"Dupa 10 ani de experienta, functia aste e un progres normal"

un interviu cu Malgosia Chapman, Coordonator de Marketing & PR in zona Europei Centrale si de Est, Turner Broadcasting System

De cand s-a alaturat echipei Turner, in 2006, Malgosia supervizeaza operatiunile de marketing si PR ale canalelor de divertisment in Europa Centrala si de Est. La 34 de ani, ea coordoneaza activitatile de marketing pentru consumatori si parteneri comerciali, in toate teritoriile de care se ocupa – de la advertising si evenimente pana la promotii alaturi de parteneri. Si-a inceput cariera in industria divertismentului in Polonia, in cadrul departamentului de marketing al United Pan-Europe Communications, unde raspundea de dezvoltarea si implementarea programelor de comunicare derulate pe tot parcursul anului pentru abonati, cooperarea cu canalele si promovarea ofertei de programe a UPC. Inainte de a intra in echipa Turner Broadcasting, Malgosia a lucrat la Sydney, in Australia, pentru un canal monden, unde se ocupa de cresterea popularitatii brand-ului in randul abonatilor si operatorilor de cablu. De asemenea, a realizat campanii de marketing pentru o platforma pay-TV prin satelit, care oferea o combinatie de programe in limba engleza si alte limbi, tot in Sydney.

Sorina Iordan: Vorbiti-ne despre activitatea dumneavoastra si despre cele mai importante proiecte pe care le coordonati.

Malgosia Chapman: Raspund de conceperea si implementarea strategiilor de marketing & PR pentru Cartoon Network, Boomerang si TCM, in intreaga Europa Centrala si de Est. In momentul acesta, continuam sa promovam cele mai puternice programe ale noastre, care in mare parte sunt productii originale Cartoon Network precum “Ben 10”, “Secret Saturdays” sau “Chowder”. Avem insa si in acest an cateva achizitii foarte puternice, a caror lansare o vom sustine cu activitati de marketing. Printre cele mai importante programe de acest fel se numara “Star Wars: Clone Wars” si “Bakugan”. In general, strategia de marketing a Cartoon Network se concentreaza pe informarea publicului cu privire la programele noastre, determinand astfel cresterea cotelor de audienta ale canalului.

Sorina Iordan: Dar TCM ? Ce diferente exista intre strategiile pentru cele doua canale?

Malgosia Chapman: TCM este un brand ceva mai putin cunoscut decat Cartoon Network, deci mai avem inca de lucru la popularizarea lui. In acest scop, ne implicam in festivaluri de film in intreaga regiune, fie prin sponsorizari, fie prin participare directa - un exemplu ar fi “Brando”, un documentar de mare succes despre viata si cariera actorului. Promovam insa si programele TCM. Ne concentram asupra sezoanelor si programelor speciale, cum ar fi “Movies & Memories” sau “Batman Weekend” – ambele vor fi difuzate in 2009.

Sorina Iordan: Care este canalul dumneavoastra preferat, dintre cele pentru care lucrati la ora actuala?

Malgosia Chapman: E ca si cum ati intreba un parinte pe care dintre copiii sai il iubeste cel mai mult. Serios vorbind, am o pozitie extraordinara, in care ma pot bucura de o munca foarte diversa. Brand-urile pentru copii aduc mult umor in viata de fiecare zi. Uneori, stau deoparte si ascult ce se discuta in birou – si dati-mi voie sa va spun ca aud multe expresii la care nu v-ati astepta intr-un mediu profesional. “Nevastuica aia inca se descurca binisor” ar fi un exemplu bun – in perioada cand programul clasic “I am Weasel” a castigat primul loc pentru a doua luna consecutiv in Polonia. Cat despre TCM... cine nu iubeste filmele ?! De asemenea, e fantastic ca avem sansa de a lucra pentru competitia “TCM Classic Shorts”, pentru ca vedem cum prind viata idei noi, inainte de a ajunge in fata unui public mai larg.

Sorina Iordan: Cum gestioneaza Turner situatia, in aceasta perioada de criza financiara?Cum actionati dumneavoastra, ca director de marketing si PR?

Malgosia Chapman: Ca orice companie responsabila, si Turner incearca sa isi reduca cheltuielile in perioadele dificile, dar incercam sa pastram intact bugetul de marketing si, in schimb, cautam sa facem economii cand este vorba de calatorii sau alte cheltuieli logistice.

Sorina Iordan: Cat de mare este echipa pe care o conduceti?

Malgosia Chapman: In prezent, in echipa mea lucreaza trei persoane, care au sediul la Londra. De asemenea, avem agentii in Romania, Rusia, Polonia si Ungaria, care fac in egala masura parte din echipa noastra.

Sorina Iordan: Spuneti-ne cateva lucruri despre cum este sa devii director de marketing regional la aceasta varsta. Cum ati ajuns aici?

Malgosia Chapman: Consider ca este vorba de un progres normal. Lucrez in marketing si PR inca de la absolvire, deci de aproximativ zece ani.

Sorina Iordan:Care este proiectul cu care va mandriti cel mai mult?

Malgosia Chapman: Mi-a placut foarte mult proiectul cu caravana Ben 10 pe care l-am derulat anul trecut in cateva orase mari din Romania, Polonia si Ungaria. Mi-a facut mare placere sa vad copiii interactionand cu acest brand in viata reala si totodata sa discut cu parintii lor. De asemenea, rezultatele acestui program itinerant au fost impresionante: in mod clar, publicul a devenit mai bine informat pe aceasta tema si, pe de alta parte, au fost recompensati cei mai devotati fani.

Sorina Iordan: Care este diferenta dintre a lucra pentru o companie multinationala, fiind raspunzatoare pentru mai mult de o singura tara – si a lucra pentru un brand mic? Care dintre acestea va place mai mult?

Malgosia Chapman: Desigur, e mai interesant sa lucrezi pentru mai multe teritorii, pentru ca primesti informatii consistente si puncte de vedere diverse. Este extraordinar pentru un profesionist din domeniul marketing-ului sa aiba contact cu diferite piete de consum si sa poata face comparatii.

Sorina Iordan: Unde ati lucrat inainte de Turner si cum v-a ajutat aceasta experienta in postul dumneavoastra actual?

Malgosia Chapman: De la inceputul vietii mele profesionale am lucrat in industria pay TV. Am inceput la UPC Polonia, apoi m-am mutat in Australia cativa ani si am lucrat in ambele “tabere” – o platforma TV, dar si un canal. Dupa ce m-am intors in Marea Britanie, am lucrat un interval scurt pentru o agentie de marketing, dar am decis ca adevarata mea pasiune este televiziunea – si atunci m-am alaturat echipei Turner. Categoric, faptul ca am lucrat si cu operatori de cablu, si cu canale TV, ma ajuta sa imi fac treaba mai bine.

Sorina Iordan: Care a fost cea mai dificila decizie pe care a trebuit sa o luati, ca Director de Marketing pentru Europa Centrala si de Est?

Malgosia Chapman: N-as putea mentiona o anumita decizie aici, insa exista un trend – adesea trebuie sa aleg ce programe se vor bucura de mai multa atentie in campaniile promotionale, ceea ce este foarte dificil, fiindca avem atat de multe programe minunate si ar trebui sa vorbim despre toate. Din pacate, bugetul nostru de marketing nu este nelimitat – si in fiecare an trebuie sa ne multumim sa promovam doar cateva dintre cele mai bune programe.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related