Radu Andarachi (Macro Development): reguli de bune practici pe Facebook, aplicatiile pentru Windows si adaptarea site-urilor de brand la dispozitivele de redare

Radu Andarachi (Macro Development): reguli de bune practici pe Facebook, aplicatiile pentru Windows si adaptarea site-urilor de brand la dispozitivele de redare

Tehnologia se schimba din ce in ce mai rapid, astfel ca brandurile trebuie sa fie mereu pregatite si cu un pas inaintea ei. Cat de importante sunt site-urile adaptate pentru toate dispozitivele care il pot reda, de ce aplicatiile de browser sau cele pe Windows pierd teren si cum trebuie gestionata o pagina de Facebook ne-a povestit Radu Andarachi, Key Account Manager in cadrul Macro Development, companie specializata pe oferirea de servicii de e-mail marketing, SEO, social media, strategie sau webdesign.

SMARK: Cum se transforma site-urile pe masura ce apar din ce in ce mai multe dispozitive care sa le redea?
Radu Andarachi: Pe masura ce codurile de scriere a site-urilor vor permite redarea unui layout diferit in functie de dispozitivul ce-l reda (monitor PC, tableta, telefon), vor aparea incet-incet lideri formatori ai pietei cu site-uri "model" care isi modifica modul de aranjare a informatiei in functie de rezolutia ceruta de dispozitivul pe care este redat site-ul.

Astfel, previzionam un 2013 in care clientii isi vor orienta bugetele spre dezvoltarea site-urilor adaptate pentru toate paletele de gadgeturi, culminand prezenta online cu aplicatii specifice pentru cele mai mari sisteme de operare, ca numar de utilizatori (Android si iOs).

SMARK: De ce aplicatiile de browser nu vor reusi sa intre pe piata din Romania in 2012?
Radu Andarachi: In urma cu cativa ani, browserele Safari si Chrome au fost puse la dispozitia dezvoltatorilor SDK-urilor (software developer kit) pentru a incepe dezvoltarea aplicatiilor de browser. Astfel, poti "instala" jocuri precum Angry Birds sau aplicatii productive, precum monitorizarea portofoliului sau a stirilor.

Trendul acestor aplicatii de browser nu pare sa fie ascendent, poate si datorita lipsei feedback-ului pozitiv din partea utilizatorilor sau a numarului descarcarilor. Totodata, calitatea si fluiditatea lor are de suferit. Nu recomand pietei sa se adapteze acestui trend, cel putin pana la impulsionarea pietei si investirea bugetelor companiilor mari in awareness pentru aplicatiile de browser.

SMARK: De ce companiile nu ar trebui sa investeasca acum in directia aplicatiilor pe Windows?
Radu Andarachi: Platforma Windows s-a renascut precum pasarea Phoenix din cenusa telefoanelor HTC in noua gazda pe nume Nokia. Dar, din pacate, lucrurile sunt in continuare departe de a fi clare din punctul de vedere al dezvoltatorilor de aplicatii. Limbajul necesar scrierii lor este unul prietenos, dar, cu toate acestea, schimbarile frecvente de kit-uri pentru dezvoltatori, rigiditatea regulilor Windows si ezitarea jucatorilor mari de a intra pe aceasta piata ne face si pe noi sa fim ezitanti cand planuim dezvoltarea aplicatiilor pentru Windows.

Raspunsul CEO-ului LinkedIn la intrebarea "De ce nu imbunatatiti aplicatia LinkedIn disponibila pentru telefoanele cu platforma Windows?" este elocvent in acest sens, el raspunzand: „Avem aplicatie pentru Windows?".

SMARK: Cum trebuie gestionata pagina de Facebook a unui brand?
Radu Andarachi: Facebook este una dintre cele mai utilizate retele de comunicare din lume. A devenit rapid un centru de putere al activitatii de marketing datorita numarului mare de utilizatori activi si a simplitatii de te conecta direct cu ei. Conform statisticilor Facebrands doar la noi in tara sunt in jur de 4.897.000 utilizatori.

Daca doriti promovarea unei afaceri, produs, trupa sau orice alt brand, probabil ati fost sfatuit la un moment dat sa va creati o pagina pe Facebook, deoarece "Facebook is huge".

Pentru o promovare cat mai buna a brandului pe Facebook, va trebui sa intelegeti instrumentele disponibile, modul in care acestea sunt utilizate si cum le puteti folosi pentru brandul vostru, care sunt cele mai bune practici. Evident, unele dintre optiunile Facebook vor atrage mai multi fani decat celelalte.

Dar acesta este doar inceputul. Odata ce ati reusit sa puneti cap la cap piesele acestui puzzle, trebuie sa invatati sa gestionati paginile de Facebook cu usurinta si stil.

Trebuie mentionat si faptul ca Facebook nu este un canal destinat vanzarii directe. Brandurile de succes pe Facebook interactioneaza cu fanii incercand in primul rand sa atraga simpatia acestora, insa nu omit sa ofere in unele postari link-uri directe catre website-ul lor.

In prima faza, utilizatorilor trebuie sa li se evidentieze butonul de like al paginii. Unul dintre cele mai importante lucruri de retinut despre Facebook este faptul ca informatiile care sunt puse direct in Facebook raman blocate in Facebook. Deci, daca nu doriti ca firma dumneavoastra sa devina dependenta de Facebook, nu creati cel mai bun continut in Facebook. In schimb, puteti concepe continutul in alta parte, cum ar fi site-ul dumneavoastra, si sa faceti trimitere la acesta de pe Facebook. Unii aleg sa isi sincronizeze pagina de Facebook cu cea de Twitter, astfel continutul este mult mai expus si accesibil.

Pagina de Facebook ar trebui sa furnizeze continuturi captivante 1 sau 2 postari pe zi. Puneti intrebari, spuneti povesti - orice ati face pastrati interesul utilizatorilor! Oferiti sfaturi si trucuri, mentionati stiri relevante si incurajati feedback-ul. Cel mai rapid si eficient mod prin care sa implicati publicul este sa impartasiti link-uri, solicitand comentarii si opinii de la fanii vostri.

Optiunea de a pune intrebari pe Facebook este ceva ce ati vazut, probabil, ca un utilizator obisnuit al Facebook-ului, dar merita sa-l utilizati ca instrument de marketing pentru branduri. De exemplu, puteti pune intrebari legate de brand cu scopul formarii unui sondaj de opinie.

Nu numai ca fotografiile confera unui brand mai multa incredere, dar aduc si culoare paginii. Pentru a avea o pagina de Facebook cat mai interesanta trebuie sa aveti grija la alegerea pozei pentru cover.

Nu in ultimul rand, o companie se poate folosi si de instrumentul numit "concurs". Da, este adevarat – metodele folosite in viata reala au de asemenea efect si in cadrul Facebook-ului. Acest instrument aduce beneficii statistic masurabile pentru pagina de Facebook a brandului.

Deoarece Facebook-ul este intr-o continua transformare, este foarte important sa fim permanent in cautare de noi sfaturi si trucuri.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related