Mirela Secan (Blue Air): "Pe Otopeni avem o nisa deschisa pentru tot ce inseamna pasagerii companiilor mari"

Mirela Secan (Blue Air): "Pe Otopeni avem o nisa deschisa pentru tot ce inseamna pasagerii companiilor mari"

Ce inseamna trecerea de pe aeroportul Baneasa pe Otopeni pentru Blue Air? Costuri mai mari, dar si oportunitati uriase de business. Cel putin asta ne-a spus Mirela Tudorache-Secan, director de marketing Blue Air, care vede in aceasta mutare sansa de a atrage clientii marilor companii, romanesti si straine. Desi face parte din echipa Blue Air din 2008, vremuri in care era responsabila cu partea de media, Mirela raspunde efectiv de departamentul de marketing din 2009, astazi fiind persoana responsabila a tuturor campaniilor reusite cu care brandul Blue Air a reusit sa se pastreze in atentia publicului. Mai pleaca romanii in vacante in afara tarii? Mai calatoresc oamenii de afaceri cu business class? Raspunsurile la toate aceste intrebari le puteti afla din interviul de mai jos.

SMARK: Din 25 martie compania Blue Air isi muta operatiunile din Aeroportul Baneasa pe Otopeni. Fostul ministru al Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat ca tarifele nu ar trebui sa creasca cu mai mult de 4 euro, diferenta de taxe dintre cele doua aeroporturi. Cum se vor intampla lucrurile din perspectiva Blue Air?
Mirela Secan: Cei 4 euro reprezinta doar diferenta de taxa de aeroport dintre cele doua aeroporturi, pe un singur segment de zbor. Dar fata de Baneasa, Aeroportul Otopeni aduce companiei costuri suplimentare: trebuie mutata toata echipa operationala, birourile, deasemenea se inchiriaza spatii in incinta aeroportului. Asta va insemna per total o crestere a costurilor de operare. Vom comunica ce inseamna exact in cifre.  Momentan realizam trecerea operatiunilor dintr-o parte in alta, iar focusul este sa functionam la parametri optimi fara a modifica orarul de zbor.

Spre exemplu, alte companii care vor face aceasta trecere de pe un aeroport pe altul, au anuntat deja ca si-au modificat orarul. In aceste conditii, pasagerii care si-au luat bilete de vacanta pentru urmatoarele luni, nu vor avea nicio siguranta ca mai zboara in ziua respectiva, desi poate ca si-au platit cazarea. Pentru alti pasageri poate conta foarte mult ora de zbor, tocmai din cauza zborurilor de legatura pe care le aveau. Pentru compania noastra este foarte important ca nu modificam orarul de zbor!

SMARK: Cum crezi ca vor reactiona clientii la aceasta schimbare?
Mirela Secan: Pentru pasagerii care calatoreau cu noi pentru ca lucreaza in strainatate, Aeroportul Baneasa chiar nu conta cum arata. Insa, pentru majoritatea pasagerilor companiei noastre, preponderent in categoria de varsta 20-45 de ani - oameni tineri, mobili, locul de unde zboara conteaza. Din feedback-ul primit, toata lumea prefera sa plateasca bani in plus pentru alte standarde. In Baneasa era ingramadeala, iar trecerea prin zona de securitate mergea foarte greu. Erau intarzieri ale curselor cauzate de numarul mare de pasageri care asteptau foarte mult sa treaca de filtrele de securitate. Cine nu intelege fenomentul poate da vina pe companie,ceea ce nu este adevarat. In zona de securitate, toata procedura de care ai parte pana ajungi la avion, nu implica angajatii Blue Air, ci Politia de Frontiera. Conditiile vor fi net superioare odata cu trecerea pe Otopeni.

SMARK: Ce se va intampla cu persoanele care si-au achizitionat deja bilete?
Mirela Secan: Persoanele care si-au cumparat deja bilete pentru perioada de dupa 25 martie 2012 nu vor trebui sa plateasca nimic in plus, iar zborul va fi de pe sau spre Aeroportul Otopeni.

