Andreea Ionescu (BrandYou True) de la multinationale la antreprenoriat, remedii alternative si calatorii in jungla

Andreea Ionescu (BrandYou True) de la multinationale la antreprenoriat, remedii alternative si calatorii in jungla

Cu studii in chimie, Andreea Ionescu a ocupat diferite functii, de la editor, la consultant sau Marketing Manager in companii precum: Connex, Metro sau Sensiblu. Dupa experienta in multinationale in cadrul carora a invatat o buna parte din lucrurile pe care le foloseste si acum, Andreea a decis sa nu mai astepte aprobari pentru a implementa decizii si s-a orientat catre mediul antreprenorial privat. Astfel, ea merge pe cont propriu deschizandu-si propria firma de consultanta, ConsultWare cu marca BrandYou True pentru care ocupa functia de Brand Maker.

Despre experienta si lucrurile pe care le-a invatat in cadrul companiilor pentru care a lucrat, despre coaching si voiaje, carti scrise, blog, meditatie si remedii alternative ne-a povestit Andreea in cadrul rubricii Dupa 6.

Putem vedea ca o zi obisnuita a Andreei nu arata asa cum ne-am putea astepta: "Viata mea nu se desfasoara intre 9 si 6, pentru ca sunt un consultant independent si am privilegiul de a face ceea ce vreau atunci cand vreau, aproximativ. Pot sa am o intalnire la pranz si sa meditez toata dimineata, pot sa-mi prepar un remediu din uleiuri sau sa-mi fac un sireag de cristale, pot sa pictez sau sa gradinaresc. Si nu stau niciodata. Intotdeauna m-am fardat la volan pentru ca mi se pare o pierdere de timp sa stai la semafor si sa nu faci nimic. Am fost odata la un workshop la Marriot si eram imbracata foarte business, dupa cum detest, si aveam niste ciorapi foarte frumosi pe care am reusit sa ii agat, nu stiu cum, atunci cand m-am urcat in masina. Mereu am ata in geanta, asa ca am prins firul si am facut o floricica. Am ajuns acolo si toata lumea mi-a zis: Ce ciorapi frumosi ai! De unde sunt? De la semafor".

"O zicala Zen spune ca drumul cel mai drept intre 2 puncte este un zig-zag"
A pornit cu facultatea de inginerie, pe care a realizat-o din lipsa de optiuni: "Pe vremea lui Ceausescu, daca nu iti luai un job de inginer, nimereai invatator intr-un sat, in cel mai bun caz, daca nu educatoare. Pe urma am ajuns in Bucuresti". Nu a stat mult in chimie si a intrat in presa, dand un concurs de redactor la Redactia Publicatiilor pentru Strainatate.

De aici a fost recrutata de o firma de consultanta din America, Carana Corporation, unde a fost mai intai traducator, apoi consultant si apoi Chief of Staff. A participat, printre altele, la consultanta post privatizare a 30 de inteprinderi Romanesti vandute prin metoda MEBO (Management Employee Buyout): "Aceasta metoda presupunea ca toata lumea din companie sa scoata bani din buzunar pentru a cumpara fabrica, ajungand in cele din urma sa nu mai aiba bani de investit pentru reutilare sau modernizare. Ideea era in mare parte falimentara, insa pot spune ca sunt foarte mandra de cateva companii care inca mai exista: ProdLacta, Foremar Baia Mare sau Constructim. Ele lucreaza pe planurile strategice realizate de seful meu de atunci, Bill, si echipa noastra".

