Dan Santimbreanu (Siemens Romania) despre proiectele Siemens, de la inventia dinamului la dezvoltarea sustenabila

Dan Santimbreanu (Siemens Romania) despre proiectele Siemens, de la inventia dinamului la dezvoltarea sustenabila

Cu o istorie de peste 160 ani, Siemens este o companie axata pe cercetare care este responsabila de multe din inovatiile care au dus la progresul tehnologic de astazi. Despre toate acestea, precum si despre strategia de comunicare Siemens in Romania, cercetarea care a stat la baza campaniilor de succes ale companiei, premiile castigate, noua structura organizationala si planuri pentru anul in curs, ne-a vorbit Dan Santimbreanu (Head of Corporate Communications, Siemens Romania).

Despre Siemens la nivel global, Dan spune ca "este compania care are cel mai bogat portofoliu de produse si solutii pentru domeniul ingineriei. Exista putine companii la nivel mondial care sa se adreseze atator domenii de activitate si care sa ocupe pozitii fruntase in aceste domenii in pietele in care activeaza. Din aproximativ 400.000 de angajati la nivel mondial, Siemens angajeaza peste 28.000 in domeniile de Reasearch & Development, care se concretizeaza in peste 1.000 de parteneriate semnate anual. In anul fiscal precedent, Siemens a investit aproximativ 4 miliarde EUR in cercetare".

Si in Romania, Siemens are un numar important de angajati care lucreaza in acest domeniu, in special in Brasov. "Aceasta viziune de a investi constant in cercetare isi are ecourile in istoria Siemens, companie care a livrat lumii inovatii precum dinamul, primul telegraf automatizat, primul tramvai electric, primul metrou subteran (in Budapesta, in 1896), primul iluminat public din Romania la Timisoara, primul cablu de telegraf transatlantic si multe alte inovatii care se regasesc in viata noastra de zi cu zi", adauga el.

Agentii partenere
Pentru proiectele din ultimul an Siemens Romania a colaborat cu Pi2 PR si Rogalski & Grigoriu PR, insa a mai avut colaborari cu Friends Advertising, Rodia, WOPA sau Fast Forward Communications pentru diverse proiecte de comunicare interna si externa. Pe partea de executii in campanii, compania lucreaza cu Still Print Forward, iar partea de media-buying este asigurata exclusiv de Optimum Media Direction. "Unii furnizori sunt impusi de catre headquarter pentru o uniformizare a furnizorilor in regiune, iar altii sunt alesi pe criterii de competenta si, evident, costuri", spune Dan.

Parteneriate strategice
Dintre parteneriatele strategice pe care Siemens le are, Dan il aminteste pe cel cu Astra Vagoane Calatori din Arad pentru crearea unui tramvai cu podea joasa la standardele tehnologice ale companiei: "Acest tramvai ofera primariilor din tara cel mai avantajos pret pentru Romania in schimbul unui produs de varf  tehnologic, care sa produca economie de energie si care sa ofere un transport ecologic si confortabil pentru cetateni. In prezent, partenerul nostru din Arad studiaza toate licitatiile anuntate de municipalitatile din Romania si suntem increzatori in fiabilitatea produsului nostru".

Proiecte in Romania
Siemens a demarat in ultimii 5 ani in Romania mai multe proiecte menite sa schimbe asocierea facuta de publicul larg cu branduri de consumer, cum au fost telefoanele mobile sau electrocasnicele.

"Un studiu de imagine realizat in anul 2007 pozitiona Siemens ca fiind un brand sinonim cu atribute precum seriozitatea si calitatea, cunoscut in principal pentru telefoane mobile si masini de spalat, iar stakeholderii se interesau de brand-ul Siemens intr-un procent foarte mare de pe Internet", a mentionat Dan. Astfel s-a luat decizia ca mediului online sa i se acorde o atentie mai mare: "Am inclus in strategiile de comunicare din 2008 si 2009 cuvinte noi precum: Blog, Reviste online, Google maps, Facebook, Twitter s.a.m.d. Am convins Top Management-ul (CEO & CFO) sa ne sustina activitatile axate pe brand awareness si am inclus in agenda strategica de comunicare o puternica sectiune de social media".

In iulie 2008, Siemens a publicat o revista online de tehnologie denumita HiTech, iar in ianuarie 2009 a lansat primul numar sub forma unui Ebook. "In noiembrie 2009 am lansat site-ul HitechPedia, alaturi de conturile de Facebook si Twitter ale blogului. Proiectul continua si in prezent. Ca un lucru inedit, toate machetele publicitare din anul 2009 in publicatiile de business au continut QR code-uri care directionau cititorii catre link-uri sau platforme online", a adaugat Dan.

A venit apoi randul Siemens Race care a demarat in 2011, fiind prima campanie desfasurata exclusiv prin intrumente de social media, mizand tocmai pe dezvoltarea acesteia ca un canal alternativ de comunicare cu stakeholderii brandului. "Proiectul a avut un real succes si mai multe tari din interiorul grupului Siemens au decis sa implementeze si ele campania, ca si exemplu de best practice. Marea Britanie si Africa de Sud si-au manifestat de curand intentia de a implementa local conceptul Siemens Race", spune Dan.

"Reluarea studiului de imagine in anul 2011, arata brandul Siemens nu mai este asociat in proportie majoritara cu telefoane sau produse electrocasnice. Am constatat o scadere de 25% in asocierea de masa cu produsele de consumer", a adaugat el.

