un interviu cu Al Ries
Pe Al Ries, unul dintre reperele din marketingul mondial, l-am intalnit la conferinta "Marketing in a Brand crazed world". In interviul pe care mi l-a acordat, vorbind despre criza economica si cum ar trebui sa reactioneze companiile, Ries spunea ca e un moment in care investitiile in imagine ar trebui sa creasca si ca el considera ca aceasta este o cale eficienta de a eclipsa competitia si momentul oportun pentru companii sa se gandeasca la extinderea activitatii.
Anca Zaharia: Ce trebuie sa faca companiile in perioada crizei economice pentru a-si proteja brandurile?
Al Ries: Nimic deosebit, trebuie sa continue acelasi lucru. Marele pericol este falimentul. Asa ca, indiferent ce vor face, vor rezista doar cei puternici, care pot sa treaca peste aceasta lipsa resimtita a banilor din piata. Marile companii cu branduri puternice ar putea sa investeasca si mai mult in publicitate, pentru a se mentine in mintea consumatorilor. Cu toate acestea, noi credem ca aceasta criza va fi pe termen scurt. Ea a afectat bancile, institutiile financiare si companiile de asigurari. Aceste companii trebuie sa ii faca pe oameni sa aiba incredere in ele, in caz contrar, oamenii vor prefera sa-si pastreze banii sub saltea, in loc sa ii depuna in banci.