Dupa 3 ani in care a invatat business, s-a intors in tara, unde avea 3 oferte: Colgate, Connex si Coca-Cola. A ales Connex, considerand ca este o afacere de viitor. "In Connex am inceput ca director de administratie deoarece m-am certat cu doamna vice-presedinte de marketing la interviu. Am avut opinii diferite. M-a intrebat ce parere am despre o campanie interna, pe care doreau sa o faca in momentul acela, insa era o campanie la care mesajul era ‘Be the tiger’, culorile erau ‘frumoasele’ negru, mov inchis si gri stins si era o campanie de energizare a angajatilor romani desfasurata total in engleza. Cred ca e evident ce nu era in regula acolo. Si i-am spus ca mie mi se pare ca daca vrei o campanie de energizare iti trebuie culori stralucitoare si ca daca este o campanie pentru angajatii romani trebuie sa vorbesti in romana cu ei. La care ea imi spune ca nu poate sa le spuna asa ceva oamenilor de la creatie. Si atunci eu m-am uitat in ochii ei si i-am zis ca nu pot sa lucrez cu un VP care nu poate da feedback oamenilor de la creatie si cu asta s-a incheiat interviul".

In 7 ani a trecut prin mai multe departamente ocupand functii precum: Deputy Director Operations, Director of Administration, Director of Direct Sales, Director, Customer Retention and Database Marketing, Director, Customer Intelligence and Database Marketing, Director Channel Marketing.

In 2003 a infiintat ConsultWare, firma pe care o detine si astazi si pentru care in 2010 a inregistrat la OSIM marca comerciala BrandYou True. In 2004 insa pleaca de la Connex pentru Metro Cash&Carry Romania. In 2006 incepe aventura Sensiblu, pe care o incheie in 2009, cand realizeaza ca vrea mai mult timp cu familia, dar si mai multa libertate si se dedica in totalitate companiei pe care o fondase: "Am decis apoi ca sunt prea batrana sa mai lucrez pentru altii si am vrut sa lucrez pentru mine. Asa m-am dedicat ConsultWare. Acum fac consultanta in management si executive coaching. In ianuarie am un program de bootcamp training pentru lideri: o sa iau 15 sefi de afaceri din Romania si ii voi duce in Amazon". Nu are niciun angajat, deoarece nu crede in modelul cu oameni angati si state de plata. Toti cei 20 de oameni cu care lucreaza sunt colaboratori pe care ii solicita in functie de proiecte.

Carti, filme, blog si calatorii
Ii place spiritualitatea orientala si este fan Dalai Lama. Insa citeste 6 – 7 carti in acelasi timp, in functie de starea de spirit. "De exeplu, acum am un Medicine Buddha cumparat in ultima calatorie in Nepal, o carte de antropologie hawaiana, un roman japonez foarte dragut de amor, o carte de uleiuri, iar pe cel mai recent Coelho tocmai l-am terminat".

Printre pasiunile ei regasim cartile si calatoriile, insa nu-i place doar sa citeasca, ci si sa scrie. Aceste doua pasiuni le-a imbinat in prima ei carte publicata - Surogat de Globetrotter, un jurnal de calatorii. Anul acesta va publica o alta carte despre voiajele cu insemnatate, voiaje spirituale, in locuri care inseamna mult pentru spiritualitatea omenirii in momentul acesta – Calator in inima Pamantului. Mai are doua romane in plan, la unul dintre ele a scris deja 80 de pagini, insa si-a dat seama ca nu ii place si a luat-o de la capat. "Am vrut sa fac filologia si de aici am ajuns si in jurnalism si din aceasta cauza ajung sa scriu si tot sa scriu. Parca intr-o alta viata am fost scrib".

Blogul Pisicka’s Book of Marketing a inceputut atunci cand Monica Jitariuc, care pe acea vreme ii era consultant de PR, i-a spus ca trebuie sa aiba un blog. "Ca un client ascultator, m-am supus si am deschis blogul, asa ca ei i-l datorez. In timp blogul a crescut, are un miez de business cu petale de dezvoltare personala. Acolo sunt calatoriile mele, inclusiv cele din Tibet sau India, tehnicile de relaxare si de stare de bine. Deci el a crescut in directiile in care am crescut si eu".