SMARK: Ce oportunitati exista odata cu aceasta mutare?
Mirela Secan: In Aeroportul Otopeni avem o nisa deschisa pentru tot ce inseamna pasagerii companiilor mari. Astfel, cei care zburau cu compania noastra nationala sau cu alte comapanii din afara, preferau sa achite un pret mai mare pe bilet doar pentru a evita Aeroportul Baneasa. Din 25 martie, cu Blue Air, ei vor avea posibilitatea sa plateasca mult mai putin si vor beneficia de aceleasi standarde si conditii. Acesta este segmentul pe care eu sunt absolut convinsa ca o sa il vom atrage in timp. Cat despre segmentul business, acestia fiind oameni care calatoresc frecvent, nu ar fi avut rabdarea sa stea si sa astepte in Baneasa. In viitor insa, este foarte probabil ca ei vor alege sa calatoreasca cu noi pentru ca oamenii de business de astazi, in perioada de criza internationala, se uita foarte atent la fiecare ban si nu au nici o problema sa zboare cu un low cost. Ei aleg smart, iar noi suntem solutia lor de smart flying!

SMARK: Cum reactioneaza romanii la un brand romanesc?
Mirela Secan: Un lucru care ma bucura foarte tare este faptul ca romanii au devenit nationalisti. Evreii tot timpul vor lucra cu evreii, nemtii vor cumpara de la nemti si tot asa, insa romanii nu prea aveau dezvoltat acest sentiment national. Romanilor, daca le spuneai ca este vorba despre un produs romanesc, plecau de la premisa ca nu este un produs de calitate. La inceputul crizei, multe companii incercau sa promoveze produsele romanesti pentru a sustine economia tarii, iar romanii reactionau nu tocmai bine, ba chiar pe dos. Nici in cazul nostru lucrurile n-au stat mult mai bine. De-a lungul timpului, pasagerii credeau ca suntem turci sau greci, sau ne asociau cu alte nationalitati, astfel ca in 2009 am inceput sa comunicam faptul ca noi suntem Blue Air, „o companie romaneasca aproape de inima ta". De atunci, in cadrul tuturor materialele pe care le realizam, comunicam sub logo si acest mesaj.

Blue Air este o companie romaneasca care efectueaza zboruri cu romani si pentru romani, iar ei sunt clientii nostri principali indiferent de piata pe care operam. Romanii care au zburat cu noi, apreciaza calitatea serviciilor, profesionalismul angajatilor nostri si ne prefera in locul altor companii low cost. Noi suntem mandri de acest lucru si le multumim  in fiecare zi!

SMARK: Care sunt canalele pe care comunicati cel mai mult?
Mirela Secan: In ultima perioada comunicam in jur de 80% online. De la inceputul companiei si pana astazi, peste 5 milioane de pasageri si-au achizitionat biletele de avion online pe site-ul companiei www.blueairweb.com. Daca din 7 milioane de pasageri, 5 milioane au ales sa cumpere online, asta inseamna ca targetul nostru este preponderent acolo. Vorbim de tineri, de persoane active, motiv pentru care am implementat de curand si versiunea de mobil a site-ului „m.blueairweb.com”. Ne place sa fim mereu aproape de pasagerii nostri! Poate ca tocmai din acest motiv avem peste 70.000 de pasageri inscrisi in programul nostru de fidelizare myBlue. Zilnic cel putin 1000 de romani solicita inscrierea in myBlue pentru a beneficia de cele mai bune oferte Blue Air!

SMARK: Cum s-a schimbat comportamentul de consum in perioada de criza? Mai pleaca romanii in afara tarii?
Mirela Secan:  Criza probabil ca la noi se masoara mai mult prin faptul ca nu-ti mai schimbi telefonul atat de des, nu iti mai cumperi atat de multe haine, te gandesti de doua ori inainte de a cumpara lucruri care nu-ti sunt foarte utile, insa pe segmentul calatorie nu a scazut in niciun fel. Din contra, este in crestere. Romanii vor sa vada Europa, fie ca pleaca pentru un week-end sau pentru o vacanta de 10 zile! Daca alta data nu ne permiteam luxul de a zbura frecvent, pretul unui bilet de avion ajungand la ordinul sutelor si chiar miilor de euro, in zilele noastre costurile sunt mult-mult mai accesibile. Iar Blue Air ofera bilete de avion la preturi extrem de atractive!

