"Nu am incercat niciodata sa separ jobul de viata personala"

un interviu cu Narcisa Camarasoiu, Director de Marketing, Coty Romania

Inginer de profesie, Narcisa Camarasoiu are o vasta experienta in marketing, domeniu care o pasioneaza si acum, dupa sapte ani de cand il practica. La Coty Romania ocupa functia de director de marketing, munca cu care isi umple majoritatea timpului. Despre ce inseamna munca ei, dar si despre pasiunile din afara jobului, puteti afla mai multe din interviul care urmeaza.

Anca Zaharia: Ce ne puteti spune despre activitatea in domeniul marketingului? Ce v-a atras la acest domeniu?
Narcisa Camarasoiu: Imi place ca in marketing, spre deosebire de alte domenii, nu exista plafonare. Tot timpul apar lucruri noi, trebuie sa gasesti solutii sa-ti multumesti consumatorii si sa-i faci sa-ti aleaga brandul.

Anca Zaharia: Cum ati ajuns in functia de director de marketing? Care au fost pasii in cariera?
Narcisa Camarasoiu: Am inceput sa muncesc part time in timpul scolii, ca merchandiser la Wrigley. Munca serioasa am inceput-o, dupa terminarea facultatii, in 1995, ca si Market Developer pe zona centrala a orasului Cluj Napoca, la Coca Cola Bihor.Din 1996 pana in 2005, am lucrat pentru Unilever unde am inceput in departamentul de vanzari, ca si National Account Executive pe Transilvania, fiind responsabila de 9 judete si 5 distribuitori. Am fost deschizator de drumuri pentru departamentul de KA a Unilever si din ’97 pana in ’99, am ocupat pozitia de Key Account Manager pentru Metro, singurul Key Account International la acea vreme si cateva lanturi locale de magazine. Din vanzari am trecut in Trade Marketing, pe produse de ingrijire a casei. Aici pot sa spun ca am avut prima interactiune cu brandurile si complexitatea lor. Din 2001 pana in 2005 m-am alaturat Departamentului Marketing si am lucrat ca si Brand Manager pe unele din cele mai frumoase branduri Unilever, Dero si mai apoi pe Dove. Pe Dero am invat Marketing adevarat, cu studii la consumator foarte complexe, cu imbunatatiri de formula si ambalaj, cu comunicare locala pe insighturi romanesti, adresate direct gospodinelor noastre. Dove mi-a dat sansa sa vad ce inseamna un brand cu adevarat mare, global, cunoscut si dorit de toate consumatoarele. Orice om de marketing viseaza sa lucreze intr-o zi pe branduri mari, globale, conoscute de consumatorii din intreaga lume. Dupa 9 ani de Unilever, am acceptat o noua provocare, asa ca timp de 3 ani am fost Grup Brand Manager pe 80% din volumul Heineken Romania, fiind responsabila de cele mai mari branduri ale Companiei, Golden Brau si Bucegi, dar si de brandurile regionale Harghita, Hategana si Gambrinus. In cei 3 ani de Heineken am repozitionat cele 2 branduri focus -Golden Brau si Bucegi, am realizat in jur de 30 reclame, atat de imagine cat si promotionale, am castigat 2 premii Effie in acelasi an, 2006 si am reusit sa restabilesc un trend ascendent pentru brandurile mentionate.

Anca Zaharia: Ce experienta de studii v-a ajutat cel mai mult in ceea ce faceti acum?
Narcisa Camarasoiu: Scoala de Marketing din Unilever a contat foarte mult in dezvoltarea mea profesionala dar si experienta acumulata in Vanzari si Trade Marketing m-au ajutat deopotriva.

Anca Zaharia: Aveti modele de oameni pe care le-ati urmat?
Narcisa Camarasoiu: Mi se pare mult sa spun ca am modele, au fost multi oameni de la care am invatat si pe care i-am apreciat si ii apreciez. Am incercat intotdeauna sa fac ceea ce am crezut eu ca este bine si imi poate aduce rezultate.

Anca Zaharia: Care este consumatorul ideal pentru dumneavoastra?
Narcisa Camarasoiu: Exista consumatorul ideal? Nu cred. Eu cred ca exista capacitatea noastra de a ne adapta si de a veni in intampinarea consumatorului cu branduri care sa-l atraga si sa-i satisfaca nevoile.

Anca Zaharia: Care este cea mai satisfacatoare experienta profesionala si ce considerati a fi un esec?
Narcisa Camarasoiu: Din fericire, esecuri nu am avut, pana acum. Am avut mari satisfactii lucrand pe branduri locale – am dezvoltat mai mult de 30 campanii de comunicare, 2 premii Silver Effie si rezultate foarte bune de vanzari.

Anca Zaharia: Daca nu ati lucra pentru Coty, care ar fi brandul pentru care v-ar placea sa lucrati?
Narcisa Camarasoiu: Sunt multumita sa lucrez pentru Coty, una din cele mai mari companii de parfumuri din lume, catre are in portofoliu, foarte multe branduri cu notorietate, cum sunt Celine Dion, Kylie Minogue, Beckham, Pierre Cardin, Adidas, Rimmel, Astor, Miss Sporty.

