un interviu cu Mihaela Scaunasu, Brand Manager, Brands International
Lux. Acesta este cuvantul care poate sa defineasca intalnirea cu Mihaela Scaunasu, Brand Manager in cadrul Brands lnternational, detinatorul magazinului care se ocupa de importul si comercializarea trabucurilor Tabacos Hubanos si a cafelelor Nespresso. Inconjurata de trabucurile cubaneze aranjate frumos in magazinul de la parterul hotelului Hilton, Mihaela mi-a povestit cum a ajuns aici si cat de mult ii place ceea ce face, in cea mai prietenoasa conversatie din ultima perioada.
Anca Zaharia: Cum ati ajuns in functia de director de marketing al Nespresso? Care au fost pasii in cariera?
Mihaela Scaunasu: Functia de director de marketing o am, practic, de un an de zile. Initial am fost brand-manager in Expresso. Am pornit de jos, de la asistent vanzari, imediat dupa terminarea facultatii. Ma ocupam de partea de raportare catre Philip Moris, catre Kraft. M-a atras foarte mult acest domeniu pentru ca si specializarea mea in facultate a fost comert-marketing. Am avut oportunitatea sa lucrez cu o colega care la vremea respective era brand manager si ea m-a ajutat foarte mult. Am invatat tot ce inseamna marketing, achizitie, si cum trebuie sa iei un produs si sa-l duci de la cap la coada. Am avansat treptat, am capatat experienta si la sfarsitul anului 2006 am inceput sa lucrez cu Nespresso, pornind de jos.
Anca Zaharia: Ce experienta de studii v-a ajutat cel mai mult in ce faceti acum?
Mihaela Scaunasu: In momentul in care am terminat facultatea, m-am angajat, fara niciun pic de experienta. Am avut oportunitatea ca seful meu sa-mi acorde aceasta sansa. Le-am spus ca tocmai am terminat studiile si vreau sa mucesc, sa invat cat mai multe iar el mi-a acordat aceasta sansa. Deci, pot sa spun ca experienta nu a contat chiar deloc. Studiile au contat, intr-adevar. Pe parcurs am invatat tot. Am comunicat foarte mult cu oamenii de afara, au existat multe cursuri si schimburi de experienta.
Anca Zaharia: Aveti oameni, modele pe care le-ati urmat?
Mihaela Scaunasu: Pe partea de achizitie, raportari, am invatat foarte multe de la colega mea din Top Brands. Cum spuneam, am cochetat putin si cu partea financiara. Intotdeauna cand te duci cu un buget de marketing te lovesti de omul de la financiar, care tot timpul trebuie sa taie din buget, neintelegand foarte bine de ce este important marketingul. Am colaborat foarte mult cu un coleg de la financiar si m-a ajutata sa inteleg cum e cu domeniul acesta. Eu am invata de la el si el de la mine. Nu in ultimul rand, seful meu, este un model pentru mine, ca si om de management.
Anca Zaharia: Care e consumatorul ideal pentru dumneavoastra?
Mihaela Scaunasu: Consumatorul imi place sa fie cat mai fidel, nu neaparat sa cumpere cantitati, ci sa iubeasca produsul. Sa se indragosteasca de produsul pe care il promovez. Daca este indragostit de produs atunci va cumpara si in cantitati mai mari.
Anca Zaharia: Care e cea mai satisfacatoare experienta profesionala si ce considerati a fi un esec in munca dumneavoastra?
Mihaela Scaunasu: Ceea ce fac zi de zi imi aduce satisfactie. Altfe,l nu cred ca as mai sta si as mai lucra in domeniul asta. Chiar daca impletesc marketingul, cu achizitia, cu comercialul, imi place ce fac. Privind esecul, nu cred ca am avut esecuri pana acuma. Sunt greseli din care inveti, poate sunt lucruri pe care le-as fi facut altfel, dar nu le pot numi esecuri. Sunt usor perfectionista si asta poate fi considerat si un punct slab dar cred ca in business este o calitate.
Anca Zaharia: Daca nu ati lucra pentru Nespresso, care ar fi brandul pentru care v-ar placea sa lucrati?
Mihaela Scaunasu: In general ma atrag brandurile de lux, lucrez cu ele si ma atrag. Dar cred ca m-ar atrage sa lucrez si pe partea auto, chiar daca in conditiile economiei actuale, piata auto e undeva mai jos. Cred ca ar fi o provocare pentru mine, deoarece piata auto este privita ca un domeniu al barbatiilor si de aceea cred ca ar fi interesant.
Anca Zaharia: Ce branduri va plac, in general ?
Mihaela Scaunasu: In ceea ce priveste masinile, imi plac Volvo, Audi si Volkswagen, care e un produs german si e chiar ok. Nu prea mananc ciocolata, dar ca brand imi place Milka. La cosmetice aleg Bourjois si Max Factor. Parfumurile preferate sunt Elian, Visant Laurean. Imi plac, in general, parfumurile tari. Un brand de tigari nu pot sa spun pentru ca nu fumez. Am cochetat in facultate cu ele. Fumama din cand in cand, sa zic, un pachet la doua saptamani. Deci, nici nu pot sa spun ca am fumat. Tocmai de aceea nuiI inteleg pe cei care spun ca nu se pot lasa de tigari.
Anca Zaharia: Cum va organizati timpul? Cate ore va petreceti la job, in medie, pe zi?
Mihaela Scaunasu: Sotul meu ar putea raspunde mai bine la intrebarea asta . El mereu imi spune ca vin acasa ca la hotel. Imi place foarte mult ce fac ca altfel nu as rezista atatea ore. Fac aproximativ o ora jumatate pe drum. Ajung la opt si jumatate si plec in jur de sapte, opt seara. Se intampla sa raman si mai mult. Am multe responsabilitati si am cu ce umple toate orele la birou. Pot spune ca nici nu-mi ajunge o zi.
Anca Zaharia: Cat rezistati fara sa va ganditi la job?
Mihaela Scaunasu: Nu ma gandesc la job, cred ca, atunci cand dorm. Si in concediu mi se intampla sa ma gandesc, primesc telefoane, pentru ca mai apar probleme. Anul asta, intrucat a trebuit sa plec din tara, nu am comunicat foarte mult cu colegii. Asa ca am reusit sa ma detasez putin. Incerc cat de cat sa ma odihnesc in concedii.
Anca Zaharia: Ce luati cu dvs. in concediu?
Mihaela Scaunasu: Carti. Imi place sa citesc foarte mult. Cand ajung acasa, mi se intampla sa iau cartea si sa apuc sa citesc o pagina, dupa care adorm. Noroc ca acum am facut niste cursuri de spaniola, si sunt nevoita sa stau sa citesc, sa invat. Multe mailuri le primesc in spaniola si am spus ca ar fi cazul sa incep sa invat spaniola. Acum de exemplu citesc, ”Arta de a te intelege bine cu toata lumea”, de David Lieberman. In afara de cele legate de domeniul meu, imi place beletristrica.
Anca Zaharia: Ce pasiuni aveti extrajob?
Mihaela Scaunasu: In week-end ma intalnesc cu prietenii de familie sau colegii de liceu. Ador muntele si imi place sa schiez. Am si timp pentru mine, cand stau si lenevesc, dar asta se intampla foarte rar.
Comentarii
De cate ori ajung in Paris pe rue du Bac, trag cu ochiul la magazinul Nespresso. Este incredibil ce se intampla acolo. Poate imi explici si mie care e secretul lor. Vand capsulele cu coada in orice moment al anului sau al zilei de parca s-ar da gratis. Este cumva George Clooney motivul?
Marius Buiculescu,
Atip Design