un interviu cu Tudor Ghiurca, Brand Manager, Timisoreana
Poate ca este de inteles atata timp cat abia a facut 24 de ani si este Brand Manager la Timisoreana de jumatate de an. Da, este vorba despre Tudor Ghiurca, cel care are dificila misiune de a duce mai departe toate performantele reusite de Mihai Barsan. Cum face fata cerintelor de pe piata berii din Romania, dar si ce planuri de viitor are cu Timisoreana ne va spune in interviul de mai jos.
Catalina Onu: Povesteste-ne cum a evoluat cariera ta. De la primul job pana la momentul si contextul in care ai ajuns sa muncesti la Ursus.
Tudor Ghiurca: Privita dintr-un anumit unghi, as putea spune ca evolutia mea profesionala a fost un pic atipica, deoarece nu am aplicat niciodata la modul formal pentru un job. Inca de la inceputul celui de-al doilea an de facultate am avut parte de job-uri care mi-au dat posibilitatea sa ma dezvolt, sa confirm si sa performez in pozitia respectiva. Lucrul bine facut m-a ajutat sa fiu recomandat mai departe. Intotdeauna a existat o persoana care, evaluandu-ma, ma vedea “potrivit” pentru o alta pozitie, intr-o alta companie. Atunci incepea o noua etapa. Am inceput prin a face turism de afaceri, unde eram event manager. Lucram intr-o firma mica insa unde am invatat lucruri esentiale: de la conduita de business fata de clientii externi pana la satisfactiile muncii in echipa. Apoi am interactionat prima data cu Ursus Breweries, gestionand, prin intermediul unei agentii BTL, un proiect de comunicare al brandului Ursus dedicat studentilor. Rolul meu era sa aduc brandul Ursus in mod firesc in viata de campus, sa ofer studentilor un brand experience memorabil (asa s-a nascut cel mai mare campionat de biliard organizat vreodata in Romania), dar sa si sustin prin resursele necesare evenimentele dedicate vietii studentesti, precum conferinte nationale, simpozioane, scoli de vara. Am apreciat modul responsabil in care Ursus Breweries si-a aratat suportul pentru acest tip de evenimente. Ulterior am ajuns in vanzari la Ursus, iar in urma cu doi ani jumatate intram in echipa de marketing, Junior Brand Manager Timisoreana. De jumatate de an sunt Brand Manager, pe acelasi brand.
Catalina Onu: Cat de mult te-au ajutat cunostintele acumulate in timpul facultatii de-a lungul carierei?
Tudor Ghiurca: Suficient. Facultatea ajuta intr-o masura considerabila sa-ti definesti un stil, un mod de gandire, de operare. Patru ani in care interactionezi cu diferite tipuri de minti mai mult sau mai putin sclipitoare iti dau posibilitatea sa te definesti in raport cu ei si sa te modelezi pas cu pas. In cazul meu, predispozitia mea spre creatie a fost hranita si crescuta in facultatea de comunicare. Intotdeauna m-am simtit confortabil cand am fost incurajat si lasat sa gandesc liber.
Catalina Onu: Care sunt oamenii care te-au ajutat si te-au sprijinit in cariera?
Tudor Ghiurca: Sunt recunoscator fata de doua grupuri : echipa de marketeri profesionisti de la Ursus Breweries, alaturi de care am reusit sa construim un brand lider de piata intr-un timp foarte scurt si persoanele din viata privata care au inteles ca timpul este o resursa pretioasa, folosita de cele mai mult ori in detrimentul vietii personale.
Catalina Onu: Care crezi ca sunt calitatile care te-au ajutat sa reusesti pe plan profesional?
Tudor Ghiurca: Faptul ca am performat pe fiecare nivel si-am facut lucrurile cu multa pasiune. Ma defineste ambitia si perseverenta, atasamentul fata de ceea ce fac. Pentru ca varsta mea face, in ochii unor persoane, nota discordanta cu pozitia, a trebuit sa balansez corect acest “handicap” si sa fiu nevoit sa dovedesc constant. Din fericire acesta este pentru mine modul firesc de comportament si ma simt confortabil sa raspund mereu provocarilor.
Catalina Onu: Care crezi ca sunt calitatile pe care trebuie sa le aiba un lider al zilelor noastre?
