In 1999, Grup Sapte isi incepe activitatea sub conducerea Florinei Mihaescu (Managing Director) cu o campaniei de productie regionala pentru BAT. Activitatile companiei s-au diversificat de-a lungul timpului, ajungand ca astazi sa ofere servicii de shopper, promotional, trade, events si communities marketing. Despre cei 12 ani de BTL pentru Grup Sapte, portofoliul de clienti si trenduri pe piata ne-a vorbit Marilena Gheorghe (Head of Strategy and Development, Grup Sapte).
Marilena a inceput ca parte a echipei de trade a companiei Nestle, fiind responsabila de implementarea campaniilor de trade la nivelul regiunii de SE a tarii. "A fost primul meu contact cu lumea marketingului de la teorie la practica. Mersul firesc al businessului m-a adus in Bucuresti unde am inceput experienta de agentie pe branduri internationale cu campanii regionale pentru branduri precum Smirnoff, Johnnie Walker. Apoi m-am oprit in G7 unde stationez cu spor de sapte ani. Jobul meu este in permanenta adaptare la nou, la contextul actual. In prezent imi revine responsabilitatea de a dezvolta si implementa strategia corporate si pe cea de proiect".
Spune ca Grup Sapte isi desfasoara activitatea la intersectia dintre imagine de brand si vanzari. Astfel ea este de parere ca un program de BTL bun nu conduce numai la vanzari, ci in acelasi timp construieste imaginea de brand si awareness: "O campanie reusita este cea care livreaza partenerilor nostri cel mai eficient mix de servicii in raport cu obiectivele date, iar consumatorilor experiente memorabile de consum. Un exemplu este campania care ne-a adus nominalizarea la EFFIE in categoria de shopper marketing".
"In partea de field marketing aplicam strategia ‘getting the message accros & back’, promoterii si hostesele sunt pregatiti sa poata sustine o conversatie cu consumatorul din care sa extraga feedback relevant cu care se intorc in agentie. In plus, daca vrei sa faci o activare corecta, trebuie sa spui o poveste credibila, insa daca vrei sa ai rezultate extraordinare trebuie sa dramatizezi la maxim povestea de la care ai plecat", adauga ea.
In portofoliul de clienti ai companiei gasim nume precum Beiersdorf, Nestle Cereale, Muller, Unilever, Orkla Foods, Nescafe Professionals sau Nescafe Dolce Gusto.
Despre felul in care Grup Sapte se promoveaza, Marilena spune: "Strategia de promovare se axeaza foarte mult pe ‘costumer retention’, care indirect aduce noi achizitii. Partenerii nostri ne recomanda la alti clienti si asa mai departe. Credem in parteneriate de lunga durata si acest lucru reprezinta cartea noastra de vizita".
Experienta locala si internationala in implementarea de promotii pe care Grup Sapte o detine o determina pe Marilena sa faca si o comparatie intre Romania si celelalte piete, din prisma consumatorului cu care intra in contact: "Spre deosebire de Romania, unde activarile BTL se aliniaza promisiunii brandului, in tari ca Moldova sau Bulgaria primeaza cresterea vanzarii pe termen scurt. In concluzie putem spune ca noi am ajuns la performanta de a ii putea oferi consumatorului un motiv pentru a cumpara, in timp ce ei se limiteaza in a-i da stimulentul pentru cumparare".
Despre schimbarile care se petrec din perspectiva interactiunii dintre brand si consumator, Marilena ne spune ca se simte foarte mult impactul fenomenului digital: "Consumatorul este mai constient de ceea ce se intampla in jurul lui, dat fiind accesul la informatie pe care il are. De aceea discutia cu el trebuie sa se schimbe dintr-un monolog intr-un dialog".
Daca vorbim de shopper marketing, in momentul de fata au loc multe ajustari si transformari: "Se poate observa un trend din ce in ce mai ascendent in cadrul companiilor de a trece de la o abordare strict tactica a proiectelor de shopper la una strategica, in care focusul se muta de la castigarea market share-ului pe o termen scurt la castigarea atasamentului si loialitatii consumatorilor pe termen lung. Pentru a face fata noilor cerinte, vedem tot mai des alinieri mai corecte intre marketing, sales si trade, precum si o dorinta a clientilor si a agentiilor de a identifica noi modalitati de cercetare a shopperului si de masurare a impactului in magazin".
Iesind din sfera shopper marketingului, Marilena afirma ca, pe langa serviciile si produsele pe care companiile le ofera, valoarea adaugata face diferenta. "Atat consumatorii cat si shopperii astepta din partea unui brand puternic sa se implice in rezolvarea unor probleme sociale cu care ne confruntam in prezent, in special cele de mediu. Responsabilitatea sociala a devenit un subiect de interes in toate punctele de contact cu consumatorii si nu mai este doar o tactica de PR Corporate".
Grup Sapte a incheiat anul 2011 cu o cifra de afaceri de 7 milioane EUR. "In 2012 vom continua sa ne consolidam pozitia de agentie specializata pe solutii integrate de comunicare de marketing, cu rezultate masurabile in vanzari", a incheiat Marilena.