Research-ul in fundamentarea deciziilor Siemens
Despre research, Dan spune ca "are o importanta deosebita. Practic, fara acel studiu de imagine facut in anul 2007 nu am fi stiut exact in ce zona trebuie sa ne imbunatatim comunicarea si activitatile de marketing. De asemenea, studiul ne-a permis sa aflam care sunt canalele de unde stakeholderii nostri isi culeg informatiile cu privire la brandul nostru. Astfel, am stiut catre ce zona sa investim mai cu folos. Si tot astfel, am depus eforturi pentru realizarea unor campanii apreciate in industria de comunicare".

Siemens Race
Una dintre campaniile pe care Dan le considera de succes este Siemens Race, despre care spune ca: "Obiectivul a fost sa schimbam perceptia publicului larg cu privire la domeniile noastre de activitate si sa ne disociem de mostenirea brandurilor de consumer. In acelasi timp, am dorit sa ne implicam partenerii principali in acest proiect scotandu-i pe acestia in fata alaturi de solutiile pe care le-am implementat pentru ei. In 2012, 200.000 de persoane au urmarit campania Siemens Race in mediul online, generand peste 1,2 milioane de afisari, ceea ce inseamna de trei ori mai mult comparativ cu editia pilot din 2011. Am folosit serviciile Zelist pentru monitorizarea Social Media si MediaImage pentru monitorizarea in presa si TV".

Premii castigate
"In anul 2010 am participat in premiera la competitia Romanian PR Award, unde am reusit sa castigam doua Silver Award for Excellence in Communications la categoria ‘Corporate Communications’ cu campania ‘Orasele Viitorului’ si la categoria ‘Comunicare Interna’ cu proiectul ‘Siemens Recycling Team’.

In anul 2011 au urmat alte trei premii la aceeasi competitie: un Golden Award for Excellence in Comunications la categoria ‘Media Relations’ si un Silver Award for Excellence in Comunications la categoria ‘Comunicare in Domneniul Public’ pentru proiectul ‘Victoria 20.20’. De asemenea, campania Siemens Race a castigat Silver Award for Excellence in Comunications la categoria ‘Comunicarea Proiectelor de Mediu’", spune Dan despre premiile castigate de Siemens in Romania.

"Recunoasterea proiectelor noastre a trecut si granitele Romaniei, cand la prima participare la European Excellence Awards Siemens a reusit sa plece acasa cu premiul cel mare la categoria ‘Science and Education’ pentru proiectul ‘Victoria 20.20’. Acelasi proiect a primit si o nominalizare la SABRE EMEA PR Awards, iar pe 31 mai vom afla daca suntem castigatori si in aceasta prestigioasa competitie internationala. Aceste premii ne onoreaza si ne intaresc convingerea ca trebuie sa continuam sa abordam teme precum sustenabilitatea in actiunile noastre de comunicare, teme care ne vor influenta cu siguranta viitorul si pentru care trebuie sa oferim raspunsuri care sa dureze", adauga Dan.

O noua structura organizationala
De la 1 octombrie 2011, Siemens are o noua structura organizationala. In ce consta aceasta ne explica Dan: "Siemens a creat un nou sector denumit Infrastructure & Cities, sector care reuneste divizii precum cele de Mobilitate, Smart Grid sau Building Technologies pentru a putea sa raspunda mult mai eficient nevoilor oraselor in plina dezvoltare. Megatendintele la nivel mondial arata ca in viitorul apropiat, din ce in ce mai multe persoane vor trai in orase, atragand persoanele din zonele rurale, iar din acest motiv orasele vor resimti o nevoie de dezvoltare majora a infrastructurii. De asemenea, necesitatea existentei unei retele electrice inteligente, capabila sa coordoneze consumul de energie electrica si sa-l aloce doar acolo unde este nevoie de el a determinat crearea unei noi divizii, intitualata Smart Grid, care se va ocupa de aceasta provocare".

Siemens in 2011
Despre performantele companiei in 2011, Dan spune ca: "Siemens a obtinut o crestere a vanzarilor fata de anul precedent pe fondul unor usoare cresteri in sectorul Industrie, dar si datorita semnarii primelor proiecte ale companiei in domeniul eolian din Romania. La 30 septembrie 2011, Siemens a raportat vanzari de 270 de milioane EUR".

Obiective pentru 2012
Pentru anul in curs, Siemens se asteapta sa inregistreze o crestere continua in domeniul proiectelor eoliene, dar si la demararea unor proiecte noi in domeniul energiilor regenerabile, in special in zona fotovoltaicelor. "Acest nou segment va inregistra cu siguranta un nou boom incepand cu acest an. De asemenea, dorim sa ne consolidam pozitiile din piata echipamentelor medicale unde continuam sa livram echipamente de varf de gama, dar si in zona energiei clasice, pentru ca nu vom putea inlocui toata energia necesara Romaniei cu energie regenerabila.

Pentru strategia de comunicare a Siemens in Romania, vom continua sa inovam si sa gandim campanii creative, sustinand astfel obiectivele de business ale companiei", spune Dan.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

WOPA

Suntem independenti.Nu vorbim tot timpul frumos, dar vorbim liber. Suntem locali.Poate nu avem director de creatie „din occident”, dar avem unul nascut in Colentina, care face publicitate de 16 ani,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related