Dove inoveaza pe facebook-ul romanesc

un interviu cu Ionut Oprea, Manager STANDOUT

Internetul se schimba, dar asta stim deja de cel putin 3 ani, atunci cand a inceput sa fie folosit si la noi termenul de web 2.0 pentru site-uri cu continut creat de utilizatori. “Social media” este un termen extrem de folosit, iar pentru marketeri, aceasta este o oportunitate de a ajunge la publicuri mult mai bine targetate. Se spune ca poti sa ignori “social media”, dar ele nu te vor ignora pe tine. Exxon, Louis Vuitton, Burger King, Dell, Taco Bell, Starbucks, Apple, Mc Donald’s sunt doar cateva dintre brandurile care au fost drastic sanctionate de catre utilizatori. Chiar daca succesul este variabil, atunci cand vorbim de mediile sociale, este dificil sa ignori acest canal de comunicare. Prima campanie de acest gen din Romania a fost a celor de la Dove, sustinuta de agentiile Standout si Mindshare pe Facebook.com. Ionut Oprea, manager la Standout, ne povesteste ce a insemnat aceasta campanie de promovare, in interviul de mai jos.

Anca Zaharia: De ce ati ales facebook.com ca instrument de promovare pentru Dove? Care a fost practic scopul acestei actiuni?

Ionut Oprea: Scopul conferintei pe Facebook in campania social media realizata de STANDOUT si Mindshare pentru Dove a fost crearea unei conversatii reale si autentice despre noul produs Dove, deodorantul Dove Hair Minimising, care sa le permita unor persoane cu potential de a influenta si pe altii sa puna toate intrebarile pe care le au despre produs, pentru a le povesti ulterior si altora.


Anca Zaharia: Barack Obama a ales aceasta modalitate de promovare pe facebook.com, in urma careia a castigat 6 milioane de fani. De asemenea, Guiness, BurgerKing, Sony, Target au ales acest tip de promovare online si au avut succes. V-au inspirat aceaste idei?

Ionut Oprea: Nu, conferinta pe facebook realizata de STANDOUT si Mindshare pentru Dove nu a fost o campanie de reach, ci una cu obiective calitative, in care am obtinut o conversatie de cateva ore, accesata de peste 250 de persoane, din care 33 au interactionat direct cu reprezentantii Dove si cu ceilati participanti.

Anca Zaharia: Pe de alta parte, McDonald’s a avut un esec total; pagina lor de pe facebook fiind imediat inchisa in urma mai multor mesaje negative. Ati luat in calcul un eventual esec?

Ionut Oprea: Da, campania a fost un experiment, insa am luat toate masurile pentru a preveni transformarea ei intr-un esec. Insusi desfasurarea campaniei pe facebook a fost una din deciziile luate in acest sens, puteam desfasura o astfel de conversatie si pe bloguri, insa nu ar fi avut nici volumul, nici calitatea conversatiei obtinuta pe aceasta platforma.

Anca Zaharia: Care a fost targetul? In ce masura ati ajuns la targetul propus?

Ionut Oprea: Nu am avut repere specifice la care sa ne raportam, ca sa putem construi un obiectiv cantitativ, conferinta pe facebook fiind prima de acest gen organizata in Romania. Nu stiam la ce sa ne asteptam, insa am obtinut prin acest prim pas o masura a succesului care poate fi obtinut in conditiile date. La urmatoarele campanii similare vom incerca sa crestem aceste rezultate.


Anca Zaharia: Cat conteaza la capitolul imagine faptul ca ati fost “deschizatori de drumuri” in Romania pentru astfel de campanie?

Ionut Oprea: Noi la STANDOUT suntem deschizatori de drumuri in tot ceea ce facem, e starea noastra naturala. Am realizat primul studiu de audienta al blogurilor romanesti, prima conferinta pe facebook, samd, si pregatim si acum alte cateva prime activitati pe internetul romanesc.


Anca Zaharia: Care sunt temerile clientului/agentiei in implementarea unei astfel de campanii si alegerea unui asemenea mediu de promovare?

Ionut Oprea: Cred ca teama de pierdere a controlului, si teama de feedback negativ, irelevant, care sunt partial justificate.

Anca Zaharia: Care sunt avantajele imediate si pe termen lung ale acestui tip de comunicare?
Ionut Oprea: Pe termen lung acest tip de comunicare va face diferenta intre brandurile deschise, sociale, prietenoase, si cele care par inchise intr-un glob de sticla si care vor avea mereu dificultati in relatia cu utilizatorii.


Anca Zaharia: Care ar trebui sa fie caracteristicile definitorii ale unei astfel de campanii pentru a avea un succes cat mai mare?
Ionut Oprea: Trebuie sa ia in calcul caracteristicile utilizatorilor, ale platformei, si sa construiasca o experienta placuta pentru acestia in conditiile oferite de platforma de social media folosita.

Anca Zaharia: Credeti ca in viitor companiile din Romania vor apela la aceasta metoda de promovare, in conditiile in care in afara campaniile in social media devin din ce in ce mai dezvoltate?
Ionut Oprea: Da, cred ca advertiserii se vor concentra in zona de social media pe dezvoltarea de conversatii autentice despre branduri si nu doar pe expunerea unui mesaj.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Mindshare

Mindshare are a global, multi-award winning, media agency network of 9300 people across 86 countries united by the desire to create new media experiences. What we do Modern marketing requires more than just media... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related