost si ideea de a scoate cate un om pe coperta in fiecare numar al revistei, lucru care ne-a ajutat foarte mult la imagine. Am reusit in aproape toate editiile sa realizam acest lucru, sa avem cate un om pe coperta revistei. Nu ai cum sa cuceresti toata piata, trebuie sa-ti alegi o felie pe care sa intri si sa incerci sa faci lucrurile sa functioneze cat mai bine. Intre timp, lucrurile s-au mai schimbat, acum probabil trebuie sa ne gandim mai bine la strategiile de cucerire, pentru ca pe piata intra noi concurenti. A disparut BusinessWeek, dar a aparut Forbes. Probabil ca strategia se va mula pe miscarile care se intampla in acest moment in zona revistelor de business.

Anca Zaharia: Cu ce se diferentiaza Money Express pe piata revistelor de business?

Ionut Ancutescu: Ne diferentiem in primul rand prin continut. Textele sunt foarte bine scrise, se aloca foarte multa energie editarii lor. Pana la urma, subiectele nu sunt foarte diferite de celelalte reviste de business, dar avem o abordare diferita, ne concentram mult mai mult atentia pe un personaj central, incercam sa umanizam subiectul. Noi nu scriem despre companie, ci despre omul din spatele afacerii si despre deciziile pe care acesta le-a luat la un moment dat pentru business-ul sau.

Anca Zaharia: Care este noutatea pe care a adus-o Money Express pe piata?

Ionut Ancutescu: Ca element nou avem o colaborare cu NewsWeek, in sensul ca preluam texte de la ei. Suntem singurii de pe piata care au dreptul sa le publice, si am ales articolele scriitorului Mario Vargas Llosa. Apoi, cred ca plus-valoarea este data de abordarea editoriala: noi vorbim despre oamenii din spatele cifrelor, o directie editoriala noua pentru presa de specialitate din Romania.

Anca Zaharia: Aveti parteneriate, materiale in exclusivitate. Cat de importante sunt acestea pentru sustinerea brandului?

Ionut Ancutescu: Greu de raspuns. Decat sa stai sa preiei materiale din afara, mai bine le iei direct de la sursa, pentru ca oricat ai incerca, nu poti sa intelegi faptele la fel ca cel care traieste acolo, in mijlocul evenimentelor. Este unul dintre punctele de diferentiere in piata si care ajuta brand-ul la crearea unei identitati clare.

Anca Zaharia: Cum ai descrie diferenta in abordare intre brand-ul Money Express si Business Magazin?

Ionut Ancutescu: Cred ca daca Business Magazin se duce mai mult pe analize generale, noi suntem mai axati pe om si, ca sa nu fiu modest, Money Express este mai bine scrisa. Incercam sa intram in mintea anteprenorului respectiv si incercam sa-i aratam cititorului cum s-au luat deciziile importante intr-un business.

Anca Zaharia: Cat de mult a contat faptul ca aveti experienta pe aceasta nisa si cat de mult conteaza experienta capatata la Business Magazin?

Ionut Ancutescu: Cand am facut revista, la sfarsitul lui 2007, nucleul de baza a fost o echipa plecata de la Business Magazin. A fost Mona Dirtu, redactorul-sef, am fost eu, Romulus Deac, care acum este redactor-sef adjunct ca si mine, Elena Nicolae, care este editor coordonator, si Olga Petroff, care este Art Director. Impreuna, ne-am batut capul sa vedem cum putem sa ne diferentiem pe piata. Nu am vrut sa facem doar o revista de business si sa ne oprim in acest punct. Avem si o parte de lifestyle, in care se gasesc cronici despre carti, spectacole si alte evenimente culturale. Se stie ca oamenii de afaceri nu au foarte mult timp liber si atunci incercam sa venim putin in ajutorul lor, nu neaparat ca sa citeasca cartea aia sau sa se duca la spectacolul respectiv, ci ca sa aiba o idee, fara a jigni inteligenta sau capacitatea omului de a invata, dar ca intr-o discutie sa stie despre ce este vorba. Sa poata spune “da, stiu despre carte/spectacol, nu am avut timp sa merg, dar stiu cate ceva despre ele”.

