Brands & Communities: Comunitatea branded vs. comunitatea non branded

Brands & Communities: Comunitatea branded vs. comunitatea non branded

"Lungul drum de la zoo catre savana" a fost tema dezbatuta de Catalin Tenita (Owner, Treeworks) in cadrul conferintei dedicata comunitatilor de brad, SMARK KnowHow – Brands & Communities. Catalin si-a inceput prezentarea prin a puncta o diferenta majora pentru comunitatile de brand: o comunitate branded este o gradina zoologica in care cel care are cheile este brandul, iar o comunitate non branded este o savana.

Catalin spune ca brandurile trebuie privite ca unelete, iar comunitatile sunt despre prienteni, distractie sau rezolvarea unor probleme, folosind branduri sau alte unelte. De aici si preferinta lui pentru comunitati non branded, in care membrii sunt liberi, sinceri si genereaza continut.

Catalin a prezentat apoi un ghid de construire a unei comunitati:

1. Lasa loc evolutiei si lasa oamenii sa se exprime singuri. Comunitatile non branded evolueaza, nu se construiesc, pentru ca forta provine de la utilizatori.

2. Alege cu grija. Este important ca brandurile sa creeze contexte in care sa fie implicate, sa sponsorizeze comunitati non branded pentru ca acolo se genereaza valoare si acolo au succes, insa la fel de important ca aceste comunitati sa impartaseasca o pasiune comuna cu brandul.

3. Stimuleaza implicarea in initiative sociale si asociaza brandul cu alte astfel de initiative.

4. Lasa lucrurile sa se genereze singure. Diferenta dintre comunitatile branded si non branded este ca primele nu pot genera lucruri la care nimeni nu s-a mai gandit.

5. Nu te teme de autenticitate.

6. Nu incerca sa controlezi comunitatea. Intre cei care administreaza comunitatea si cei care o populeaza trebuie sa fie egalitate si corectitudine.

7. Participa la conversatie.

8. Studiaza comunitatea in mediul natural, pentru ca in daca iti creezi o pagina a brandului vei avea mai putine plangeri decat in mediul real deoarece persoanele care nu plac brandul vor evita sa discute.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


TreeWorks

Cu o experienta de peste 10 ani, TreeWorks este o companie specializata in crearea de prezente online si solutii web complexe, numarand peste 200 de proiecte realizate pentru clienti romani si straini. Principala... vezi detalii »

Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related