Vorbeste mult despre calatoriile pe care le-a facut si ceea ce au insemnat pentru ea: "Europa am batut-o pe toata. America - am vazut tot ce am putut cand am lucrat acolo si pot spune ca imi place foarte mult Vestul. Asia este absolut fascinanta, India, Nepal. Mai vreau insa Bhutan si Japonia. In ultimul voiaj am fost in Amazon, in jungla. Trei saptamani am facut un curs de fitoterapie, medicina alternativa cu samanii din jungla, unde am invatat sa administram remedii din plante. Cea mai cunoscuta dintre ele este Unha de Gato, o planta care elimina stazele din organism. Sunt oameni care s-au vindecat de cancer dupa ce au baut ceaiul acesta timp de 3 luni in jungla. Este fenomenal".

Despre filme, Andreea spune ca la o extrema putem gasi Kundun, la cealalta extrema Closer, iar la mijloc Stapanul Inelelor.

Coaching
Unul dintre lucrurile pe care Andreea le face cu bucurie este coaching-ul. "Un coach iti mareste performanta si asta poate sa tina de multumirea ta fata de felul in care traiesti, fata de viata profesionala si felul in care se imbina ea cu cea personala, sau poate sa mai tina de gasirea identitatii, pentru ca atunci cand lucram pentru firme mari avem tendinta de a ne identifica cu compania. Aici intervine si metodologia de branding personal cu care lucrez. Majoritatea ar spune asa: se ia un capitan de vapor si se face presedinte. Si marinarul are un set de caracteristici, iar presedintele are alt set de caracteristici. Se face un gap analysis si se trainuieste marinarul sa devina presedinte. O parte iese, o parte nu. Cum ar fi sa iei omul ala, sa te uiti la setul lui de insusiri si sa vezi la ce ar fi bun si ce anume din jobul lui se potriveste pe chestia asta? Si am clienti carora le-am spus sa plece, sa isi schimbe job-ul, pentru ca era o nepotrivire evidenta intre ceea ce faceau in business si cum erau ei de fapt, incat, la un moment dat, faci o confuzie de identitate si nu mai stii cine esti".

Cu toate ca le foloseste in cadrul cursurilor, Andreea uraste citatele, considerand ca Facebook-ul este napadit de citate: "Simt ca incepem sa ne pierdem din autenticitate, din cauza asta am un dinte impotriva lor. As prefera sa-mi povesteasca omul ce a facut astazi, care sunt gandurile lui, in loc sa imi dea citate pe care le pot gasi si eu pe net". Are insa un citat preferat care apartine impresarului lui Andres Segovia, un "evreu foarte destept", pe numele lui Sol Hurok, si care a spus asa: Ia de la viata toata placerea pe care poti sa o iei, pentru ca nimeni, niciodata, nu a murit de placere.

Andreea este implicata acum in multe branduri "verzi", dintre care be nat., care ii este foarte drag: "Brandul este o continuare a mea. Am avut oferte de brand manager la o firma mare de tutun, era vorba de foarte multi bani, dar am refuzat-o. Am facut foarte bine pentru ca nu stiu daca as fi putut sa pun capul pe perna astazi gandindu-ma ca am propus unei gramezi de copii sa fumeze. Fa lucrurile cu care esti confortabil. Gaseste un mod sa te descotorosesti de celelalte si atunci esti o persoana fericita".

Be nat.
In ceea ce priveste lantul de restaurante Be nat., tot proiectul a inceput in septembrie 2010 atunci cand Andreea a fost contactata de cei doi actionari, spunand ca isi doresc un restaurant care sa aiba mancare proaspata: "Era un concept absolut nou pentru Romania. Si am pornit impreuna cu ei sa construim cu migala fiecare din P-uri. Am citit mult, ne-am uitat mult la ce fac altii in strainatate. Si am putut sa facem cum trebuie jobul aici pentru ca ne-am facut foarte bine si segmentarea si cercetarea de piata; nu stiu cate firme romanesti incep in momentul acesta o afacere de la zero dupa ce isi fac o cercetare solida de piata. In felul acesta, brandingul s-a facut cu premisele corecte".


In incheiere, sfatul pe care Andreea il da este: "Fa lucruile cu bucurie. Pentru ca daca faci lucurile cu bucurie in primul rand le faci repede, in al doilea rand rasplata financiara va veni si ea si in al treilea rand te va face sa te simti bine".

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related