un interviu cu Rafael Treguer, Director de Marketing, Dacia-Renault Romania
Directorul de marketing al Dacia-Renault Romania a fost premiat, in cadrul celei de-a doua editii a IAA Excellence Awards, pentru contributia la prosperitatea brandului Dacia in strainatate. Dupa anul 2008, incarcat de noutati, Rafael Treguer nu considera oportuna derularea de schimbari importante la nivelul strategiei de promovare si a bugetului de marketing. Actuala criza economica este vazuta de catre Treguer ca o oportunitate de a atrage clienti noi printr-un bun raport pret/calitate.
Anca Zaharia: Va asteptati sa primiti premiul IAA? Ce inseamna pentru dumneavoastra acest premiu?
Rafael Treguer: Acest premiu aduce o satisfactie deosebita intregii echipe Dacia si BBDO care a lucrat pentru lansarea Sandero, vehicul care se bucura de mare succes in Romania - lider pe segmentul sau in Europa.
Anca Zaharia: Ce actiuni de marketing credeti ca au intarit brandul Dacia anul trecut?
Rafael Treguer: Am lansat noi produse pentru dezvoltarea marcii Dacia, astfel incat dispunem in prezent de cea mai tanara gama auto din Europa, fara a avea intentia de a ne opri aici. Mai mult, am vizat si evolutia platformei de comunicare, adresandu-ne cu precadere tinerilor si femeilor. Am oferit in permanenta motive de incredere si mandrie in marca noastra.
Anca Zaharia: Credeti ca aveti un avantaj in fata concurentei, in aceasta perioada de criza, datorita faptului ca reprezentati un brand local?
Rafael Treguer: Fata de concurenta, as enumera ca avantaje principale cel mai competitiv raport pret/spatiu interior de pe piata, oferte aditionale programului REMAT foarte atractive, conditii optime de finantare si o calitate ireprosabila, dovedita de garantia 3 ani pentru toti clientii si rezultatele publicate recent de ADAC din Germania.
Anca Zaharia: Ce schimbari veti face anul acesta la nivelul strategiei de promovare? Care sunt obiectivele pe 2009?
Rafael Treguer: In 2009 vom investi in noile produse lansate pe parcursul anului anterior, cu ambitia de a ne adapta conditiilor de criza si de a aduce mereu clientilor nostri cele mai satisfacatoare raspunsuri in materie de produse/pret/finantare.
Anca Zaharia: Ce se intampla acum, in contextul crizei economice, la nivel de marketing? Cat a fost bugetul de marketing al Dacia in 2008? Cum va evolua in 2009?
Rafael Treguer: Criza ne afecteaza pe toti, dar vom utiliza resursele financiare in functie de context si prioritati. Am avut un buget consistent in acest an, nu consideram necesara marirea lui in 2009. Pastrarea acestui nivel nu are o legatura foarte mare cu actuala criza economica. Suma alocata marketingului a fost mare in acest an, cand am lansat o serie de modele noi, asa ca ea nu trebuie marita.
Anca Zaharia: Vanzarile Dacia au avut o crestere exploziva pe piata din Germania. Cum v-ati promovat in afara tarii?
Rafael Treguer: Dacia s-a bucurat de o crestere impresionanta in Germania, unde clientii au inteles ca raportul excelent pret/prestatie/calitate face din Dacia alegerea potrivita. Logan MCV este deja pe cale sa devina o prezenta clasica pe drumurile nemtesti, Sandero urmandu-l indeaproape.