GAP mizeaza pe foarte mult PR

un interviu cu Stelios Skordalakis, Marketing Manager, Marinopoulos Romania, importator GAP

Personalitati renumite ca Madonna, Reese Witherspoon, Demi Moore, Run DMC sau Aerosmith au facut parte din campanii publicitare celebre ale brandului Gap. Mai mult chiar, starurile au purtat hainelele GAP pe covorul rosu la ceremonia de decernare a premiilor Oscar, iar acum compania a decis sa fie mai aproape de romani. Gap a lansat primul magazin in Baneasa Shopping City si are de gand sa mai deschida inca doua in decursul acestui an. Stelios Skordalakis, marketing manager la Marinopoulos Romania, compania greceasca care opereaza franciza GAP, ne-a explicat de ce este oportuna dezvoltarea brandului pe piata romaneasca, in conditiile in care compania incerca sa reduca cheltuielile pentru a iesi cu bine din criza.

Anca Zaharia: Care este imaginea GAP si care sunt canalele de comunicare care va vor ajuta sa va atingeti scopul?

Stelios Skordalakis: GAP inseamna sa fii cool printr-o atitudine casual si iti da increderea in tine pentru a putea fi natural. Valorile GAP se axeaza pe design si croiala lejera a hainelor. GAP a avut pana acum, campanii publicitare puternice care au folosit muzicieni legendari si personalitati renumite ca Madonna, Run DMC, Aerosmith, Rees Witherspoon si Demi Moore. Aceste celebritati ne-au ajutat san e axam promovarea pe tehnicile de PR.

Anca Zaharia: Care este targetul GAP?

Stelios Skordalakis: Magazinul ofera imbracaminte casual de o calitate foarte buna si la preturi accesibile iar in target se incadreaza tinerele femei, barbatii, copiii si bebelusii. Vrem sa ne asiguram ca produsele noastre vor aduce clientilor nostrii si intregii lor familii, o experienta unica.


Anca Zaharia: Unde va pozitionati fata de consumatori si fata de concurenta?

Stelios Skordalakis: Marca Gap este foarte iubita in Romania si avem toate motivele sa credem in succesul nostru pe piata locala. Asa cum spuneam, ne adresam unui public foarte variat – de la copii pana la adulti, femei si barbati. La baza viziunii Gap sta o filosofie simpla: aceea de a fi tu insuti. Fiind una din cele mai cunoscute marci comerciale din lume, Gap depaseste limitele modei, ajutand oamenii sa-si exprime stilul personal.
Practic, Gap creaza o cultura si un stil de viata, este un mod de a gandi si de a trai. Gap inseamna sa fii „cool” printr-o atitudine „casual” si relaxata, sa fii natural, sa traiesti fiecare zi asa cum iti place si sa te bucuri de viata. Marca Gap inseamna originalitate, sa fii tu insuti in orice context, fara pretexte si compromisuri. Gap este libera exprimare a stilului propriu, a individualitatii, o combinatie efervescenta de modele clasice si moderne, premium si accesibile, profesionale sau relaxate.

Anca Zaharia: Ce cunoasteti despre consumatorul roman?

Stelios Skordalakis: Din cate stim noi, romanilor le plac foarte mult brandurile internationale. Ei calatoresc foarte mult si nu se feresc sa ne viziteze. Mai mult chiar, avem foarte multi cumparatori romani care se folosesc de internet. Acum cred ca se vor bucura foarte mult ca vor avea un magazine GAP chiar la ei in tara.

Anca Zaharia: Cat de mult conteaza concurenta in abordarea pe care ati ales-o? Va influenteaza in vreun fel?

Stelios Skordalakis: Gap are o pozitionare proprie, diferita de alte marci, pe aceea a unui brand american cu o filosofie care incurajeaza, in primul rand, exprimarea propriei personalitati. Din acest punct de vedere, pot spune ca nu avem competitori. In colectiile noastre combinam atat stilurile clasice cat si cele moderne, ceea ce face ca marca noastra sa fie un concept cu adevarat unic, atragator pentru audiente diferite – de la copii la adulti, de la femei la barbati.
In ceea ce priveste competitia, Romania s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, iar publicul a devenit mai sofisticat. Romanii regasesc acum in tara din ce in ce mai multe branduri pe care le indragesc si pe care, pana nu de mult, le intalneau doar in strainatate. Piata de retail creste asadar si devine tot mai competitiva – este un spatiu in care brandurile puternice, precum Gap, au cel mai mult de castigat.


Anca Zaharia: Care sunt previziunile financiare pentru 2009-2010?

Stelios Skordalakis: Nu va pot spune acest lucru, dar va pot spune care au fost investitiile. Pentru cele doua magazine, acesta si cel pe care il vom deschide la Plaza Romania, in iunie, este de 1 milion de euro. Avem in plan sa mai deschidem un al treilea magazin pana la sfarsitul acestui an.


Anca Zaharia: Care sunt strategiile de promovare?

Stelios Skordalakis: Foarte mult PR. Cred ca PR-ul va avea cel mai important rol in promovarea brandului. Bineinteles stim si ca outdoor-ul este foarte puternic in Romania, asa ca ne vom folosi si noi de el. In ultimele doua luni am promovat intrarea pe piata a GAP prin distribuirea flyerelor si am facut cunoscute posibililor consumatori intentiile noastre. Intrarea pe piata romaneasca este u pas importat in actiunea de promovare internationala ale acestui brand.


Anca Zaharia: De ce ati ales acest moment de instabilitate economica pentru a va extinde la nivel mondial?

Stelios Skordalakis: Noi vedem criza financiara ca fiind o oportunitate, nu o amenintare. Gap ofera haine de cea mai inalta calitate, pentru toate varstele, la preturi accesibile. Nici un alt brand nu poate concura cu acest mix de valori pe care Gap il aduce. Mai mult, Gap are o istorie de circa 40 de ani, compania a mai fost martora a unor astfel de perioade de instabilitate si le-a depasit cu success. Credem in forta acestui brand, atat la nivel international cat si regional, si acesta este motivul pentru care am investit in el.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related