un editorial de Ruxandra Gubernat, Redactor-Sef, Smark
Probabil ca multi dintre voi va intrebati de ce am decis sa lansam un nou produs media cand presa e la pamant, cand toata lumea reduce bugetele de promovare si cand timpul de lectura e timp de pierdut.
De ce am incepe sa facem noi treaba, cand altii sunt pe punctul de a se inchide?
Primul meu raspuns ar fi ca, atunci cand lansezi un nou produs editorial, nu ar trebui sa te gandesti neaparat la venituri sau la cat de profitabila e piata. Faci chestia asta, ca jurnalist, pentru ca simti ca e nevoie, desi e, poate, intr-o logica inversa a business-ului. Da, in functie de caz, economia si gandirea editoriala intra in conflict. Dar nu exista nicio lege care sa spuna ca profitul nu poate fi produsul unui serviciu public.
Cred ca produsele inteligente au locul lor pe piata, chiar si atunci cand timpul nu e favorabil, iar Smark asta isi propune sa fie. Vrem sa fim o platforma pentru “smart marketing”, un loc de reuniune a tuturor profesionistilor de marketing din Romania.
Al doilea raspuns, care e, poate, mai relevant pentru voi, este ca, prin Smark, incercam sa cream o comunitate. Noi, ca portal de marketing, avem nevoie de un feedback responsabil, asa cum cred ca si voi, ca publicul nostru tinta, aveti nevoie de un loc in care demersurile voastre sa fie auzite, criticate, ameliorate prin comunicare. Smark ar trebui sa fie liantul pentru toata industria de marcomm si ar trebui sa contribuie la o mai mare coeziune intre toate rotitele acestui mecanism.
Cred foarte tare in ideea ca un nou produs trebuie sa fie un balans intre auto-reflexivitate si privirea indreptata public. Si cred, de altfel, ca simtiti si voi necesitatea unui produs ‘quality press’, care sa raspunda nevoilor voastre de comunicare.
Platforma editoriala a Smark isi propune sa aduca un continut serios, bazat pe analize despre strategiile de marketing ale companiilor si interviuri cu oamenii relevanti din domeniu. Mai mult de atat, am incercat sa cream o echipa de editorialisti constanti, experti care sa analizeze intr-o maniera critica evolutia marketingului romanesc.
Smark nu este nici primul si nici ultimul portal care are ca subiect marketing-ul, in sensul larg al cuvantului, dar cred ca identitatea si personalitatea lui va fi castigata printr-o abordare corecta din punct de vedere jurnalistic, obiectiva si pertinenta pentru voi.
In mare parte, existenta Smark merge in paralel cu existenta business-urilor in care activati. Iar continutul pe care o sa il regasiti pe site va fi o buna reprezentare a informatiilor pe care ni le veti furniza. Avem, deci, o sansa ca lucrurile sa mearga daca vom reusi sa stabilim un bun contract de comunicare. Primul pas este facut. Suntem “on air”.
Comentarii