Noua Bergenbier comunica unisex, pentru prieteni

un interviu cu Eduardo Luz, Director General, InBev Romania

Bergenbier, cunoscuta ca 'berea fotbalului romanesc’, initiatoare a 'Zilei Barbatului’ - evenimentul cu cea mai mare cantitate de masculinitate in piata berii romanesti - devine 'berea prieteniei’, aducandu-si aminte ca 'prietenii stiu de ce’ si o vor cumpara in aceleasi cantitati in continuare. Ce se va intampla cu noua Bergenbier, de ce l-a ales pe Cristi Chivu ca ambasador, daca Ziua Barbatului se va transforma sau nu intr-o zi a prieteniei intre sexe, vom afla de la Eduardo Luz, Director General al InBev Romania.

Ruxandra Gubernat: Cat a costat relansarea si ce asteptari aveti de la ea?
Eduardo Luz: Acest proiect a implicat importante eforturi umane si munca de echipa, iar timp de aproape un an, intreaga echipa Bergenbier a investit timp si pasiune in acest proiect. Pe langa suma investita, care nu e de neglijat tinand cont de faptul ca am schimbat toate ambalajele (sticla, doza, PET), am introdus doua noi tipuri de ambalaj (sticla 0.33 L si multipack de 12 doze de 0,5L), Bergenbier fiind unica marca din segmentul mainstream care dispune de aceste ambalaje), am introdus folia de aluminiu protectoare care imbraca partea superioara a sticlei de 0,5 L, oferind astfel o protectie suplimentara produsului, am dezvoltat o noua identitate vizuala si o noua platforma de comunicare. Proiectul Bergenbier a fost initiat urmand nevoile si cerintele din ce in ce mai exigente ale consumatorului din Romania, care este in permanenta in centrul actiunilor noastre. Pe langa echipa Bergenbier care a fost implicata in proiect, peste 2.300 de consumatori au participat la cercetari conduse de-a lungul acestei perioade, iar agentii locale si internationale au fost implicate in campania de comunicare si noua identitate Bergenbier.

Ruxandra Gubernat: Ce se va intampla cu ‘berea fotbalului romanesc’, imagine la care ati lucrat in ultimii zece ani ?
Eduardo Luz: Bergenbier este cel mai infocat suporter al fotbalului de peste 10 ani si va ramane in continuarea “berea fotbalului romanesc”. In 2009 Bergenbier va ramane aprope de suporterii fotbalului, avandu-l aproape si pe capitanul echipei nationale Cristi Chivu, care este si ambasadorul Bergenbier.

Ruxandra Gubernat: Ce vreti sa spuneti acum, cu noul Bergenbier ?
Eduardo Luz: Bergenbier aduce o calitate fara compromisuri si pastreaza valorile consumatorului modern si in tema cu tendintele, dar puternic conectat la o valoare stabila: prietenia adevarata. Bergenbier este un brand aproape de consumatori si isi concetreaza fiecare actiune spre acesta, pentru a raspunde cat mai bine cerintelor exigente si in continua schimbare.

Ruxandra Gubernat: Cat la suta din vanzarile InBev Romania sunt reprezentate de Bergenbier ?
Eduardo Luz: Bergenbier apartine segmentului mainstream, cea mai dezvoltata categorie din Romania: aproximativ 40% din berea vanduta in Romania apartine acestei categorii. Bergenbier este in TOP 3 beri pe piata locala si pe brandul numarul 1 din mintea consumatorului. Cel putin 1 din 10 beri consumate in Romania este Bergenbier.

Ruxandra Gubernat: Anul trecut ati pierdut 1,2% din piata. Ce actiuni de marketing urmeaza sa faceti in 2009, in afara de aceasta relansare Bergenbier, pentru a recupera procentul pierdut?
Eduardo Luz: Consumatorii au fost cei care ne-au indicat faptul ca era timpul pentru a face o schimbare: ne dezvoltam in aceeasi directie cu preferintele consumatorilor nostri. Ne dorim sa ramanem relevanti si conectati cu consumatorii nostri prin satisfacerea preferintelor lor in continua schimbare.


