un interviu cu Bianca Mereuta, Account Manager Mercury360 si Anca Severin, Junior Brand Manager Timisoreana
Serbarile Timisoreana au ajuns in acest an la a cincea editie. Longevitatea face din acest eveniment o adevarata traditie, care reuseste sa tulbure linistea oraselor si sa ii convinga pe locuitori ca merita o pauza de bere si de distractie. Ca in fiecare an, Timisoreana vine cu o poveste noua, menita sa-i surprinda si sa-i provoace pe tot cei prezenti. Dar cum va suna in acest povestea aflam de la Bianca Mereuta, Account Manager Mercury360 si de la Anca Severin, Junior Brand Manager Timisoreana.
Catalina Onu: In ce a constat propunerea facuta de Mercury pentru Serbarile Timisoreana? Prin ce inoveaza?
Anca Severin: E devreme sa divulgam acum punctele forte ale Serbarilor de anul acesta! Nu prea ne sta in fire sa stricam supriza amatorilor de Timisoreana. Lucrurile cu care Mercury360 a punctat in pitch se vor regasi la fata locului. De aceea prefer sa ii invit pe toti cei curiosi sa participe la eveniment. Cred ca si agentia isi doreste asta.
Catalina Onu: Care a fost marea provocare a acestui proiect?
Bianca Mereuta: Pitch-ul a avut miza in primul rand pentru ca ne place Timisoreana. Si berea si Serbarile! Apoi, ne-am dorit castigarea acestui proiect si pentru ca Mercury360 are deja o experienta solida de lucru cu brandurile Ursus Breweries, fiind implicata in dezvoltarea activitatilor din zona de trade marketing pentru acest client, de mai bine de 10 ani. Principala provocare pentru noi a fost sa dovedim ca si dupa 4 ani in care evenimentul a fost implementat sub acelasi tema – Fabrica de bere Timisoreana vine la tine in oras - se poate dezvolta ceva nou care sa surprinda in mod placut consumatorii fideli. Si asta urmarind fidel valori ale brand-ului cu care consumatorii sunt familiarizati deja.
Catalina Onu: Care a fost elementul care v-a convins sa alegeti Mercury?
Anca Severin: A fost o selectie dificila, toate agentiile participante in pitch au fost foarte bine pregatite, dar Mercury ne-a convins pentru ca a venit cu o propunere coerenta si complexa, ne-a aratat solutii de implementare inovatoare si ne-a demonstrat ca poate controla fiecare detaliu al acestui proiect. Am ales cu inima, dar si cu mintea, pentru ca o poveste frumoasa este in primul rand una bine spusa.
Catalina Onu: Cat de greu e sa vii cu ceva diferit la un proiect care are o adevarata traditie si totodata mari asteptari?
Bianca Mereuta: Atunci cand intelegi brand-ul si iti face placere sa lucrezi pentru el, nu este greu sa gasesti noi directii. Cred ca am dovedit asta in timpul licitatiei din acest an. Am reusit sa venim cu o noua poveste prin care sa comunicam un conceptul care, la prima vedere, ofera putina libertate de miscare. Dincolo de poveste, mai conteaza si solutiile pe care le gasesti, modalitatile prin care pui evenimentul in agenda consumatorilor. Spre deosebire de anii trecuti, de exemplu, evenimentul va avea parte de o comunicare puternica pe partea de trade – vorbesc despre o serie de activari de consumator On si OFF Trade – atat inaintea evenimentului precum si dupa. La fel, din agenda de anul acesta a proiectului mai face parte si seria de innovative-uri din cele 8 orase activate, implementate inaintea fiecarui eveniment. Pentru mai multe detalii va asteptam, fireste, la Serbari.
Catalina Onu: Care este partea cea mai dificila in implementarea acestui proiect?