Ce imi doresc eu este sa aducem cat mai multi straini in Romania. Problema sta in faptul ca, in Europa, toate canalele de comunicare sunt extrem de scumpe comparativ cu Romania. Daca la noi poti cumpara o pagina de revista cu 800 de euro, in Anglia o pagina costa 24.000 GBP! Si asta e doar un mic exemplu. Pe pietele externe poti comunica mai usor prin intermediul publicatiilor si radiourilor in limba romana, ambasadelor si de ce nu, bisericilor. Insa asa ne adresam tot romanilor. Ce s-ar fi putut face din campania de promovare a Romaniei la nivel international, era sa le spunem strainilor ce oameni minunati suntem si ce tara speciala avem! Astfel i-am fi facut sa caute ei cu ce sa vina spre Romania...

SMARK: Cum a aratat anul 2011 pentru Blue Air?
Mirela Secan: Anul trecut am operat cu 9 aeronave spre deosebire de anii anteriori. Mai exact, in timp am trecut de la 12 aeronave la 7, apoi la 9. Iar in 2011, cu un numar mai mic de aeronave, dar cu aceleasi destinatii, am ajuns cam la aceleasi cifre. Este un lucru foarte bun mai ales ca a crescut gradul de ocupare al aeronavelor la peste 80%. Insa, nu ma voi bate cu pumnul in piept punand accentul pe cifre, pentru ca o alta companie de pe piata se lauda prea mult cu locul I intre companiile low cost si un numar de pasageri transportati cat aproape tot traficul din 2011 de pe Aeroportul Baneasa!  As vrea sa fim realisti si noi, si ei. La fel ca oricine opereaza aceasta industrie, suntem influentati si noi de pretul combustibilului, de paritatea euro dolar si, de ce nu, de dinamica pietei. Insa, noi romanii nu vom incerca sa demonstram decat ceea ce suntem in stare sa facem!

SMARK: Ce diferentiaza serviciile Blue Air de concurentii directi de la Wizz Air?
Mirela Secan: In urma unei experiente directe cu Wizz Air, am constatat personal ca nu au raspundere in Romania, cu toate ca opereaza foarte mult in tara noastra. Neavand raspundere in fata Oficiului pentru Protectia Consumatorilor din Romania, iar Call Center-ul din Ungaria este axat pe vanzarea biletelor, daca ti se intampla ceva nu ai cui comunica sau unde intreba. Daca ramai intr-un aeroport de legatura sau iti pierzi bagajul, toate procedurile sunt extrem de greoaie, aproape imposibile. Si am trait-o de curand ”pe pielea mea”!

Dar ca sa-ti raspund la intrebare, in afara faptului ca exista atatea divergente intre romani si unguri in general, pot spune clar ca ne diferentiem la detalii. De la campaniile pe care le avem, pasagerii care calatoresc cu noi, locul in aeronava pe care noi il acordam fiecarui pasageri in momentul emiterii boarding pass-ului (la Wizz Air se imbulzeste lumea sa prinda un loc cat mai bun in aeronava, motiv pentru care e un adevarat haos la imbarcare), pana la reactiile rapide ale insotitorilor de bord si zambetul specific noua, romanilor. Cred ca fiecare roman care a zburat cu cele doua companii poate face o lista cu pro si contra, iar compania Blue Air va fi urmatoarea lui alegere. Nu-i asa ca detaliile fac diferenta?


Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Adriana Adriana
acum 12 ani
Ar fi bine daca Blue Air-ul ar opera cu niste aeronave noi, in loc de ciurucurile alea. Chiar daca este low cost - high risk, totusi riscurile ar trebui sa se refere doar la, sa zicem, "serviciile" oferite si nu la siguranta calatorilor. Siguranta ESTE detaliul cel mai important si nu faptul ca echipajul din cabina imi zambeste sau nu!


Branded


Related