Ruxandra Gubernat: De ce ati decis acest moment pentru relansarea Bergenbier? Ce legatura are aceasta relansare cu pierderea sponsorizarii echipei nationale de fotbal?
Eduardo Luz: Bergenbier este o bere din segmental mainstream in topul preferintelor consumatorilor din Romania si este atent la cerintele din ce in ce mai exigente ale consumatorilor. Observand cu atentie preferintele si nevoile consumatorului, am demarat acest proces radical de schimbare acum mai bine de 10 luni: am vrut nu doar sa atingem acele asteptari, dar si sa oferim consumatorilor un produs care sa le depaseasca asteptarile. Parteneriatul dintre Bergenbier si echipa nationala de fotbal a fost mai mult decat un simplu contract. Bergenbier va continua sa ramana un suporter puternic al fotbalului si a momentelor frumoase din fiecare zi in compania prietenilor adevarati.

Ruxandra Gubernat: Il folositi pe Cristi Chivu, ca imagine a Bergenbier. Credeti ca fotbalul ramane pilonul emotional al comunicarii in industria berii?
Eduardo Luz: Fotbalul ramane un pilon foarte important al comunicarii Bergenbier, care este in continuare cel mai infocat suporter al sportului rege. Prin fotbal si o bere de calitate suporterii Romani traiesc impreuna momente intense de emotie zi de zi. Asa cum se stie, si dupa 14 ani de prezenta pe piata berii din Romania Bergenbier reuneste suporterii si prietenii adevarati. Unul dintre motivele pentru care l-am ales pe Cristi Chivu ca si ambasador al brandului Bergenbier este faptul ca el se identifica in valorile brandului si ale consumatorului: prietenia, calitatea fara compromis, modernitate, tinerete. Seriozitatea, talentul, dedicarea si determinarea de a face numai lucruri de calitate l-au recomandat sa devina Ambasadorul Bergenbier. Bergenbier este Berea prieteniei si a fotbalului, asadar decizia de a-l alege pe Cristi a fost una naturala.

Ruxandra Gubernat: Cum veti aborda acest parteneriat cu Cristi Chivu ? Va fi prezent doar in comunicarea pe fotbal sau va fi o prezenta permanenta in toata campania de comunicare ?
Eduardo Luz: Cristi Chivu este ambasadorul Bergenbier si va fi prezent in toate momentele importante ale brandului, atat in comunicarea ce tine de zona fotbalului cat si in campaniile de imagine.

Ruxandra Gubernat: Cum credeti ca vor reactiona consumatorii la noua imagine Bergenbier?
Eduardo Luz: Este prematur sa vorbim de reactiile consumatorilor in acest moment. Pot doar sa va asigur ca acest proiect s-a facut avand ca focus dorintele consumatorilor, pe care s-au pliat toate aceste schimbari. Ceea ce vedeti astazi este rezultatul unei lungi perioade de munca, incluzand o cercetare elaborata: peste 2.300 de consumatori au fost chestionati si am ales acea versiune care a scorat cel mai bine in randul lor. Acestia erau interesati de o valoare mai buna la acelasi pret. Am ascultat, am schimbat, ne dorim sa le depasim asteptarile.

Ruxandra Gubernat: O sa renuntati la Ziua Barbatului, odata cu noua comunicare?
Eduardo Luz: Ziua Barbatului a functionat foarte bine pentru noi in trecut. Noul Bergenbier vorbeste despre prietenie adevarata, care nu face distinctie intre femei si barbati. Vedem prietenia adevarata ca pe un termen mai flexibil, unisex. Am putea decide sa continuam cu Ziua Barbatului, dar trebuie sa se muleze pe noul ADN al brandului.

Ruxandra Gubernat: De ce ati ales culoarea rosie ca predominanta in ambalajul noii sticle Bergenbier?
Eduardo Luz: De-a lungul proiectului de relansare a Bergenbier, au fost testate mai multe variante de culori. Consumatorul a ales-o pe cea pe care o vedem astazi pe noul Bergenbier.

Ruxandra Gubernat: Ce legatura credeti ca exista intre liderii vanzarilor din piata berii si sponsorizarea echipei nationale?
Eduardo Luz: Timp de 10 ani, Bergenbier a fost partenerul oficial al Echipei Nationale de Fotbal a Romaniei (pana in Decembrie 2008). Bergenbier continua sa sprijine echipa nationala si fotbalul in general, ca prieten al celor care se bucura de acest sport, dar acum a trecut de partea suporterilor. Aceasta este noua noastra platforma de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related