Tudor Ghiurca: Adevaratii lideri nu sunt cei care au o investitura formala. Sunt oamenii care cresc si motiveaza echipe, care coordoneaza si folosesc inteligent resursele, care stiu sa delege, dar sa-si si asume responsabilitati in fata echipei. Si mai mult, stiu sa isi argumenteze propriile idei pentru a convinge. Din punctul meu de vedere exista o diferenta intre liderii surogat si cei veritabili: cei veritabili se vor preocupa intotdeaua de binele echipei, iar coaching-ul va fi o practica comuna. Un lider va reusi sa treaca la urmatorul nivel in ierarhia organizationala cand omul de sub el va fi apt sa-i ia locul.
Catalina Onu: Cat de mult contribuie la increderea in sine faptul ca lucrezi pentru un brand puternic precum Timisoreana?
Tudor Ghiurca: Faptul ca sunt parte din echipa care coordoneaza cel mai mare si mai puternic brand din categoria berii ma incanta, cand ma uit retrospectiv la munca din ultimii trei ani. Este o mare responsabilitate sa coordonezi un brand care este lider de piata si sunt mandru de acest lucru. Este cea mai mare recompensa sa vezi consumatorii alegandu-ti marca si regasindu-se in propunerea pe care Timisoreana le-o face. Pe de alta parte trebuie sa ne asumam si efortul sustinut necesar pentru a ne mentine in continuare la acest nivel.
Catalina Onu: Care sunt actiunile intreprinse pentru brandul Timisoreana care ti-au adus cele mai mari satisfactii?
Tudor Ghiurca: Cred ca aprecierea de care dau dovada consumatorii fata de Timisoreana este satisfactia suprema, a noastra, ca echipa. Fiecare proiect, odata dus la final cu succes, poate fi o posibila sursa de multumire. Daca ar fi sa vorbim de un proiect suflet, probabil rebrandingul competitiei Cupa Romaniei are o insemnatate deosebita pentru mine. In doar trei ani de zile, Cupa Romaniei Timisoreana a iesit din conul de umbra in care intrase, devenind o competitie a sanselor egale, o competitie a fotbalului frumos, in care valorile autentice, cum ar fi fair-play-ul, se regasesc firesc. O competitie curata, pe care Timisoreana o creste an de an, redandu-i gloria de altadata. Timisoreana a investit multe resurse in Cupa Romaniei, iar abordarea integrata 360 cred ca a fost cheia succesului.
Catalina Onu: Ce-ti place cel mai mult la job-ul pe care il ai? Ce te motiveaza sa mergi in fiecare zi la job?
Tudor Ghiurca: Provocarea de a face din Timisoreana un veritabil lovemark, dincolo de performanta volumetrica.
Catalina Onu: In afara de Timisoreana pentru ce brand din portofoliul Ursus ti-ar placea sa lucrezi?
Tudor Ghiurca: Am crescut impreuna cu Timisoreana si iubesc aceasta marca. Toate marcile din portofoliul Ursus Breweries au personalitati de lider asa ca, daca va fi un moment cand in dezvoltarea mea voi lucra pentru alta marca voi fi la fel de mandru si voi lucra cu aceeasi pasiune.
Catalina Onu: Ce planuri ai cu Timisoreana pentru acest an?
Tudor Ghiurca: Sa demonstram ca o marca cu un ADN atat de puternic precum Timisoreana se va intari si va creste intr-un context mai dificil decat cel de pana acum.
Catalina Onu: Cum ai caracteriza lupta pentru lidership pe piata berii din Romania?
Tudor Ghiurca: O provocare continua intr-un mediu dinamic. Anul trecut performatele inregistrate de Ursus Breweries s-au situat peste nivelul de crestere al pietei ceea ce demonstreaza forta brandurilor noastre. Industria berii a crescut destul de mult in ultimii ani, dar in urmatoarea perioada nu se vor mai inregistra cresteri la fel de puternice ca in anii precedenti. Brandurile de incredere, precum Timisoreana, Ursus isi definesc din ce in ce mai clar teritoriile in mintea consumatorului in timp ce brandurile slabe, care nu au reusit inca sa se diferentieze in categorie si nu au niciun beneficiu rational sau emotional relevant pentru consumator, incep sa piarda teren. Pe de alta parte consumatorii joaca un rol din ce in ce mai important. Ei au devenit cunoscatori specializati si denota o atentie mai mare la alegerile pe care le fac in fata raftului. Asadar consumatorii nostri devin la un moment dat consultantii nostrii si doar daca dam dovada de o intelegere superioara a nevoilor sale vom putea sa-i oferim ocazia sa faca cea mai buna alegere.
Catalina Onu: Ce comprimisuri nu ai face niciodata pe plan profesional?
Tudor Ghiurca: Nu as renunta niciodata la intuitie, chiar intr-o stiinta mai degraba matematica, precum marketingul.