Intodeauna am considerat ca nemtii sunt reci, deci nu pe gustul meu. Ultima experienta nu mi-a schimbat foarte mult impresia, dar m-a provocat sa tanjesc dupa cateva lucruri pe care le-as iubi si la poporul meu.
Cand am fost numiti in charge pe acest proiect nu stiam obiectivul strategic de repozitionare pe care headquarterul din Germania avea sa mi-l impartaseasca mai tarziu. Primul pas - un studiu calitativ, cu 3 zone de focus foarte clar definite si verbalizate in brief. Nimic special sau iesit din comun: o metodologie la indemana - interviuri in profunzime, un design de executie corect echilibrat si dimensionat in 3 orase si un singur cercetator alocat pentru a fi siguri ca privim cu aceeasi ochi aceleasi aspecte chestionabile. Urmarea - un studiu fulger cantitativ, iar apoi momentul adevarului: predarea rezultatelor. La interval de 4 zile sunt invitat la headquarter sa am o zi de lucru cu echipa de bord. Impachetez un bagaj lejer de haine si laptopul, dar ma gandesc ca ar fi utile si 5-6 sliduri- un induction cultural, o introducere in ADN-ul romanesc pornind dintr-o perspectiva generala - valorica, multidimensionala, dar relationata la categoria de consum relevanta pentru subiectul proiectului.