Roua Muntilor vizeaza segmentul premium

un interviu cu Lucian Gavril, Brand Manager, Roua Muntilor

Apa minerala Roua Muntilor se repozitioneaza, incercand sa devina prima apa minerala de pe piata romaneasca destinata unui public exclusivist. Conform declaratiilor lui Lucian Gavril, Brand Manager Roua Muntilor, prin noua imagine se doreste schimbarea perceptiei asupra apei minerale, care are potential de a deveni un accesoriu indispensabil al consumatorilor.

Ruxandra Gubernat: De ce ati decis sa repozitionati Roua?

Lucian Gavril: Era un pas firesc in evolutia brandului. Inca de la lansare, Roua Muntilor a avut un design premium, iar acum nu am facut decat sa scoatem in evidenta acest atu al marcii. Impreuna cu cei de la agentia de creatie “23 communications ideas” am gasit directia: “Roua. Pure Style”, o platforma de comunicare ce asociaza design-ul sticlei Roua Muntilor cu ideea de accesoriu.

Ruxandra Gubernat: Ce va propuneti prin aceasta repozitionare?

Lucian Gavril: Vorbim despre un brand de apa care arata si comunica premium si care isi revendica alinierea la tendintele din lumea lifestyle-ului, prin design si atitudine. Roua Muntilor se adreseaza unui public exclusivist, sensibil la detalii. Vizam, asadar, segmentul premium, teritoriu inca neabordat de nicio marca locala de apa minerala. Si pentru ca vorbim despre imagine, obiectivul pe anul curent este, evident, acumularea de notorietate prin asocierea imaginii brandului cu locatiile exclusiviste, high-end din canalul HoReCa.

Ruxandra Gubernat: Au existat studii de piata care plasau targetul Roua in zona premium/lux?

Lucian Gavril: Research-urile derulate au confirmat avantajul competitiv al brandului si anume design-ul deosebit. De aici pana la conturarea intregii strategii in jurul stilului, al rafinamentului si al lifestyle-ului a fost doar un pas. Targetul nu este doar in zona de lux, abordam, de asemenea, segmentul upper-premium, atat prin prezenta in piata, cat si prin comunicare.

Ruxandra Gubernat: Ce ii trebuie unei ape minerale pentru a deveni un accesoriu? Credeti ca publicul face aceasta asociere?

Lucian Gavril: Design pe masura, atitudine, culoare. Asa cum bijuteriile sunt expuse pentru a aduce un plus “capitalulului de imagine”, si sticla de 0,33L poate face asta pentru ca vorbim despre un design foarte atragator, vorbim despre o sticla ca o bijuterie, cu care ne va face placere sa ne afisam in public. O scurta privire in piata (cafenele, baruri, restaurante) va demonstra acest lucru in foarte scurt timp.

Ruxandra Gubernat: De ce asocierea cu Catalin Botezatu, Mihai Albu si Kristina Dragomir?

Lucian Gavril: Este un parteneriat strategic: asocierea cu lumea designerilor a venit in mod firesc, mai ales ca ne intalnim pe un teritoriu comun, cel al lifestyle-ului. Vorbim practic acelasi limbaj: vorbim despre cromatica, despre stil, despre tendinte, despre imagine. Am pornit de la produs: o apa minerala a carei identitate combina culori in voga (roz si argintiu), o apa care arata ca un accesoriu elegant, conceput mai degraba de un designer de moda, decat de un producator de apa minerala. Si am ajuns la asocierea cu trei dintre cei mai reprezentativi designeri ai momentului: Catalin Botezatu, pe zona de fashion, Mihai Albu, pe zona designului de pantofi & Kristina Dragomir, pe zona designulului de accesorii. Este practic prima oara cand designerii romani se implica in campania de promovare a unui brand. Si daca incepand cu aceasta campanie, apa Roua Muntilor va fi sinonima, pentru fiecare din noi, cu moda, stil, glamour, inseamna ca ne aflam in tendinte, si nu in afara lor.

Ruxandra Gubernat: Care este mesajul pe care il trimite Roua consumatorilor?

Lucian Gavril: Roua Muntilor este o apa la moda, o apa care accesorizeaza orice tinuta pentru ca imprima stil si rafinament pana si in cele mai simple gesturi cotidiene, inclusiv in cel de a bea apa. Este chic, eleganta, cu personalitate, se asorteaza aproape cu orice. Roua Muntilor se poarta in fiecare zi, atunci cand iesi in oras sau te indrepti spre serviciu, este accesoriul care iti desavarseste imaginea.

Ruxandra Gubernat: Ce costuri implica aceasta repozitionare?

Lucian Gavril: Investitia in brandul Roua Muntilor este semnificativa, pornind de la cei 10 milioane de dolari investiti in noua linie de productie de la Covasna, luand apoi in considerare efortul si resursele organizatiei de vanzari, si pana la activitatile de marketing, mai mult sau mai putin conventionale, dedicate sustinerii brandului. Desigur, campania de promovare este una ampla, abordand consumatorii atat pe tv, print, outdoor, cat si in momentul cheie, cel de interactiune cu produsul, in HoReCa, o mare parte a bugetului fiind alocata acestui canal.

Ruxandra Gubernat: Care considerati ca sunt principalii concurenti ai Roua? Cum va diferentiati de aceastia?

Lucian Gavril: Roua Muntilor vizeaza segmentul premium, teritoriu inca neabordat de nicio marca locala de apa minerala. De aceea, nu putem vorbi neaparat de concurenti directi pe piata locala, mai degraba putem spune ca revendicam acelasi teritoriu cu acele branduri care isi construiesc imaginea in jurul lifestyle-ului.

Ruxandra Gubernat: Noua pozitionare va fi regasita si in pret?

Lucian Gavril: Noua pozitionare se regaseste mai degraba in dezvoltarea noului ambalaj la 0,33l, o sticla din sticla, destinata exclusiv canalului Horeca. Noul ambalaj are o forma moderna, mizeaza pe designul neconventional al sticlei si pe linile indraznete ale etichetei (transparenta si cromatica). Ea este, practic, vedeta noii campanii de repozitionare.

Ruxandra Gubernat: Care este cota de piata a apei minerale Roua Muntilor? Ce schimbari asteptati de la aceasta repozitionare?

Lucian Gavril: Pentru anul in curs, obiectivele noastre vizeaza cresterea notorietatii brandului, motiv pentru care ne focusam pe locatiile on-premise, de imagine. Strategia brandului este una pe termen lung. Judecand strict in cifre, poate o abordare mainstream ar fi livrat mai repede din punct de vedere al volumelor, mai ales tinand cont de context, insa suntem convinsi ca, in cazul particular al brandului Roua Muntilor, aceasta este directia potrivita.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune


Comentarii

acum 15 ani
Domnu' Gavril: pai e premium sau luxury. Premium = apa are vitamine, te scapa de chelie etc. Luxury = e cam acelasi gust, doar ca arata altfel si e mult mai scumpa.

Si daca tot va asociati cu Botezatu, de ce nu-l puneti sa va faca design de sticla/ambalaj?



Branded


Related