Veselin Milicici: "Wizz Air are in Romania o cota de piata de 66,4% pe segementul low cost"

"Wizz Air este cea mai mare linie aeriana low cost din Europa Centrala si de Est cu o cota de piata de 37,7%" si "cea mai mare linie aeriana din Romania, cu o cota de piata de 66,4% pe segementul low cost", a spus Veselin Milicici, Regional Manager, Marketing & Customer Experience al Wizz Air, in interviul pe care il puteti citi mai jos. Totodata, Veselin Milicici vorbeste despre manifestarea crizei financiare pe piata aeriana, care sunt strategiile de marketing care stau la baza performantelor Wizz Air, cum a evoluat numarul clientilor in 2011, dar si care sunt amenintarile care se intrevad in 2012.

Carmen Mihu: Cum a aratat piata aeriana locala in 2011 comparativ cu 2010?

Veselin Milicici: In 2011 am observat o crestere a pietei aeriene romanesti generata de cresterea traficului de pasageri la care Wizz Air a avut o contributie majora. Aeroporturile locale s-au dezvoltat si au anuntat cresteri ale numarului de pasageri si, conform datelor din piata, transportul cu avionul a devenit mijlocul de transport preferat in detrimentul trenului.

In 2011 Wizz Air a transportat 11 milioane de pasageri in intreaga retea, ceea ce a insemnat o crestere cu 15%. Pe piata din Romania compania a transportat 2,7 milioane de pasageri, cu 29% mai multi fata de anul anterior.

Anul 2011 a fost un an bun si din perspectiva operationala, pe langa noile baze din Belgrad si Vilnius, am inaugurat si a 4-a baza din Romania, in Tirgu Mures. Am anuntat cresterea capacitatii in Timisoara, adaugand noi zboruri celor deja existente si am anuntat noi rute din Bucuresti spre Verona si Palma de Mallorca.

Carmen Mihu: Ce ati invatat din acesti ultimi ani de criza?

Veselin Milicici: Modelul nostru de business ultra low cost ne permite sa facem fata provocarilor economice, dar trebuie sa fim atenti in fiecare zi, sa gasim raspunsuri rapide oricarei schimbari de mediu.

Carmen Mihu: Ce amenintari vedeti la orizont?

Veselin Milicici: Pretul impevizibil al combustibilului si cursul de schimb.

Carmen Mihu: Ce oportunitati exista in taierea costurilor?

Veselin Milicici: Ne straduim intotdeauna pentru o eficienta maxima a costurilor si cele mai inalte standarde de siguranta. Eficienta maxima poate fi dobandita avand o calitate crescuta in ceea ce priveste angajatii, tehnologiile si procesele.

Factorii de succes Wizz Air care stau la baza modelului nostru ultra low cost sunt: flota moderna si tanara, compusa din aeronave noi Airbus A320, dotate cu cele mai noi tehnologii (economice, sigure, fiabile si usor de intretinut) avand o rata de utilizare ridicata, un sistem de rezervare aproape exclusiv online, usor de folosit, disponibil 24/7, aeroporturi secundare pentru operatiuni mai eficiente si bineinteles o echipa profesionista care deserveste un numar mare de pasageri.

Carmen Mihu: Care sunt principalele tactici cu care stimulati implicarea consumatorilor?

Veselin Milicici: Ne concentram pe produse si servicii care rasplatesc loialitatea pasagerilor. De exemplu, Wizz XClusive Club ofera acces exclusiv la cele mai mici preturi pentru tine si inca noua prieteni, in timp ce cardul WIZZ BCR ofera discounturi semnificartive serviciilor si biletelor Wizz Air si aduce un bonus pentru fiecare bilet.

Carmen Mihu: Care este strategia de comunicare Wizz Air?

Veselin Milicici: Strategia de marketing Wizz Air nu s-a schimbat in ultimii ani. In ceea ce priveste deciziile privind devoltarea de noi rute, nivelul preturilor si al serviciilor, am ramas fideli abordarii orientate spre consumator. WIZZ este brandul care a contribuit la cresterea si dezvoltarea transportului aerian central si est european si va ramane in continuare dedicat valorilor fundamentale: caracterul pozitiv, incredere, respect.
Tacticile de comunicare variaza in timpul anului, influentate de sezonalitate si de abordarile de marketing real-life ca parte a modului in care ne conducem afacerea. Suntem atenti la specificul national, adunam informatii despre consumatori si le adaugam strategiei globale. In acelasi timp incercam sa minimizam decalajul intre mesajul receptat si actiune, fara a pierde din vedere obictivele de indeplinit.

