Potrivit studiului online "The Age of Social Influence" realizat de reteaua de media Initiative pe 8.000 de persoane cu varste cuprinse intre 16 – 54 ani, a reiesit ca 10% sunt influentatori (i.e. discuta despre branduri in mediul online), 80% dintre acestia recomanda produse sau servicii in mediul online cel putin o data pe saptamana, iar 50% dintre ei cel putin o data pe zi.
Studiul a fost realizat in tari precum Argentina, Australia, China, Germania, Olanda, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie.
Studiul arata ca sinergia dintre TV, social media si mobile nu a avut un impact semnificativ asupra comunicarii de brand traditionale, permitand consumatorilor sa devina un factor cheie in influentarea alegerii brandurilor. Astfel, transmiterea mesajului potrivit catre consumatorii-influentatori potriviti are un impact mult mai mare. Astfel, primii 10% dintre influentatori au un impact semnificativ mai mare asupra celorlati consumatori, 72% dintre acestia acceseaza continut cel putin o data pe zi prin intermediul printului, computerului si al mobile-ului, comparativ cu doar 18% dintre influentatorii aflati in ultimele 10% ale clasamentului. De asemenea, studiul arata ca 99% dintre influentatorii din Top 10 au spus ca prietenii lor le cer opinia inainte de a face o achizitie importanta, comparativ cu doar 13% dintre cei clasati pe ultimele locuri in top.