Nascuta in Transilvania in 1974, denumirea berii Silva aminteste de latinescul "silva" care inseamna "padure" si aminteste de naturalete si durata. Silva a fost relansata pe piata romaneasca in 1991, iar in 1996 portofoliul a fost extins odata cu lansarea Silva Dark. Paul Markovits (Marketing Director, Heineken Romania) ne povesteste despre istoria Silva, despre campaniile de comunicare, relationarea cu consumatorul si planuri pentru anul acesta.
Silva, o bere dedicata initial in exclusivitate exportului
Despre istoria Silva, Paul ne povesteste ca "a inceput in urma cu aproximativ o jumatate de secol, odata cu infiintarea fabricii de bere din orasul Reghin. Numele ei reflecta faptul ca este o bere nascuta in inima Transilvaniei, al carei spirit si valori autentice le pastreaza. Initial, Silva era produsa in cantitati limitate si cu ingrediente premium importate din Cehoslovacia si era dedicata in exlusivitate exportului. Dupa 1989, berea Silva a devenit disponibila si la nivel regional si national, printr-o retea selecta de distribuitori".
Personalitatea brandului
In ceea ce priveste personalitatea brandului Silva, Paul spune ca "se inspira din spiritul Transilvaniei si a adunat in ea esenta lucrurilor, a oamenilor si a monumentelor care au dainuit in timp".
Relansarea Silva
La inceputul lunii martie, in cadrul unui eveniment care a avut loc la Muzeul National de Arta Contemporana, a fost relansat brandul Silva sub sloganul "Din spiritual Transilvaniei". Evenimentul a fost organizat de Oxigen PR, de creatie si strategie sunt responsabili FRIENDS Advertising, de activitatea de media Universal Media, iar de online Webtailors, acestea fiind si agentiile cu care Silva calaboreaza in mod normal.
Prin noua campanie de comunicare, Paul spune ca "am incercat sa ilustram ceea ce face ca spiritul Transilvaniei sa dea asa de multe lucruri admirabile, lucruri pe care le vedem cu ochiul liber, la o simpla plimbare prin zona. Ceea ce ne atrage acolo si ne face sa ne simtim bine. Mai concret, lucrurile care dainuie peste epoci, ani, generatii".
Relansarea berii Silva cu o noua infatisarea si o noua gama de ambalaje este o decizie care a fost luata in urma analizei cerintelor si preferintelor consumatorilor si clientilor. "Este un act de justitie pentru cel mai frumos brand de pe piata berii din Romania. Ne dorim sa se vorbeasca despre Silva ca in anii 'de aur', cand era prilej perfect de adunat prieteni si de depanat amintiri", a adaugat Paul.
Endorserii Silva
Silva si-a asociat imaginea cu cea a lui Marius Bodochi in cadrul campaniei nationale de relansare a brandului "deoarece este transilvanean, nascut si crescut in inima Ardelului, si apartine locurilor si timpurilor in care Silva era cinstea petrecerilor dichisite din orasele transilvanene", a spus Paul.
In cadrul acestei campanii, Silva a invitat cate un reprezentant din 3 orase din Transilvania. Acesti endorseri au fost alesi din randul personalitatilor locale care cunosc spiritul si esenta propriului oras. "Din Cluj, l-am invitat pe Tiberiu Simu, unul dintre cei mai promitatori tenori, care a cantat atat pe scene internationale cat si locale. Din Sibiu l-am avut ca invitat special pe Teodor Tulpan, unul dintre cei mai valorosi alpinisti romani. Si din Targu Mures, ne-a onorat cu prezenta Sorina Bota, cel mai premiat jurnalist muresean, care a lucrat in presa scrisa locala, radio si TV si a dezvoltat numeroase proiecte jurnalistice personale in care se reflecta aceeasi pasiune pentru orasul natal", a adaugat Paul.
Research-ul pentru Silva
In ceea ce priveste utilizarea research-ului in elaborarea deciziilor, Paul spune ca toate deciziile care sunt luate la nivel de brand sunt documentate si se bazeaza pe nevoile si dorintele comsumatorilor. Pentru relansarea brandului Silva compania a facut research-uri pentru dezvoltarea conceptului, a produsului, pentru testarea comunicarii, dar si pentru tracking-ul rezultatelor.
Despre evaluarea rezultatelor Paul spune ca "cel mai bun instrument de masurare a rezultatelor campaniilor pe care noi le derulam este aprecierea consumatorului si decizia lui de a consuma in continuare unul dintre brandurile noastre de bere".
Silva si campaniile de responsabilitate sociala
Cu privire la implicarea brandului Silva in programe de CSR Paul declara ca "toate brandurile companiei sustin platforma de consum responsabil, de aceea si campania de comunicare Silva este aliniata acestei componente de CSR. Mesajul de consumul responsabil este transmis printr-un website dedicat care apare pe toate materialele de promovare a brandului Silva, pe eticheta, in spotul TV si pe materialele de outdoor si de PR".
Silva in 2012
In legatura cu evolutia pietei in anul in curs, "nu vedem schimbari semnificative in ceea ce priveste structura si tendintele pietei de bere din Romania. Cred ca inovatia produselor va creste ca importanta, insa calitatea produselor va ramane esentiala in toate segmentele pietei", spune Paul.
Pentru 2012, Paul spune ca isi doreste pentru Silva ca produsele brandului sa raspunda cat mai bine asteptarilor si nevoilor consumatorilor si sa fie apreciate de acestia cu fiecare ocazie de consum.