Bianca Mereuta: Am dezvoltat o poveste frumoasa, coerenta, pe care ne dorim sa o prezentam consumatorilor. Nu exista „dificil” atunci cand ai incredere in ceea ce propui si cand iti face placere sa te implici. Desigur, este un proiect complex, insa avem o echipa de profesionisti care cunosc si stapanesc fiecare pas pe care il facem in dezvoltarea acestui eveniment. Singura piedica este incertitudinea vremii. Insa de obicei nimic nu reuseste sa strice buna-dispozitie de la Serbari. Sa speram ca va fi bine pe toata linia.
Catalina Onu: Ce asteptari aveti de la Mercury in ceea ce priveste acest eveniment?
Anca Severin: Cu siguranta ne intereseaza sa mentinem standardele pe la care le-am setat in anii trecuti pentru acest proiect. Si cum standardele cresc de la an la an, odata cu asteptarile consumatorilor, cred ca ne este tuturor clar ce avem de facut. Daca ar fi, totusi, sa ma opresc la cel mai important lucru pe care Mercury360 trebuie sa-l livreze, acela este experienta unica oferita consumatorilor. Vrem sa-i cucerim pe deplin inca o data; sa-i facem si pe cei care doar vor trece pe la Serbari sa nu se mai poata da dusi.
Catalina Onu: Care sunt obiectivele pe care vi le-ati propus in ceea ce priveste Serbarile Timisoreana?
Bianca Mereuta: Ne dorim in primul rand ca acest eveniment sa castige notorietatea pe care o merita si in orasele pe care le vom vizita pentru prima oara in acest an. De asemenea, ne dorim ca prestatia din acest an sa ne recomande si pentru Serbarile din 2010. In orice caz, la anul vom avea inca si mai multa experienta si chiar mai multe idei, luate direct de la consumatorii pe care ii vom tot intalni vara aceasta.
Catalina Onu: Care va fi marea atractie a Serbarilor din acest an?
Bianca Mereuta: O noua abordare a conceptului prezentata consumatorilor prin intermediul elementelor de set-up si al activitatilor din cadrul evenimentului. Mai multe, din pacate, chiar nu putem spune. Povestim de toate dupa Serbari.
Catalina Onu: Serbarile Timisoreana au devenit deja o traditie si se bucura de un adevarat succes si sprijin din partea celor implicati. Credeti ca va fi mai usor acum sa dezvoltati proiectul fata de anul 2005?
Bianca Mereuta: Fiecare eveniment este singular si isi are provocarile lui, indiferent de numarul de ordine pe care il are in portofoliul unei agentii. Este clar, insa, ca cei 4 ani care ne despart de primele Serbari, experienta pe care am dobandit-o intre timp pe acest tip de proiect - atat pentru Timisoreana cat si pentru alti clienti din protofoliu - precum si relatia pe care o avem cu echipa Timisoreana ne-au ajutat sa dezvoltam proiectul „ca la carte” si ne vor ajuta si in implementarea lui. Ne concentram in echipa – client si agentie - ca aceste evenimente sa fie bine primite de consumatori si sa-si creasca notorietatea. Suntem convinsi ca va fi bine. Consumatorii de Timisoreana se pot pregati linistiti de petrecere.
Catalina Onu: Care au fost marile atractii ale evenimentului in anii trecuti?
Anca Severin: In fiecare an incercam sa recreem atmosfera de sarbatoare din diferite perioade din istorie, cu decorurile si distractiile specifice vremurilor respective. Cei care au vizitat macar o data un oras medieval recreat de Timisoreana stiu despre ce vorbesc. Au putut admira atunci hangite si hangii imbracati in vesminte specifice secolului al XVIII-lea, turnuri de veghe, porti medievale. Partea frumoasa la Serbarile Timisoreana este ca nu prea ai cum sa nu intri in joc. Oamenii se distreaza ore intregi facand slalom printre butoaie de bere, se intrec la aruncatul potcoavelor la tarus sau in proba de viteza la batutul cuielor. Doamne si domni, deopotriva, au participat la aceste intreceri inedite pentru zilele noastre si au fost toti premiati ca la o curte domneasca ce se respecta: cu bere Timisoreana!
Catalina Onu: Cum reuseste Timisoreana sa adune in fiecare an atat de multi oameni? Cu ce ii convinge?
