Evaluarile consumatorilor privind viitorul starii economice si veniturilor, precum si dorinta de a face cumparaturi majore, variaza in functie de masura in care diferite tari sunt afectate de escaladarea crizei bancare, se arata in studiul GfK despre climatul de consum in Europa. Astfel, in randul consumatorilor din Grecia, Spania si Italia, tari aflate in centrul crizei, se observa o stare de spirit proasta.
Deocamdata, Romania pare sa fi reusit sa ramana putin afectata de criza financiara europeana. Pentru cei 3 indicatori analizati (asteptarile privind starea economiei, asteptarile privind veniturile si dorinta de cumparare) rezultatele inregistrate de tara noastra sunt urmatoarele: -2,6 puncte pentru asteptarile privind starea economiei, 1,6 puncte pentru asteptarile privind veniturile si -18,4 puncte pentru dorinta de cumparare. Cu toate ca datele de baza sunt deocamdata bune, consumatorii romani sunt totusi atenti cand vine vorba sa cheltuiasca bani. Dorinta de a face cumparaturi majore a crescut in ultimele cateva luni, ramanand totusi la un nivel foarte coborat.