Anca Zaharia: Care este tirajul si targetul revistei?

Ionut Ancutescu: Money Express se adreseaza antreprenorilor si top managerilor, directorilor de dezvoltare, consultantilor din diferite domenii, managerilor de IMM-uri, micilor anteprenori, masteranzilor si studentilor. In luna noiembrie a anului 2008, tirajul brut era de 15.000 de exemplare, tirajul difuzat de 13.250 de exemplare, iar numarul de abonamente de aproape 6.000 de exemplare.


Anca Zaharia: Organizati, sub umbrela Money Express, proiectul LIDERO. Care au fost/sunt evenimentele de sustinere a brandului LIDERO?

Ionut Ancutescu: Pot sa-ti raspund la o intrebare nerostita: «De ce a aparut LIDERO?». A aparut ca un plus la Money Express. Am vrut sa patrundem intr-o zona de lideri si se potrivea foarte bine cu ce aveam deja, focusul pe oameni, manageri si antreprenori. In felul acesta, anul trecut am scos un volum in care reuneam, in mai multe capitole, ganduri care exprimau, de fapt, situatii concrete, din care rezulta ce inteleg antreprenorii si managerii romani prin leadership. Saptamana trecuta am inaugurat Clubul LIDERO, eveniment care a reunit oameni de afaceri din elita business-ului romanesc si care au discutat pe tema lectiilor de leadership pe care le preda actuala criza economica. Frecventa acestor intalniri va fi lunara si vom incerca sa aducem cat mai multi lideri care sa discute pe o tema pe care noi o propunem spre dezbatere. Opiniile lor se vor regasi in revista, fie sub forma de interviuri, fie sub forma de editoriale.

Anca Zaharia: Care ar fi cea mai mare provocare, anul acesta, pentru Money Express, pe partea de content?

Ionut Ancutescu: Vrem sa continuam proiectul LIDERO. Daca anul trecut am lansat cartea si nu am batut moneda cat ar fi trebuit, anul acesta, promovarea ei este una dintre principalele noastre preocupari. Si, in continuare, vom fi foarte atenti la continut. Piata se schimba, apar unele business-uri, altele dispar, iar toate acestea chiar sunt niste provocari. De exemplu, nu poti sa ignori aparitia pe piata a unui nou concurent, fie ca e brand romanesc sau strain.

Anca Zaharia: Intre o revista care este un brand romanesc si una care vine dinafara, dar adaptata la aceasta piata, care are mai multe sanse sa se afirme?

Ionut Ancutescu: Nu poti sa raspunzi decat facand recurs la ce s-a intamplat pana acum. Cand ai un brand important in spate, efortul de promovare este mai mic, pentru ca deja te recomanda lumea, cei care au auzit de tine. Dar modul in care o transpui nu este usor, si aici avem exemplul BusinessWeek. Un super brand, o super revista, care pe plan local a fost mai mult decat modesta si a si disparut, pana la urma. Cred ca nu s-au promovat pe cat ar fi trebuit, iar echipa locala nu a fost in stare sa se ridice la standardele cerute pe piata la acel moment. Chiar daca ai reteta sa faci un Mercedes, trebuie sa fii in stare sa te mulezi pe cerintele clientului. Revenind la intrebare, pentru momentul initial este foarte bine sa ai un brand in spate, dar pe termen lung, lumea se uita la continut. Pentru ca mass-media nu trebuie sa fie doar trendy. Chiar daca pe termen scurt reusesti sa te impui, pe termen lung trebuie sa-ti propui sa ramai pe pozitie, numar de numar.

Anca Zaharia: Spune-ne ce ati pregatit pentru editia cu numarul 100?

Ionut Ancutescu: E un numar aniversar de 100 de pagini, in care cover-ul isi propune sa raspunda la intrebarea “Cum ne-am schimbat?”, cu referire la primele 100 de zile ale acestei crize economice. Este un tur cu 12 oameni din business-ul romanesc, cu intrebari despre cum le-a schimbat criza financiara viata. Este o editie care abordeaza problema foarte uman, atat pe plan personal, cat si pe plan profesional.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related