Daca vrei sa injectezi un adevarat factor "WOW" in campaniile tale mobile, vrei Augmented Reality (AR). AR nu trebuie confundata cu Virtual Reality (VR), care este o experienta in totalitate digitala care simuleaza situatii din lumea reala.
Ce este Augmented Reality? Este un termen folosit pentru a descrie procesul suprapunerii imaginilor realizate digital in contextul realitatilor noastre, dand impresia de iluzie sau de realitate "virtuala”. "Elementele virtuale", avand in vedere natura lor, pot consta in orice. Ar putea fi modele 3D, video, informatii web... orice. Ideea este ca mintea ta este singura limita.
Aceasta tehnologie exista de mult timp si a fost folosita in programele CAD pentru asamblarea si construirea aeronavelor, pentru simulari, navigare, chiar si in proceduri militare si medicale. Insa abia de curand marketerii au descoperit modul in care AR poate fi folosita pentru a obtine engagement de la audienta care foloseste device-uri mobile.
In acest moment, AR este concentrata asupra aplicatiilor pentru smartphone-uri. Pentru a se angaja in AR, consumatorul va fi nevoit sa downloadeze aplicatia AR de pe site-ul brandului. Cand camera video a telefonului este indreptata catre market - de cele mai multe ori o imagine cu un cod de bare in alb si negru aplicat in print sau outdoor - aplicatia AR o va recunoaste mai intai, o va analiza si apoi va crea o imagine virtuala bazata pe informatiile continute in market. Consumatorul vede un obiect 3D pe ecran, suprapus peste imaginea reala vazuta prin lentilele camerei, care poate fi vazut din orice unghi.
La nivel global, baza de dispozitive capabile de AR a crescut de la 8 milioane de smartphone-uri in 2008 la 100 de milioane in 2010. Nielsen a anuntat ca 43% din posesorii de telefoane folosesc smartphone-uri. Mai mult, Juniper Research a emis de curand un raport despre AR prin intermediul telefoanelor mobile, afirmand ca veniturile globale din aplicatiile AR se asteapta sa ajunga la 1.5 miliarde de dolari pana in 2015.
AR chiar elimina barierele din calea implicarii, si de fapt permite un nivel mai inalt de interactiune, oferind ”timp de contact"cu un produs. Informatii suplimentare, animatii si alte detalii pot fi evidentiate si ulterior explicate cu detalii precise.
AR poate fi de asemenea folosita la campanii online (consumatorul tine o reclama in print in fata unei camere web), cu mai putin efort de dezvoltare decat in cazul telefoanelor. Dar mult mai raspandita este practica prin intermediul telefoanelor mobile pentru ca poate fi folosita oriunde: la o cafenea, stand langa un panou, la un meci, in mijloacele de transport in comun etc. Aceasta face ca efortul in plus cu campaniile mobile AR sa merite, atat pentru brand, cat si pentru consumator.
AR se poate aplica aproape oricarui concept - atat timp cat ai un unghi creativ puternic si sprijinul unui plan de media integrat, nu exista limita. Pana in prezent, AR a fost un hit pentru brandurile care vor sa creeze campanii de mare impact pentru a genera awareness pentru noi servicii sau lansari de produse. Am vazut AR folosita pentru a crea modele 3D de masini si pantofi in reclame, jocuri interactive, mesaje display ascunse in SMS-uri.
Ray Ban
Ray Ban a instalat in mod inteligent in magazine si online AR cu capcitatea de recunoastere de fetei (face tracking), care le permite clientilor selectarea si probarea produselor din gama lor de ochelari de soare.
Resursele educationale oferite de AR
Popar Toys ofera o linie de carti si accesorii tipul pop-up pentru copii folosind AR, acoperind o gama larga de teme educationale. Cartile au o multime de taieturi, dar aduc si lucruri la viata pe ecran.
Primii initiatori in AR au facut-o pentru efectul de inovatie. Multe branduri au vazut o oportunitate sa creeze buzz prin ceva nou. Cu toate acestea, aceasta tehnologie se va dezvolta considerabil datorita faptului ca smartphone-uri devin ceva comun, cat si faptului ca industriile de telefonie mobile dezvolta noi elemente interactive in campanii AR.
Publicitatea promotionala este esentiala: principiul "construieste-l si vor veni" este o reteta pentru dezastru. In consens cu toate campaniile mobile, call to action-ul trebuie sa fie: 1) clar, 2) simplu, 3) bine distribuit in toate canalele si 4) sa comunice valoare reala.
Urmatorii cinci ani ar trebui sa cunoasca o dezvoltare semnificativa a tehnologiei AR, si te poti astepta sa vezi ca va deveni mult mai integrata in vietile noastre de zi cu zi. Si aceasta este adevarata provocare- fuziunea subtila a lumii digitale si a celei reale.
La sfarsit, toate investitiile ar trebui sa determine imbunatatiri vizibile in experienta consumatorului. Schimbarile se produc atat de repede si in asemenea varietate ca este greu sa tii pasul. Dar ceea ce start-up-urile, hackerii, corporatiile si artistii tech creeaza - un hybrid intre interactivitatea computerului, informatii, social media si modul in care toate acestea se asociaza cu lumea noastra reala - nu este numai surprinzator, dar este totodata un teaser pentru ceea ce media si experientele de comunicare vor arata in anii urmatori.