Carmen Mihu: Cum definiti targetul Wizz Air?

Veselin Milicici: Luand in considerare dezvoltarea industriei de transporturi, ne putem permite sa spunem ca exista doua grupuri. Persoane care au zburat si persoane care vor zbura.

Ne adresam tuturor, dar in principal, publicul nostru are un suflet tanar, e dinamic, aflat in cautarea celor mai bune si inteligente solutii de calatorie. Luand in considerare distributia si modelul de business, segmentarea depinde mai degraba de stilul de viata si valorile personale decat de cele socio-demografice. Acest lucru inseamna ca avem mai mult succes in randul persoanelor care sunt independente, flexibile, care apreciaza noutatile, sunt informate si exigente. Persoane care nu irosesc ci care apreciaza valoarea.

Carmen Mihu: Ce va definiti modelul de business?

Veselin Milicici: In primul rand Wizz Air are un model de business robust ceea ce ne permite sa oferim servicii de calitate la cele mai bune preturi. Cum deja am spus, modelul nostru de business se bazeaza pe aeronavre A320 noi, dotate cu cele mai noi tehnologii (economice, sigure, eficiente, usor de intretinut), un serviciu de rezervari simplu de folosit, aproape exclusiv online, disponibil 24/7 si aeroporturi secundare pentru operatiuni mai eficiente.

Carmen Mihu: Care sunt punctele prin care Wizz Air se diferentiaza de restul companiilor de profil de pe piata?

Veselin Milicici: Wizz Air a devenit cea mai mare linie aeriana din Romania datorita avantajelor reale oferite pasagerilor: servicii de calitate la cele bune tarife, o flota tanara si moderna, aeroporturi eficiente secundare si un sistem de rezervari usor de folosit. Am raspuns rapid cererilor clientilor si am lasat rute catre cele mai populare destinatii din Europa. Acest lucru poate fi observat si din factorul mediu de incarcare anual foarte ridicat, de 84%.

Carmen Mihu: Cum a evoluat pretul mediu per zbor?

Veselin Milicici: In ciuda provocarilor din piata, am incercat sa ne mentinem nivelul preturilor si sa oferim cat mai multor pasageri nenumarate destinatii din Europa. Insa structura consturilor este mereu testata de mediul economic.

Carmen Mihu: Care sunt cele mai frecvente motive care stau la baza calatoriilor romanilor cu Wizz Air?

Veselin Milicici: Serviciile Wizz Air sunt folosite de un numar mare de pasageri. De la studenti care calatoresc in strainatate pentru studii, tineri plecati in excursii in cele mai frumoase orase europene, persoane care calatoresc pentru un loc de munca sau care se intorc in Romania pentru a-si vizita rudele, pana la oameni de afaceri.

Carmen Mihu: Ce cota de piata detine Wizz Air la acest moment in Europa Centrala si de Est?

Veselin Milicici: Wizz Air este cea mai mare linie aeriana low cost din Europa Centrala si de Est cu o cota de piata de 37,7%* si este cea mai mare linie aeriana din Romania.

Carmen Mihu: Ce ne puteti spune despre piata aeriana low-cost din Romania comparativ cu alte piete europene?

Veselin Milicici: Cum am mai spus deja, piata low cost din Romania si-a continuat dezvoltarea, aeroporturile locale au inregistrat cresteri in termeni de pasageri transportati, din ce in ce mai multe persoane sunt constiente de beneficiile oferite de transportul aerian. Wizz Air are in Romania o cota de piata de 66,4%* pe segementul low cost.

Carmen Mihu: Ce planuri aveti pentru 2012?

Veselin Milicici: Pentru 2012 ramanem dedicati planurilor de expasiune in Romania.
Deja am anuntat lansarea a doua noi rute din Bucuresti catre Verona si Palma de Mallorca si vom continua pe aceasta strategie comunicata.

*Sursa: Statistica OAG pentru Ianuarie 2012

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related