Anca Severin: Serbarile Timisoreana sunt deja o traditie intre festivalurile berii. Sunt deja 11 ani de cand „povestea merge mai departe” si nici nu da semne de oboseala. Pentru noi asta e un semn bun. Povestea a prins si e pe placul si pe sufletul romanilor. Cu siguranta ca berea rece, micii si recitalurile sustinute de nume importante din muzica romaneasca contribuie la fidelitatea pe care ne-o arata oamenii. Dar noi credem ca, mai presus de asta, “Serbarile Timisoreana” sunt atat de asteptate pentru ca spun, in fiecare an, o poveste relevanta pentru consumatori. Spre exemplu, Serbarile de anul trecut si-au propus sa readuca in atentia gazdelor cateva dintre locurile cu o puternica incarcatura istorica din fiecare oras vizitat. Aici este de fapt si marea noastra provocare: sa spunem de fiecare data o poveste Timisoreana care sa placa si sa surprinda. Nici veche dar nici noua, ca-n povestea cu imparatul care-si cauta sotie.
Catalina Onu: Mai au acelasi impact ca la inceput Serbarile Timisoreana dupa patru editii?
Anca Severin: Cu siguranta da. In primul rand, in fiecare an incercam sa venim cu ceva nou, exista putine orase in care mergem doi ani consecutiv, iar in locurile unde am mers mai multi ani la rand am fost foarte bine intampinati de catre consumatori. In Timisoara mergem in fiecare an, este orasul unde s-a nascut marca, iar timisorenii asteapta cu nerabdare Serbarile, fiind unul dintre cele mai importante evenimente anuale ale locului.
Catalina Onu: Cat de mult contribuie acest eveniment la imaginea brandului Timisoreana? Cat de mult a contribuit la cresterea lui din ultimii ani?
Anca Severin: Acest proiect este unul din cele mai importante pentru brand pentru ca reprezinta intalnirea, fata-in-fata, cu consumatorul. Este principalul nostru proiect in perioada estivala de 5 ani de zile si principala noastra ocazia de a intra in contact direct cu iubitorii berii si povestiile Timisoreana. Evenimentele au o contributie majora la cresterea imaginii brandului, e un lucru foarte clar pentru noi. Asa se explica si importanta pe care o dam organizarii, detaliilor, selectiei agentiei.
Catalina Onu: Cum priveste echipa Timisoreana acest proiect? Este la fel de entuziasta si dupa patru editii sau simte nevoia sa faca schimbari majore?
Anca Severin: Pentru noi Serbarile sunt un proiect de suflet, la care nu dorim sa renuntam. Rezultatele ne fac sa credem ca este unul dintre cele mai de succes proiecte. De la an la an, Serbarile au cunoscut imbunatatiri semnificative, fara a schimba major ideea de baza. Stim ca asta insemna eforturi foarte mari de inovare pentru agentii, asa ca ne alegem doar colaboratori carora sa le placa astfel de teme dificile. Si mai ales, carora sa le placa Timisoreana.
Catalina Onu: De ce nu ati mai colaborat din 2005 si pana in prezent pentru Serbarile Timisoreana?
Anca Severin: Principiul nostru este sa scoatem la „pitch” acest proiect in fiecare an, asta pentru a genera idei cat mai creative si propuneri de implementare cat mai eficiente. In fiecare an a castigat agentia care a venit cu cea mai buna propunere. Pentru 2005 si 2009 acea agentie se numeste Mercury360.
Bianca Mereuta: Am participat la pitch-urile organizate pentru acest proiect in ultimii 3 ani insa nu am reusit sa convingem ca suntem agentia care poate implementa cel mai bine acest proiect. E o concurenta dura si e nevoie cu adevarat de idei, de oameni si de solutii foarte bune. Anul acesta a fost unul bun pentru noi. Ne-am ridicat la asteptarile clientului si am primit acest proiect in urma unui pitch foarte disputat la care au participat inca 3 agentii, una dintre ele fiind cea care a implementat evenimentul in ultimii 2 ani.