Team Romania

Team Romania

Un editorial de Lorand Balint, Head of Brand Communication, Leo Burnett

Ce ar fi daca in loc sa comunicam marca Romania, am construi marca “echipa Romaniei de gimnastica feminina”? Daca am reusi sa construim pe acest punct tare al tarii noastre si sa facem in asa fel incat toate valorile asociate gimnasticii sa fie asociate Romaniei? Vorbim despre eleganta, creativitate, putere, respect, pasiune si determinare – lucruri care nu ar putea decat sa ajute pozitiei Romaniei in lume.

Cand vorbesti despre marca Romania, te izbesti de doua probleme fundamentale: 1. produsul Romania a carui experimentare ar contrazice instantaneu aproape orice s-ar zice despre el & 2. competitia acerba pentru atentia oamenilor si dorinta redusa a acestora de a invata lucruri despre tari straine (faptul ca doar 4% dinte romani pot numi tarile care au iesire la Marea Neagra zice totul; nu vad de ce strainii ar fi altfel).

Totusi cred ca Romania are un punct extrem de tare si care ar putea fi punctul de pornire pentru definirea marcii Romania: gimnastica feminina si rezultatele exceptionale reusite an de an de fetele noastre. Indiferent de cat de slabi am fost, nu ne-am intors fara o caruta de medalii de la fiecare competitie. Multi oameni stiu aceste lucruri, dar de ce nu am face in asa fel incat sa stie o lume intreaga? Si o lume intreaga sa priveasca Romania ca o tara deosebita?

Ceea ce am avea de facut ar fi sa construim marca ECHIPA ROMANIEI DE GIMNASTICA. Sa definim foarte clar valorile pe care le vrem (si putem) sa le asociem cu aceasta marca, sa gasim un nume care sa capteze si sa transmita aceste valori, sa dezvoltam un plan de marketing pentru sprijinirea acestei marci.

Misiunea marcii ar putea fi sa inspire romanii si pe oamenii din intreaga lume, sa le castige respectul si admiratia. Nu va fi despre a castiga, ci despre a fi admirat, respectat. Cateodata o sa castigam, alta data o sa pierdem. Este parte din viata. Modul in care pierdem/castigam va defini marca.


Normal, obiectivul echipei de gimnastica va fi neschimbat: sa dea ceea ce este mai bun in ele si sa castige competitia.

Printre beneficiile unei astfel de abordari:
- se contruieste pe ceva real, existent si intr-o oarecare masura asociat deja Romaniei;
- avem focus pe un singur lucru – diferentiator vs celelalte +190 tari din lume;
- comunicam marca in momente in care oamenii sunt foarte atenti si deschisi la mesaje;
- obtinem multa expunere media gratis: la toate competitiile de gimnastica se va vorbi in presa despre echipa plus ca vom exploata vizual evenimentul;
- vom avea nenumarate oportunitati de PR;
- avem traditie, antrenori si o colectie impresionanta de foste campioane olimpice/mondiale/europene care ar putea fi folosite;
- chiar daca sunt necesare investitii semnificative, gimnastica nu este un sport scump.

O multime de acte de comunicare pot fi dezvoltate. Cateva la prima mana:
1. muzeul gimnasticii mondiale cu o sectiune speciala dedicata fetelor noastre;
2. programe demonstrative in tara si in toate lumea cu foste campioane;
3. gazduirea de campionate mondiale la Bucuresti;
4. carti despre performantele noastre;
5. promovarea gimnasticii in gradinite si scoli;
6. colectie de haine super cool realizata si comercializata cu Puma, Nike sau Adidas (sau o marca mai creativa gen Desigual?);
7. Film despre viata Nadiei facut impreuna cu Holywood;
8. flota Tarom decorata cu imaginea echipei Romaniei;

Ziceam mai devreme ca nu este vorba de a castiga neaparat. Totusi, nu ne-am permite nici sa pierdem tot timpul. Asta ar implica transformarea gimnasticii in prioritate nationala cu tot ceea ce presupune acest lucru: investitii in infrastructura, in antrenori, gimnasti etc. Asigurarea tuturor conditiilor necesare pentru succes.


Un model ar putea fi ALL BLACKS, ceea ce inseamna ei pentru Noua Zeelanda si modul in care este organizat rugby-ul in aceasta tara.

PS. Initial articolul trebuia sa fie despre oportunitatea de a folosi flota Tarom pentru a promova Romania. Avioane cu un super design care sa iasa in evidenta pe aeropoartele din lume. Cand m-am apucat sa-l scriu, m-am gandit ce brief as da unui creativ, ce i-as cere sa transmita prin layout. Si atunci mi-a cazut privirea pe unul dintre cele trei tricouri Puma pe care le am cu Samoa Rugby Team. Si mi-am dat seama ca am un respect deosebit pentru Samoa si pentru oamenii ei.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Campanii

Oameni

Sectiune


Comentarii

Iulian Acatrinei
acum 15 ani
super tare ideea..

Insa nu la fel ca ideea aia cu Romania,tara tuturor posibilitatilo0r pt infractori



Branded


Related