Anca Zaharia: Cum va organizati timpul? Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?
Narcisa Camarasoiu: In medie, lucrez noua-zece ore pe zi, dar nu am un program fix. Ajung la birou la ora noua si stau cat este cazul.

Anca Zaharia: Cat de mult interactionati cu celelalte departamente din companie in activitatea obisnuita?
Narcisa Camarasoiu: Departamentul de marketing interactioneaza cu toate departamentele din cadrul firmei. Suntem in stransa legatura cu departamentele de Trade Marketing si vanzari, dar interactionam aproape zilnic si cu Financiarul, Logistica sau Resursele Umane.

Anca Zaharia: Exista pericolul de a va standardiza programul si de a intra in monotonie in pozitia curenta din companie, ca activitate profesionala?
Narcisa Camarasoiu: Nu exista acest pericol deoarece fiecare zi aduce noi provocari.

Anca Zaharia: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de afaceri?
Narcisa Camarasoiu: Tot timpul ai ceva de invatat si de citit. Nu cred ca poti sa te dezvolti si sa faci performanta in munca de zi cu zi, daca nu esti la curent cu noutatile. Imi plac seminariile de specialitate si particip ori de cate ori am ocazia.

Anca Zaharia: In afaceri, credeti ca in orice pozitie o persoana trebuie sa stapaneasca tehnici de PR si marketing?
Narcisa Camarasoiu: Tot ce ne inconjoara este marketing, asa ca nu cred ca poti sa conduci afaceri de succes fara marketing si PR.

Anca Zaharia: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?
Narcisa Camarasoiu: Este foarte importanta echipa cu care lucrezi. Am incercat intotdeauna sa atrag si sa motivez oamenii destepti si buni profesional. Fara o echipa buna, nu poti sa fi un manager de succes.

Anca Zaharia: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?
Narcisa Camarasoiu: Nu am incercat niciodata sa separ jobul de viata personala, pur si simplu pentru ca nu cred ca este posibil. Cred ca am reusit sa tin cele 2 dimensiuni destul de bine in echilibru, dovada fiind casnicia mea de peste 10 ani, care nu m-a impiedicat sa am si o cariera de succes.

Anca Zaharia: Cum interactionati cu mass-media - ce publicatii cititi, cat de mult va informati de pe internet si cat de la TV si radio?
Narcisa Camarasoiu: Citesc zilnic Financiarul, imi cumpar aproape mereu Business Magazin si urmaresc stirile de la Realitatea TV.

Anca Zaharia: Ce luati cu dumneavoastra in concediu?
Narcisa Camarasoiu: De obicei iau carti cu mine. Nu-mi car niciodata laptop-ul! Concediul incerc sa-l pastrez pentru mine si pentru linistea mea.

Anca Zaharia: Ce hobby-uri aveti?
Narcisa Camarasoiu: Imi place sa inot, asta si pentru ca eu am fost sportiva de performanta. Iarna, schiez de cate ori am ocazia si imi place foarte mult sa calatoresc in locuri noi.

Anca Zaharia: Care a fost cea mai frumoasa vacanta din ultima vreme ?
Narcisa Camarasoiu: Intotdeauna, cea mai frumoasa vacanta este ultima in care ai fost, asa ca imi amintesc cu drag de vacanta la schi din Austria.

Anca Zaharia: Ce locuri v-ar placea sa vizitati?
Narcisa Camarasoiu: Mi-ar placea sa vizitez Africa, care mi se pare fascinanta.

Anca Zaharia: Ce carti cititi in afara de cele de afaceri ? Care e scriitorul dumneavoastra preferat ?
Narcisa Camarasoiu: Citesc cam orice, nu am un scriitor preferat. Acum, de exemplu, citesc “Mananca, roaga-te, iubeste”, de Elisabeth Gilbert si inainte de asta am recitit “Marile sperante” de Charles Dickens. O autoare care m-a atras prin felul in care scrie este Margret Atwood si ultima carte a ei cu care m-am delectate a fost “Ochi de pisica”.

Anca Zaharia: Ce filme va plac?
Narcisa Camarasoiu: Ultima oara am fost la cinema cu cel mic. Am vazut un film de desene animate, “Bolt”. Pentru super-cainele Bolt, fiecare zi este plina de aventura, pericole si intrigi. Inarmat numai cu convingerea ca toate faptele sale nemaipomenite sunt in acelasi timp si reale si, insotit de doi companioni (o pisica de casa si un hamster), Bolt descopera ca nu are nevoie de super-puteri pentru a fi erou.

Anca Zaharia: Ce tip de mancare va place?
Narcisa Camarasoiu: Imi place mancarea italiana dar si cea romaneasca/ardeleneasca.

Anca Zaharia: Va considerati o persoana preocupata de glamour, lux ?
Narcisa Camarasoiu: Nu sunt obsedata de lux, dar, ca oricarei femei, imi plac hainele in trend, parfumurile de calitate, bijuteriile, pantofii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related