In urma cu 3 saptamani a fost lansat site-ul Homeycomb, un concept nou de magazin online care comercializeaza mobilier si decoratiuni interioare pozitionandu-se ca un club exclusivist privat. Ana Maria Bobeica (Marketing Manager, Homeycomb) ne va vorbi in cele ce urmeaza despre publicul tinta, evolutia pietei, strategia de comunicare si planuri pentru anul in curs ale Homeycomb.
Stim ca site-ul Homeycomb a fost lansat de 3 saptamani? Cum a fost aceasta perioada si ce obiective aveti pentru viitor?
Suntem la inceput de drum si in plin proces de constructie a imaginii brandului in Romania si nu numai, pentru ca in aproximativ 2 saptamani vrem sa lansam site-ul si in Marea Britanie si practic o sa avem un birou si acolo, iar ulterior avem in plan Franta si Spania. Suntem extrem de receptivi la nevoile pietei si ale consumatorilor nostri si pentru aceasta avem si un blog, Trendbuyers.com, unde comunicam direct cu consumatorii. Aici ei pot vedea noile tendinte din domeniu, pot sa voteze produsele pe care vor sa le regaseasca in oferta noastra si ulterior acestea vor fi postate pe site-ul nostru.
Care este profilul consumatorului Homeycomb?
Fiind vorba de un brand la inceput de drum noi avem ca obiectiv dezvoltarea site-ului ca un club exclusivist privat avand in target femeile care stau acasa, sunt mame, insa au venituri medii si ridicate, precum si femeile cu pozitii de middle management si top management din corporatii. Ele sunt femei care vor sa isi schimbe imaginea caminului cu ceva trendy, modern, inovativ, indiferent ca vorbim despre un accesoriu pentru casa sau un obiect de mobilier.
Cu ce agentii colaborati?
Lucram impreuna cu cele mai bune agentii de pe piata romaneasca din punctul nostru de vedere: cu cei de la Rusu+Bortun Brand Growers pe partea de creatie si webdesign (strategie de brand, naming, design identitar si webdesign pentru Homeycomb si Trend+Buyers), cu Rusu+Bortun Cyber Growers pe strategie si promovare in Social Media pentru site-ul Homeycomb.ro, cu More Than Pub pe partea de PR si cu Limonade pentru promovarea SEO si promovarea in retelele sociale a blogului nostru Trendbuyers.com.
Pentru ca sunteti la inceput de drum, ce strategie de comunicare urmati?
Pentru ca suntem abia lansati pe piata, in acest moment avem o strategie de comunicare exclusiv in mediul online. Vrem ca in viitorul apropiat sa ne axam pe mediile neconventionale, indoor si ulterior in print in tot ceea ce inseamna reviste care au in target femeia. Fiind un magazin online vrem sa atragem clientii din mediul online, care sa aiba acces la ofertele noastre, avand un target de 450.000 abonati pana la sfarsitul anului. In prezent avem 5.000 de abonati in mai putin de 3 saptamani.
Avem o politica de comunicare catre toate mediile, fie ca vorbim de Facebook, de Twitter sau de partea de PR. Ne gandim la aparitii cu spoturi chiar si la radio pentru ca nu ne permitem sa asteptam 5 ani pentru a ne dezvolta. Vrem sa crestem cat mai rapid businessul atat in Romania, cat si in Vestul Europei.
Este importanta social media pentru Homeycomb?
Suntem extrem de implicati in zona de social media, in doar 3 saptamani avem peste 1.500 de fani pe Facebook pentru blogul Trendbuyers si peste 1.200 de fani pentru Homeycomb. Deja am lansat si o serie concursuri pentru atragerea fanilor de pe Facebook catre site-ul nostru. Practic vrem sa le stimulam interesul sa ne viziteze site-ul.
De ce Homeycomb este un club exclusivist privat? Motivatia principala din spatele acestul club exclusivist privat este faptul ca trebuie sa fii inscris pe site-ul nostru ca sa ai acces la ofertele discountate. Vorbim despre colectii de lux, produse care, de exemplu, au preturi de catalog de 2.000 EUR, dar pe site le poti gasi discountate pentru o perioada limitata de 2-3 zile la 700 EUR, ceea ce este un plus foarte mare pentru clientii nostri.
Care sunt avantajele brandului Homeycomb?
Vrem sa ne pozitionam ca un club exclusivist privat, cum sunt si alte retele din Romania pe domeniul haine sau accesorii, si avem mai multe avantaje pe care noi ne bazam, printre care: produsele si calitatea lor precum si faptul ca nu trebuie sa mergi intr-un singur spatiu fizic unde sa le gasesti pe toate. Vorbim despre produse care se gasesc in peste 100 de magazine, pe care nu le poti regasi in alta parte online si peste 200 de branduri internationale pe categoria premium si upper premium. Extrem de important este si faptul ca noi comercializam numai colectii noi, nu avem colectii din anii trecuti. Fetele de la achizitii, care merg la cele mai importante saloane ale producatorilor la nivel mondial, au fost la Paris, iar acum, in aprilie, merg la Milano, astfel ca avem o oferta care se actualizeaza permanent, in fiecare zi adaugand noi produse. Un al treilea motiv pentru care noi credem ca vom atrage clientii de pe piata romaneasca este politica de pret. Produsele noastre sunt discountate cu pana la 60%, exact cum iti spuneam anterior, fata de pretul lor de catalog prin deal-urile speciale pe care le are departamentul de achizitii cu producatorii la nivel mondial.
Care sunt caracteristicile pietei pe care activati?
Piata de mobilier si decoratiuni a fost lovita de criza in perioada 2009-2010, insa este o piata dinamica intr-o continua schimbare. Noi suntem prezenti la targurile internationale si achizitionam tot ceea ce este nou in domeniu. Preconizam o crestere a pietei de profil pe zona aceasta premium si upper premium de la 5% in 2011 la 7-8% pentru 2012. Pot spune ca suntem optimisti din punctul acesta de vedere si ne bazam pe mai multe aspecte: in principal pe faptul ca noi am observat ca treptat revine si apetitul consumatorilor pentru produsele de acest gen si pe calitatea produselor pe care le aducem, iar prin discounturile pe care le oferim vrem sa impulsionam cat mai mult acest segment de piata.
Ce obiective aveti pentru anul in curs?
Ca si obiective pentru anul 2012 vrem sa avem 450.000 abonati pe site, 100.000 de fani pe pagina de Facebook atat pentru Homeycomb, cat si pentru blogul Trenbuyers si vrem sa deschidem businessul in mai multe zone din Europa. Pe langa toate acestea, vrem sa implementam pe blogul Trendbuyers o politica prin care consumatorii sa poata vota produsele care sa se regaseasca in oferta noastra. Suntem foarte atenti si foarte receptivi la nevoile consumatorilor.