Brands & Communities: Bianca Cioti (Republika Interactive) despre dezvoltarea comunitatii Nivea pe Facebook

Brands & Communities: Bianca Cioti (Republika Interactive) despre dezvoltarea comunitatii Nivea pe Facebook

"Contruirea unor comunitati pe Facebook" a fost tema prezentata de Bianca Cioti (Account Executive, Republika Interactive) in cadrul primului eveniment dedicat comunitatilor de brand, SMARK KnowHow – Brands & Communities. Pentru a exemplifica acest aspect Bianca a prezentat un studiu de caz despre construirea comunitatii de brand Nivea pe Facebook, campanii derulate si efectele concrete ale acestora.

Bianca si-a inceput prezentarea declarand ca Facebook este cel mai bun si simplu mediu in care o comunitate poate fi construita si ca este important ca brandul sa se implice pe termen lung in acest demers.

Studiul de caz realizat pe Nivea a prezentat evolutia Nivea din aprilie 2011, cand brandul a intrat pe Facebook, pana in prezent. La inceput Nivea a incurajat oamenii spre discutii prin intermediul postarilor facute. La scurt timp a aparut totusi si prima campanie pe Facebook, "Atingeri de neuitat" care a integrat offline-ul. A fost un demers de aducere a acestei comunitati de fani ai brandului in mediul online, astfel ajungand la 10.000 fani ai paginii de Facebook Nivea Romania.

In august 2011 Nivea a avut ca tema de discutie in comunitate demachierea ridicand intrebarea "Care este secretul unei demachieri complete?". In cadrul acestei campanii Nivea a ales o fana cu care a filmat un spot cu ajutorul caruia raspundeau intrebarilor venite din partea comunitatii. Odata cu aceasta campanie pagina brandului a atins 50.000 fani.

In noiembrie 2011 a urmat aplicatia Facebook "Testeaza-ti prietenii" si era pentru prima data cand Nivea aducea in discutie intr-o campanie o gama de produse. Este vorba despre o campanie adresata in principal tinerelor, cu o aplicatie care alegea cel mai bun prieten al utilizatorului si cu un concurs care avea ca premiu bilete la un concert.

Nivea a desfasurat in luna noiembrie 2011 si o campanie de CSR. In mediul offline, pentru fiecare crema cumparata, compania dona 1 EUR, iar in mediul online dona o suma de bani egala cu numarul de fani care accesau aplicatia dedicata campaniei. Brandul a atins odata cu aceasta aplicatie 100.000 fani pe pagina de Facebook.

In decembrie 2011 Nivea a lansat cu ocazia sarbatorilor de iarna o aplicatie care promova anumite produse promotionale de Craciun.

In februarie 2012 a fost randul campaniei de Valentine’s Day. Activitatea in cadrul acestei campanii se desfasura in afara Facebook-ului, pe o platform dedicata campaniei, inca aceasta a generat foarte mult content pentru Facebook. Odata cu aceasta campanie, brandul a juns la un numar de 200.000 fani pe Facebook.

"Secretul unui par senzational" este campania din martie anul acesta. Ce a fost diferit fata de celelalte campanii a fost targetul campaniei si faptul ca ii facea pe utilizatori sa se intoarca zilnic in aplicatie.

Nivea a ajuns astfel de la 18.000 fani la 270.000 fani pe Facebook in numai un an.

Bianca a mentionat faptul ca Nivea este unul din exemplele de succes in construirea unei comunitati pe Facebook deoarece si-a tratat toti fanii la fel, pentru ca a fragmentat comunitatea de fani si i-a targetat separat, pentru ca in toate campaniile fanii erau pusi sa faca lucruri diferite si oamenii au simtit astfel ca ceva din comunitate este relevant pentru ei. In afara de acestea, Nivea a derulat foarte multe campanii prin care si-a activat comunitatea constant, a ascultat-o si i-a raspuns la intrebari, au vorbit despre experientele pe care brandul le ofera si a dat sfaturi, iar produsele au fost puse in plan secund.

Bianca si-a incheiat prezentarea spunand ca "nu este important cat de mare este comunitatea, important este sa o construiesti pe cea potrivita".

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related